Hur kass är Triumph?

Status
Ej öppen för fler svar.
På 4 säsonger har jag redan hamnat att använda elspray i stödfotsgivaren en gång. Ingen slump att Triumph delar logofärger med Biltema.:glömdet
 
Här kommer fakta...
Triumph kanske inte är ett dåligt märke men Kawasaki, Honda, Suzuki och Yamaha är bättre.
Detta är dagens sanning. Sen så är det upp till dig om du tycker att det är fränare med en trecylindrig motor som har ett annorlunda ljud, Men kvalitén på en Trajja kommer aldrig upp till japanernas nivå.
Snart så kommer en trajjaägare att skriva att jag är dum i huvudet och vad jag baserar detta på:rolleyes:
Svar i förväg till den partiska Trajjaägaren = Det är du mot hela världen!
 
Hmm, det är just dessa typer av problem som skrämmer mig lite inför köp. Tack för infon!

Är så vitt jag vet och har läst mestadels modeller mellan 08-09 Efi som är drabbade, så det kanske inte är så farligt när ett nytt lås från England gick på ca: 1400:- inkl. frakt (har jag för mig.)
 
Hade en tt600 -02 , körde 1200 mil på 2 år, inga problem alls... men den var knappt använd (köpte den vid 1100 mil)

Fick också falska friläget runt 5ans växel, men efter några mil lärde man sig lådan, gäller bara att växla bestämt.
 
Hmm, det är just dessa typer av problem som skrämmer mig lite inför köp. Tack för infon!

De som har haft detta problem (kortslutning i tändningslåset) verkar vara de som kör i ösregn eller har tvättat tändningslåset med högtryckstvätt, så det är nog inte så farligt som det låter, även om det är udda. -Det är två här vad jag vet, som detta har hänt (liknande hojar), men rent procentuellt kan jag inte tänka mig att det är så många.

Peppar peppar .. :va
 
Last edited:
Här kommer fakta...
Triumph kanske inte är ett dåligt märke men Kawasaki, Honda, Suzuki och Yamaha är bättre.
Detta är dagens sanning. Sen så är det upp till dig om du tycker att det är fränare med en trecylindrig motor som har ett annorlunda ljud, Men kvalitén på en Trajja kommer aldrig upp till japanernas nivå.
Snart så kommer en trajjaägare att skriva att jag är dum i huvudet och vad jag baserar detta på:rolleyes:
Svar i förväg till den partiska Trajjaägaren = Det är du mot hela världen!

Källa på det ?

Vad jag kan minnas var det någon hojtidning som gjorde ett 5000 mila test där märkena du nämner och en Triumph var med. Några år sen. Borde gå att hitta på internet.

Alla klarade sig bra men Triumphen vann.
 
Åter igen, bike gjorde ett test (reklamationer) vill minnas 2002 då hade trajja 117%!

Kawasaki hade bäst följt av Honda om jag minns rätt dock sålde Honda vääääldigt många mer cyklar än Kawasaki.. Går säkert att söka om den undersökningen som gjordes då!
 
Här kommer fakta...
Triumph kanske inte är ett dåligt märke men Kawasaki, Honda, Suzuki och Yamaha är bättre.
Detta är dagens sanning. Sen så är det upp till dig om du tycker att det är fränare med en trecylindrig motor som har ett annorlunda ljud, Men kvalitén på en Trajja kommer aldrig upp till japanernas nivå.
Snart så kommer en trajjaägare att skriva att jag är dum i huvudet och vad jag baserar detta på:rolleyes:
Svar i förväg till den partiska Trajjaägaren = Det är du mot hela världen!

Vilket dumt inlägg, osakligt!

Har haft tre trajjor (1050 Tiger 07 samt två Speed triplar 08+10), betydligt mindre fel på dessa än min tidigare Honda och nuvarande KTM. Helt underbara hojjar med otrolig motor och karaktär.

Triumph dras nog med ryktet om dålig kvalitet sedan 80-90 talet men har sedan sekelskiftet ryckt upp sig otroligt. Testet paPs nämnde tror jag var i Motorad för ett-två år sedan.

Triumph e väl ett av märkena som klarat sig bäst i lågkonjunkturen i branschen vilket borde visa en del. Tror man inte ska lyssna så mkt på hörsägen, speciellt från japsägare som inte vet bättre :krama
 
Last edited:
Elden är lös!! någon har påståt skit om ett märke och alla skogstrollen har kommit ut för att kasta sten på varandra :crash

Ryktet om trajja bygger nog mest på att de kommer från en märkvärdig ö som till synes endast kan lyckas med något mekaniskt om den flyter på vatten. Personligen har jag en inbankad synvikel att det som är byggt i england italgen eller frakrike kommer explodera men dagar då jag tagit mina tabletter så vet jag att så är inte fallet.

japsarna är riktigt jävliga och svåra att överträffa om man ska ta dem i kvalite men motorcykel är ett levande väsen och den ska inhandlas med kärlek. Jag bruka säga såhär. köp en och kän efter. skulle nu det gå åt helvete så vet du. se bara till att du inte satte hela din ekonomi som pant. fördelen med märken som ducati triumph moto guzzi osv är att det är lättare att hitta pedantisk skötta exemplar för det är lite mer knepigt folk som köper dem som har stort hjärta för det de inhandlar :-)
 
http://www.bikernewsonline.com/2006/01/triumph-rocket-iii-having-engine.htm?m=1

Läs kommentarena här om Rocket III :) som jag sa byggt i england och nästa sak du vet ordet av... kabooomm ;-)

Nä seriöst ingen personlig erfarenhet så kan inte yttra mig men jag lider verkligen med de stackarna i denna länken.
antingen funkar den problemfritt eller så får du en shitload av problem när du lagom kört hem den från affären
 
På min 09'an Street Triple som gått knapp 1400mil så har laddregulatorn gått sönder. Tydligen inte ett helt ovanligt problem på den modellen mellan 07-09 har jag fått reda på. Ny 3:e parts reg med MOSFET-teknik är beställd. Ska enligt utsago vara hållbarare (och billigare) än Triumph orginal.

Å andra sidan har andra hojar också problem med laddregulatorerna. Min Honda VFR som jag hade mellan -07 och -11 bytte jag laddregulatorn 2 ggr på under den perioden.
 
Vilket dumt inlägg, osakligt!

Har haft tre trajjor (1050 Tiger 07 samt två Speed triplar 08+10), betydligt mindre fel på dessa än min tidigare Honda och nuvarande KTM. Helt underbara hojjar med otrolig motor och karaktär.

Triumph dras nog med ryktet om dålig kvalitet sedan 80-90 talet men har sedan sekelskiftet ryckt upp sig otroligt. Testet paPs nämnde tror jag var i Motorad för ett-två år sedan.

Triumph e väl ett av märkena som klarat sig bäst i lågkonjunkturen i branschen vilket borde visa en del. Tror man inte ska lyssna så mkt på hörsägen, speciellt från japsägare som inte vet bättre :krama

Sluta att nervärdera japanernas kunskaper om hur man får saker och ting att fungera bra och problemfritt.
Det är lika med deras bilar, det är dom mest felfria bilar som finns.
Nu blir jag arg på ditt dumma inlägg! du vet att japsingarna håller en bättre och jämnare kvalité. Trajja är ju inte ens med i leken, till och med BMW är en mycket bättre cykel än Trajja. Du har som sagt haft 3 trajjor så du är partisk.
Kom tillbaka när trajjorna rullar 20 000 mil problemfritt. Honda VFR 750 och Yamaha Diversion 900 är 2 cyklar som klarar det utan problem. Min kompis Triumph T100 -04 har en seg koppling och växellåda vid 2600 mil.
Som jag sa Trajja är kanske inte ett dåligt märke men japsingarna är bättre.
Varför har du inte en Trajja nu om dom är så bra?
Sluta och skriv in denna tråd när du är så okunnig. Svarar du på detta inlägg igen då har du väldigt tråkigt eller så är du bara helt enkelt blåst.
 
Last edited:
Åter igen, bike gjorde ett test (reklamationer) vill minnas 2002 då hade trajja 117%!

Kawasaki hade bäst följt av Honda om jag minns rätt dock sålde Honda vääääldigt många mer cyklar än Kawasaki.. Går säkert att söka om den undersökningen som gjordes då!

Så för 10 år sedan i ett odefinierat bikte "test" fick triumph 117% på nånting relaterat till reklamationer.
Vad ska man med den informationen till, vet ju inte ens vad det gällde eller vilka perioder.

I stort alla fordon får något reklamationsärende under garantitiden.
 
Sluta att nervärdera japanernas kunskaper om hur man får saker och ting att fungera bra och problemfritt.
Det är lika med deras bilar, det är dom mest felfria bilar som finns.
Nu blir jag arg på ditt dumma inlägg! du vet att japsingarna håller en bättre och jämnare kvalité. Trajja är ju inte ens med i leken, till och med BMW är en mycket bättre cykel än Trajja. Du har som sagt haft 3 trajjor så du är partisk.
Kom tillbaka när trajjorna rullar 20 000 mil problemfritt. Honda VFR 750 och Yamaha Diversion 900 är 2 cyklar som klarar det utan problem. Min kompis Triumph T100 -04 har en seg koppling och växellåda vid 2600 mil.
Som jag sa Trajja är kanske inte ett dåligt märke men japsingarna är bättre.
Varför har du inte en Trajja nu om dom är så bra?
Sluta och skriv in denna tråd när du är så okunnig. Svarar du på detta inlägg igen då har du väldigt tråkigt eller så är du bara helt enkelt blåst.

Det är väl ingen som sagt att det inte kan bli fel på en traja ? Svaren är ju mest en kommentar till att Triumph skulle vara skit och att japsare aldrig har några fel. Hela sporthoj kryllar ju av trådar som tar upp märkes och modell specifika problem.

Jag har dessutom stor erfarenhet av de Triumph modeller som tillverkades innan japan börjat tillverka annat än ätpinnar och samurajsvärd. Trots alla rykten om vilket skit det var så blev jag inte en enda gång stående längs vägen och hade heller inget oljeläckage under. Visst dom vibrerade lite innan man balanserade dom.:D
Ett vanligt fel på dom efter rätt många tusen mil var att kopplingskorgen blev vågig så att det blev svårt att koppla ur men det händer väl aldrig på en japansk 2000-talare? Ett annat var att triplex kedjan mella vevaxeln och kopplingskorgen tog slut, men eftersom den kunde bytas utan att varken ta ur motorn eller riva den så blev det billigt. Verkstadsservice kände man inte till så man körde och bytte olja när man kom ihåg det.

Vad jag menar är att det är ingen större skillnad mellan märken och modeller och alla har lite barnsjukdommar i början och eftersom det hela tiden utvecklas nytt dyker det ibland upp nya. Det är därför det finns garanti.


Sen en lite åsikt om england vid sidan av hojar specifikt.

England har varit och är ett av dom länder i världen som alltid varit framstående i racing och när det gäller att hitta på udda saker för att lyckas. Man får ju trots att det är farligt fortfarande köra riktig racing där.

Det finns två länder till Australien och USA (där alla tjatar om hur det stäms hit och dit) och konstigt nog talar man Engelska där också.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Back
Top