Om du läser mina tidigare inlägg så står det just att det är svårt att sätta fingret på vad som gör en hoj bättre eller sämre. Och har jag inte gjort mig förstådd så är det inte hos mig felet ligger. Hur jag är som förare är helt upp till vilken maskin jag sitter på och vilket humör jag är på.
Du började med att säga "väx upp" om jag inte minns fel. Och jag skrev ju tydligt att det inte var nåt personligt utan jag har svårt för märkestalibaner. Och jag märker av sånt ganska snabbt. Men om du på nåt sätt tycker att jag gick över gränsen så ber jag naturligtvis hjärtligt om ursäkt. Och vad säger det där testet egentligen? Hur har dom testat hojjarna, har dom tourat, har dom kört hårt på bana, har dom kört med lite olja? Vid normalt touringåka har jag svårt att se varför Triumph skulle vara "sämre" än nåt annat. Vid hård körning och tuffare förhållanden däremot så har jag svårt att tro att Triumph skulle klara sig lika bra. Helt enkelt för att engelsmännen inte är lika duktiga som japanerna på att tillverka motorcyklar. Dom flesta insatta vet ganska tydligt om att japanerna är i en klass för sig gällande helhet av motorcykeltillverkning. Svårare än så är det egentligen inte.Snälla, kan du inte bemöda dig med att läsa innantill åtminstone: "beating 12 other competitor"
Jag är för övrigt inte märkestaliban, bara en nöjd Triumphägare. Vad gäller högvarviga literklubbor så är väl jämförelsen lika relevant i 600cc klassen där Daytonan verkar ha fungerat utmärkt.
Den här personpåhoppsgrejen du kör känns lite fånig. Du kanske kan sluta med det?
Dom flesta insatta vet ganska tydligt om att japanerna är i en klass för sig gällande helhet av motorcykeltillverkning. Svårare än så är det egentligen inte.
Jag är ingen märkes hora, dock med handen på hjärtat ligger kawa och Honda närmast. Jag svarade på ts första inlägg med den info jag hade, sen då om det kom som ett knytnäve slag mot vissa är ju tyvärr så. Det är ingen statistik tagen från himlen iaf, skulle aldrig smutskasta ett märke/handlare utan information som jag kan styrka!
Och i detta fallet kanske man skulle börja riva fram en gammal bike tidning från vinden och bifoga en bild...
Så ja så ja, skicka mig ditt personnummer så ska doktorn skriva ut lite lugnande till dig.Sluta att nervärdera japanernas kunskaper om hur man får saker och ting att fungera bra och problemfritt.
Det är lika med deras bilar, det är dom mest felfria bilar som finns.
Nu blir jag arg på ditt dumma inlägg! du vet att japsingarna håller en bättre och jämnare kvalité. Trajja är ju inte ens med i leken, till och med BMW är en mycket bättre cykel än Trajja. Du har som sagt haft 3 trajjor så du är partisk.
Kom tillbaka när trajjorna rullar 20 000 mil problemfritt. Honda VFR 750 och Yamaha Diversion 900 är 2 cyklar som klarar det utan problem. Min kompis Triumph T100 -04 har en seg koppling och växellåda vid 2600 mil.
Som jag sa Trajja är kanske inte ett dåligt märke men japsingarna är bättre.
Varför har du inte en Trajja nu om dom är så bra?
Sluta och skriv in denna tråd när du är så okunnig. Svarar du på detta inlägg igen då har du väldigt tråkigt eller så är du bara helt enkelt blåst.
Så antalet modeller på produktionslistan och antalet producerade bilar är lika med kunskap, kvalité och ingenijörskonst?Ser tyvärr att du är en märkestaliban och inte särskilt kunnig eller objektiv, du hänvisar till ett test där man har testat tre olika modeller och utgår ifrån att Triumph är ett märke i nivå med dom bättre. Om du tänker efter ett steg till och tänker på tillverkningen av dom japanska märkena på bland annat hur många cyklar som spottas ut från fabrik, hur många nya modeller som konstant är under utveckling samt hur lite fel det rapporteras så får du en inblick om vad ingenjörskonst och kvalité handlar om. Ingen vet hur en högvarvig supersporthoj från Triumph skulle klara sig mot dom japanska literhojarna. Varför? Kanske helt enkelt för att Triumph inte ens har kunskapen att bygga en sån hoj som skulle klara sig i den konkurrensen. Kom tillbaka när du har lite mer kött på benen. Just nu tycker jag bara att du gör dig löjlig och har därför svårt att ta dig på allvar. Inget personligt mot dig, men jag klarar inte av märkestalibaner...
...För övrigt tillverkas Triumph numera i Thailand, inte i England. -I alla fall de modellerna jag har koll på...
Nu säger jag inte att Triumph är dåliga. Men på många av er trajjaägare låter det som att det inte finns nåt bättre, och det har jag svårt att köpa. Är man nöjd så är det skitbra, men det finns oftast bättre prylar än det man själv har, trots att det kan vara tungt för en själv att erkänna det.
Så Triumph är kass för du fått spraya stödgivaren en gång på 4 år?
Så allt som är blåvitt är kass?
Du är Finlandssvensk?
Läs tråden, finns en hel del om vad som inte fungerar bra och vad som fungerar bra.
Egentligen, bara läs något över huvud taget.
I Inlägg #74 så skriver du "dom är bättre i jämnförelse" i vilket inlägg i denna tråd har du som Triumphägare skrivit någonting i negativ anda om ditt märke? Eller kanske har du världens bästa motorcykel med utan några som helst några brister? Om den nu har brister vill du dela med dig om vilka dessa är? TS vill gärna veta.
Har en 08a, växellådan är det sämsta på den, falska neutraler mellan 5an och 6an. Ironiskt nog är det svårt att hitta den riktiga neutralen. I övrigt har den hållit utmärkt kvalité. Motorn är fantastisk och Brembo oken är tokbra.
Edit: Den har gått 3200 mil. Batteri och skivor fram är det enda Jag behövt byta i förtid. Tack ISR för grymmt bra skivor!
I Inlägg #74 så skriver du "dom är bättre i jämnförelse" i vilket inlägg i denna tråd har du som Triumphägare skrivit någonting i negativ anda om ditt märke? Eller kanske har du världens bästa motorcykel med utan några som helst några brister? Om den nu har brister vill du dela med dig om vilka dessa är? TS vill gärna veta.
Sluta att nervärdera japanernas kunskaper om hur man får saker och ting att fungera bra och problemfritt.
Det är lika med deras bilar, det är dom mest felfria bilar som finns.
Nu blir jag arg på ditt dumma inlägg! du vet att japsingarna håller en bättre och jämnare kvalité. Trajja är ju inte ens med i leken, till och med BMW är en mycket bättre cykel än Trajja. Du har som sagt haft 3 trajjor så du är partisk.
Kom tillbaka när trajjorna rullar 20 000 mil problemfritt. Honda VFR 750 och Yamaha Diversion 900 är 2 cyklar som klarar det utan problem. Min kompis Triumph T100 -04 har en seg koppling och växellåda vid 2600 mil.
Som jag sa Trajja är kanske inte ett dåligt märke men japsingarna är bättre.
Varför har du inte en Trajja nu om dom är så bra?
Sluta och skriv in denna tråd när du är så okunnig. Svarar du på detta inlägg igen då har du väldigt tråkigt eller så är du bara helt enkelt blåst.
Ok - Du som skriver kloka & sakliga inlägg.
Hävdar att trajan är den bästa hoj du ägt & därför kör du KTM, är det någon mer som inte förstår logiken eller är det bara jag som är trög?
Ser tyvärr att du är en märkestaliban och inte särskilt kunnig eller objektiv, du hänvisar till ett test där man har testat tre olika modeller och utgår ifrån att Triumph är ett märke i nivå med dom bättre. Om du tänker efter ett steg till och tänker på tillverkningen av dom japanska märkena på bland annat hur många cyklar som spottas ut från fabrik, hur många nya modeller som konstant är under utveckling samt hur lite fel det rapporteras så får du en inblick om vad ingenjörskonst och kvalité handlar om. Ingen vet hur en högvarvig supersporthoj från Triumph skulle klara sig mot dom japanska literhojarna. Varför? Kanske helt enkelt för att Triumph inte ens har kunskapen att bygga en sån hoj som skulle klara sig i den konkurrensen. Kom tillbaka när du har lite mer kött på benen. Just nu tycker jag bara att du gör dig löjlig och har därför svårt att ta dig på allvar. Inget personligt mot dig, men jag klarar inte av märkestalibaner...
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |