Ärligt du anklagar andra för att inte vara objektiva och kunniga.
Tyckte du inte testen var tillräckligt objektiv där man plockade isär olika modeller från olika tillverkare i dess minsta beståndsdelar och mäter toleranserna.
Kan du själv lägga fram initierade källor, fakta som stödjer det du säger.
Du skriver
Om du tänker efter ett steg till och tänker på tillverkningen av dom japanska märkena på bland annat hur många cyklar som spottas ut från fabrik, hur många nya modeller som konstant är under utveckling samt hur lite fel det rapporteras så får du en inblick om vad ingenjörskonst och kvalité handlar om.
Du anger mängden och antal nya modeller som ett kvalitets begrepp och ett tecken på ingenjörskonst.
På vilket sätt kan man förklara att en modern japansk supersport 600 är av bättre ingenjörskonst än än tex Daytona 675 menar du ?
Den vann Masterbike i sin klass 2006-2007 och kom väl 2a 2008 ?
Slog flera japanska märken som Kawasaki Ninja ZX-6R Honda CBR600RR Suzuki GSX-R750 Yamaha’s YZF-R6.
Den fick väldigt goda recensioner för sin vridstarka motor och lättkörda chassie i kombination med en fin landsvägsanpassad körställning.
Jag tolkar det som ett tecken på god ingenjörskonst från Triumph.
Yamahas litermaskin tex har klassats som trött, tung och slö trots hypermodern crossplane teknik levererar den inte i sitt standard utförande
Som man förväntat sig.
Är detta god ingenjörskonst?
Japanska tillverkare har tappat mark gentemot de Europeiska tillverkarna ifråga om ingenjörskonst.
2010 vann BMW S1000RR före Aprilia RSV4 Factory och MV Agusta F4. På fjärde plats kom KTM RC8R före Ducati, Honda, Suzuki, Kawasaki och Yamaha.
Europeiska märken vann även året före och efter.
Så det finns tydliga indikationer på att Japanska tillverkare av supersporthojar inte är lika dominerande idag ifråga om att ha konsten att tillverka en potent supersporthoj oavsett klass.
Du anger även att det är lite fel som rapporteras.
Har du själv tillförlitliga källor som kan visa att Triumph har sämre resultat ifråga om material kvalité ?
Nej antagligen inte!
Även om Motorrads långtidstester är stickprov, är dom ytterst seriösa och objektiva i sin bedömning.
Tycker du ska hålla en lite lägre profil om du inte har mer att komma med än kvalificerat tyckande innan du klassar på andra som okunniga.