Dalsland kan verkligen rekommenderas - många sträckor utan bebyggelse vid vägen. Många kurviga sträckor. Lite stötigt underlag, ofta grov asfalt så min GS passar bäst där. Har kört runt en hel del därHemma igen efter ca 200 mil sen i fredags morse. Nog hoppade det ut ett rådjur till vid Seglora. Bambi gav bättre marginal denna gång, så alla hela. Aldrig sett så mycket räv. De står apatiska vid vägkanten. 4 st överkörda låg det också. Typiskt nog vid vatten. Kanske är deras vanliga vattenhål torrlagda?
Nå, 200 mil på 4 dagar och ändå inte varit längre norrut än strax nedanför Laxå. Mycket cirklar och 8or ffa på hemvägen . Detta för att skaffa mig bättre kännedom om några regioner. Återstår att se hur mycket som fastnat...
Får bli Dalsland nästa runda.
Hm, kan inte skryta med bra fjädring. Nu funkar den iaf såtillvida att jag har kontakt med vägen, men bra, det tycker jag inte att den är. Kompisen kör en sporttourer. Får höra vad han säger, men inte ikväll. :snarkaDalsland kan verkligen rekommenderas - många sträckor utan bebyggelse vid vägen. Många kurviga sträckor. Lite stötigt underlag, ofta grov asfalt så min GS passar bäst där. Har kört runt en hel del där
Kan absolut rekommendera en del vägar bor ju lixom i dalsland.Hm, kan inte skryta med bra fjädring. Nu funkar den iaf såtillvida att jag har kontakt med vägen, men bra, det tycker jag inte att den är. Kompisen kör en sporttourer. Får höra vad han säger, men inte ikväll. :snarka
Off topic:Kan absolut rekommendera en del vägar bor ju lixom i dalsland.View attachment 485323
Här är ett exempel som tar dej ca 40 mil genom 30,000 kurvor i fantastisk miljö med vatten o skogar fäbodar nutid o dåtid, genom 2 länder o via fäja över vatten, otaliga matställen o fantastiska övernattnings möjligheter.
Finns otroligt mycket mer.
Hur var det med gruset? Hört att det finns en del lite förrädiskt efter dom la ut det efter asfalteringen.
Såg det att maps tog en annan väg.Off topic:
Men... men... men varför E6? Finns ju mycket roligare alternativ. T ex Bullaren, väster eller öster om sjön/sjöarna.
*en som undrar*
Kul, men inte svar på min fråga. Tänkte att du kunde ge info om det då jag har event på G och många är oroliga för grus även om det inte går i hiskeliga hastigheter. "Bultens vänner" som en grupp heter är inte 100 att lita på gällande detta.Asså, varningar för grus. Vem kör efter dom?
Jag kör inga bombarrepor. Jag hinner läsa underlaget. Oftast.
I Alvik körde jag in i något halt idag så bakhjulet släppte. Eller i alla fall viftade till i 0,6 sekunder.
Tror inte att antisladdhjärnan hann skicka något meddelande till gashanden. (Default är ju mera brus i kubbarna.)
Annars är det väl mest på vintern man vill få info om att det är grusat på Bulten.
Med foten nere så åker man på sladd längre. Inte fortare men lägre.
Gammal bild och gamla meriter.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bra med tips! Trodde nog du skulle komma med några...Kan absolut rekommendera en del vägar bor ju lixom i dalsland.View attachment 485323
Här är ett exempel som tar dej ca 40 mil genom 30,000 kurvor i fantastisk miljö med vatten o skogar fäbodar nutid o dåtid, genom 2 länder o via fäja över vatten, otaliga matställen o fantastiska övernattnings möjligheter.
Finns otroligt mycket mer.
Var går du in i Dalsland nånstans?Bra med tips! Trodde nog du skulle komma med några...
Kört flertalet av de du nämner och gör det gärna igen. Problemet jag har är att logga kalasvägarna. Särskilt norgeturerna på ffa 90-talet körde vi där, oftast på väg till Årjäng. Kommit från Haldenhållet och vek sen söderut tämligen direkt efter gränsen, senast 2018. Också kul men lite tveksam vägstandard. Snikbeläggning pajad av mycket tung trafik=tjära.. Har många gånger slagits av skillnaden mellan hur norrmännen gör vid sina vägar medan man här bara häller ut dålig oljegrus.
Säffle-Ekenäs är ju lika kul på båda hållen, (dead end), väl där har jag för mig man kan äta våfflor.
Bra med tips! Trodde nog du skulle komma med några...
Kört flertalet av de du nämner och gör det gärna igen. Problemet jag har är att logga kalasvägarna. Särskilt norgeturerna på ffa 90-talet körde vi där, oftast på väg till Årjäng. Kommit från Haldenhållet och vek sen söderut tämligen direkt efter gränsen, senast 2018. Också kul men lite tveksam vägstandard. Snikbeläggning pajad av mycket tung trafik=tjära.. Har många gånger slagits av skillnaden mellan hur norrmännen gör vid sina vägar medan man här bara häller ut dålig oljegrus.
Säffle-Ekenäs är ju lika kul på båda hållen, (dead end), väl där har jag för mig man kan äta våfflor.
Flexibelt, men vi utgår garanterat från Stenungsund så det går att styra. Finns mycket kul norrut därifrån. Positivt att kompisen kört mycket i Dalsland i jobbet på sistone. Han är dessutom vida bättre än jag på att komma ihåg och orientera. Fattar inte hur han lagrar varenda korsning tiotals mil framåt efter en snabb titt på kartan, följd av några sekunder med slutna ögon och en min som säger; "stör ej".Var går du in i Dalsland nånstans?
Om du kör upp längs 45an och ska åka svängiga turen så är det Lane-Ryr som är första anhalt. Utgå från Rv45 och rikta mot det. Sen fortsätter du till Munkedal, vidare till Hedekas, sen kör Östra vägen vidare till Ed, vidare till Halden och sen kan du hoppa på moddlarens rutt.
Ett tips iofs, när du närmar dig Rostock, sikta på att köra på västra sidan av sjön.
Du kommer lägga dig nöjd den dagen.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |