Hur många mil körde du i dag?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Idag har jag iaf kört. 8-9 mil i fantastiskt höstväder och landskap. Ibland är stödlänet rätt fint. (😪)
Har dragits med en ryckighet och kört lite olika ”medikamenter”, med resultat, om än inte helt tillfredsställande. Blev varse att STP nu har 2 röda flaskor och akuthjälpen, som tidigare var svart, nu är röd med svart etikett. Så jag hade trattat på fel. Hällde på rätt i Jämjö på förra rundan. Rycken försvann nästan helt under första accelerationen. Man blir ju både syrak och glad, men mest glad att vara av med rycken efter +900 mil, (vilket också var vad den hade gått när jag köpte den). Idag bara mös jag över mina mycket bättre lågvarvsegenskaper. Funktionell och lite mysig gubbhoj, banditen. Så gangster är den dock inte, vilket var del av målsättningen med hojvalet. (Edit; Skulle alltså ha en snäll och komfortabel hoj utan krusiduller.)
Back to basics är känslan, med lite modernare egenskaper.

Last edited:

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Hoj
Ingen
7mil SÅ! nu är den inkörd Fy Fan vad kul det är med en mini GP replica maskin, skrämmer på fåglar fälten vid sina 13500rpm bilar undrar vad Fan som hände när man "Braapar" förbi.... Det är verkligen nått speciellt att varva på tvåtakt tror vare sig RGV 250 eller Aprilia RS 250 jag hade, var så här arg som denna. Nu låter den GP hela tiden som Suzuki skev "made with the GP spirit" och jag kan verkligen känna the GP spirit i denna maskin, synd att jag inte fattat tidigare.
Original fjädring och allt fungerar utmärkt även fast den inte finns justeringar, jag sitter bekvämt på den trots mina 184cm.

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Drygt tolv kilometer på min födelsedag. I stövlar jag inte gillar. Noll känsla med dom. Kan inte känna om jag växlar eller bromsar. Usch.

Sen väntade smörgåstårta och jordgubbstårta.

Observera Gladan i början på klippet. Vi har fått så många Glador de sista åren. Fantastiskt. Dom var ju nästan borta förr.

Bifogat

• 1000012406.png
    1000012406.png
    1.7 MB · Visningar: 14

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Drygt tolv kilometer på min födelsedag. I stövlar jag inte gillar. Noll känsla med dom. Kan inte känna om jag växlar eller bromsar. Usch.

Sen väntade smörgåstårta och jordgubbstårta.

Observera Gladan i början på klippet. Vi har fått så många Glador de sista åren. Fantastiskt. Dom var ju nästan borta förr.

Grattis, hurra hurra hurra !

Embargo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Bara drygt fem mil riktig körning idag. Fokus på hustrus lågfartsegenskaper med hjälp av parkeringsplats.

Grått men inte kallt och ganska torrt trots årstiden.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
🏍 En höstur som innehöll allt till AVA-MC, vilsekörning, folktapp, missöden, kokande motor och kaffe och lunch, mao som det brukar vara😁 Vi tog "fulvägen" till "Wheeler Dealer" där en i "Skäggmanslaget" har sitt garage och bjussade på vatten så kylaren blev påfylld men höll tyvärr inte långt. 20 deltagare medräknat 2 andrepiloter vilket var förvånansvärt bra med tanke på väderprognosen🥶 Vädret var helt fantastiskt🌞 och nu ser jag fram emot nästa tur😀

20241026_122847.jpgFB_IMG_1729946786482.jpg

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...