Idag är jag förbannad därför att...

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Klockan är 20 i 3 och jag kan inte sova. Hade precis somnat vid 11 snåret när frugan kommer och lägger sig och börjar babbla om en massa ointressant skit. Sen är det kört. Tack för den.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Magnetisk resonanstomografi :fakta (MRT på svenska, Magnetic resonance imaging eller MRI på engelska)

Innefattar ingen röntgenstrålning.

(vart fan är :mavve smileyn?)

Jag har i många år dragits med migränhuvudvärk, ibland bättre ett långt tag, ibland ihållande nästan varje dag i flera veckor.
Jag gjorde en MRI av skallen av helt andra orsaker och fick det putslustiga svaret att jaha, nu har vi kollat i din skalle, men vi hittar absolut ingenting, höhö...
Man hittar inte ens galopperande hypokondri med magnetresonanstomografi ju.

pink panther

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2015
Hoj
R1 -01 -10
En dag på Returbilen...

Brukar vara kul och lärorikt, men idag... -rent förjävligt :mad:

Då jag var klar med div delar på en bil, fick jag syn på en VW Polo.
Ca: 4 bilar ifrån den jag nyss var på och gick dit med en "kamasa sats".
Jag lämnade kvar en röd och väl synlig "teng tools sats"...

15min senare gick jag tillbaka och skulle hämta mina delar och verktyg.
Ser snart att min röda "teng tools sats" är borta.
Ilskan stiger ganska fort och jag får syn på en bakdörr till en V70, stätter en fot i den!
Går vidare och adrenalinet stiger, passerar en glasruta till en Skoda Fabia och stätter näven iden.
Inser att rutor är hårda...

Slänger in grejerna och tänker betala samtidigt som jag svär nått med -jävla pissrottor mm.
Frågar om dom sett nån passera ut med nån röd verktygsats -nej ingen som sett något.

Jag går ut igen bland bilarna, söker upp alla jag ser och kollar bland deras verktyg, inget napp...
Går in igen och frågar om dom har nån slägga jag kan låna, för nu har det "svartnat totalt" :machinegu

Tänker en stund, svär lite, går ut igen, ser då två personer vid en Ford Transit.
Går rakt mot dom och tittar ner i skottkärran med deras verktyg, ser min röda verktygsats!! :klappar

River upp deras skit och slänger det å sidan utan att ens titta på dom.
Tar tag i min röda verktygsats, -Varpå den ena säger på Polen/Estland/Svenska -Är det din?

Tänker tyst för mig själv, din dumma jävel, men säger inget utan bara nickar och går därifrån.
Nu är jag så adrenalin pumpad att den där rutan till Skodan inte skulle kännas så hård längre...

Så var en Lördag på Returbilen!
Ska tillägga att det är oftast bra folk där och endel känner man igen genom jobbet.
Tycker att man ska gefan i andras verktyg iallfall!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Grannarnas kattjävel har skitit i trapphuset IGEN! Luktar extremt vidrigt, och inte lär de ju städa upp efter den denna gången heller... :mad:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Grannarnas kattjävel har skitit i trapphuset IGEN! Luktar extremt vidrigt, och inte lär de ju städa upp efter den denna gången heller... :mad:

Varför inte bara gå dit och knacka på och tala om för dom att katten bajat o be dom städa. Ska det vara så svårt.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Skriv en arg lapp och sätt upp i trapphuset.
(Obs ironi!)

En sådan arg lapp har nog hyresbolaget satt upp redan efter att de fått städa efter kräket tidigare...
Funtar på att knacka dörr och leta upp husse & matte, men jag är inte helt sugen på att behöva börja med det heller... :gnissla

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Varför inte bara gå dit och knacka på och tala om för dom att katten bajat o be dom städa. Ska det vara så svårt.

Därför att jag inte _vet_ vems katten är, eller vilken lägenhet de bor i?
Och känner de sig inte manade att städa upp själva när de kliver över skiten på väg in och ut, lär det ju inte vara någon enkel och eller trevlig övertalning att få dem att görat sen heller.

Men du har väl rätt, någon måste ju görat...

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Därför att jag inte _vet_ vems katten är, eller vilken lägenhet de bor i?
Och känner de sig inte manade att städa upp själva när de kliver över skiten på väg in och ut, lär det ju inte vara någon enkel och eller trevlig övertalning att få dem att görat sen heller.

Men du har väl rätt, någon måste ju görat...

Säker på att det ens är någon av dina grannars katt?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Säker på att det ens är någon av dina grannars katt?

Eftersom samma katt är instängd i trapphuset med en hög bajs mest hela tiden så skapligt.
Det kan ju vara ett av grannhusen också för kunnandets skull, det _måste_ inte vara just mitt hus. Men någonstans i hyreskomplexet bor den ju helt klart. Är "rätt" säker på veskatt det är, men kanske inte riktigt säker nog för att gå dit och gapa på dem.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Eftersom samma katt är instängd i trapphuset med en hög bajs mest hela tiden så skapligt.
Det kan ju vara ett av grannhusen också för kunnandets skull, det _måste_ inte vara just mitt hus. Men någonstans i hyreskomplexet bor den ju helt klart. Är "rätt" säker på veskatt det är, men kanske inte riktigt säker nog för att gå dit och gapa på dem.
Det är ju synd om katten som är instängd när den är bajsnödig, släpp ut den istället så blir den nog glad.
Eller adoptera den.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Det är ju synd om katten som är instängd när den är bajsnödig, släpp ut den istället så blir den nog glad.
Eller adoptera den.

Nej, jag är inte sur på katten, det är ju inte dens fel att den saknar tummar och inte kan öppna dörren själv.
Men husse och matte som ju blivit välsignade med tummar och relativt stor hjärna borde ju begripa att ta hand om den och hålla reda på'n.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Vem sa nåt om att gapa?

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Ebay.
Beställde en dekal till Abarth:en i svart med vita bokstäver från Italien.
Betonade svart (nero) och vita (bianco) men fick givetvis en blå. :mad::mad::mad:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Ebay.
Beställde en dekal till Abarth:en i svart med vita bokstäver från Italien.
Betonade svart (nero) och vita (bianco) men fick givetvis en blå. :mad::mad::mad:

Den blå låg närmst :7peta

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Körde längs E22 idag och ser en bil bete sig lite skumt, står snett över enfilig vägbana.
Börjar sakta ner och slår på varningsblinkers. När jag kommer närmre ser jag en hund på vägbanan. Död hund är bättre än seriekrock så jag kör åt sidan, men fortfarande med varningsblinkers. Bilen längre fram som försökt gena för hunden står också vid sidan om med varningsblinkers.

Eftersom hunden börjar springa från dom i min riktning går jag ut ur bilen så jag kan hjälpa till att hålla hunden från vägbanan. Lyckligtvis tycker hunden att vi är gamla kompisar och springer rakt i famnen på mig. Vi hittar snabbt ägaren.

Det intressanta :crash i detta läge är att folk knappt lättar på högerfoten :död
Var ska dom?
Vad i deras liv är så viktigt?
Hur bråttom kan det vara?

Är det värt att människor/djur kommer till skada för att man inte ska behöva minska sin restid med kanske 30 sek?
:4skrika:4skrika:4skrika:4skrika Folk e dum i hela jävla huvet!!

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha