Idag är jag förbannad därför att...

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Hur tänker du nu? Handlar väl mer om partiskhet ifråga om vem som tillåts sprida propaganda, som jag ser det. Undrar hur Margot hade ställt sig, iaf off the record. Nä, jag undrar inte, jag förutsätter.

Ironin framgick kanske inte, eller uppenbarligen. Det va på skoj:krama

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Var i Italien i oktober och hyrde bil i 3 dagar.

Nu har Hertz dragit 2*400 kr för adminstrationsavgift för trafikbrott(?) jag gjort i Italien.
Oklart vad men har troligen kört i nån förbjuden zon i Florens.
Nu inväntar jag böter på från italienska staten... Bör man betala?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Var i Italien i oktober och hyrde bil i 3 dagar.

Nu har Hertz dragit 2*400 kr för adminstrationsavgift för trafikbrott(?) jag gjort i Italien.
Oklart vad men har troligen kört i nån förbjuden zon i Florens.
Nu inväntar jag böter på från italienska staten... Bör man betala?

Jag fick parkeringsböter hemskickade efter en felparkering på Sicilien för ett par år sedan. Jag vet inte om de har möjlighet att kräva pengar via svenska instanser (inkasso etc.) men jag tyckte det var dumt att chansa så jag valde att betala. Det som känns en smula överdrivet är väl Hertz avgift i ditt fall, jag minns inte om jag fick betala något liknande eller om jag hade tur med den biten.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Idag är jag förbannad därför att jag är dum i huvet, och är född utan att kunna göra flera saker samtidigt.
Försöker sälja min bil, håller också på att söka jobb och skickar cv hit och dit. Intressenten på bilen frågar efter lite nya bilder, så jag knäpper en par, och skall maila samtidigt som jag låser upp dörren åt en polare som tycker det är lite kallt att stå ute i detta vädret.

Självklart har jag mailat mitt cv i stället för bildjäveln på biljäveln. :huvet Jävla pucko får leva med panikångest. :dummer

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Det intressanta :crash i detta läge är att folk knappt lättar på högerfoten :död
Var ska dom?
Vad i deras liv är så viktigt?
Hur bråttom kan det vara?

Är det värt att människor/djur kommer till skada för att man inte ska behöva minska sin restid med kanske 30 sek?
:4skrika:4skrika:4skrika:4skrika Folk e dum i hela jävla huvet!!
Om folk skulle vara medvetna att hundägaren går fri och att den som kör bilen åker dit vid kollision så skulle dom lätta på gasen.
Nu tror dom att hundägaren får skylla sig själv och betala för att deras hund smitit.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Om folk skulle vara medvetna att hundägaren går fri och att den som kör bilen åker dit vid kollision så skulle dom lätta på gasen.
Nu tror dom att hundägaren får skylla sig själv och betala för att deras hund smitit.

Är du säker på de där?
Jag har fått det förklarat för mig att om våra kräk drar och någon krockar med ett eller flera kräk är det "mitt"'fel och vi får ersätta.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Är du säker på de där?
Jag har fått det förklarat för mig att om våra kräk drar och någon krockar med ett eller flera kräk är det "mitt"'fel och vi får ersätta.
En arbetskamrat fick själv stå för allt när han körde på en hund

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Är du säker på de där?

Beror på situation. I de flesta fall är det hundägaren som är ansvarig, för att man har strikt hundägaransvar, lyckas hunden springa ut på en väg är det ju oftast hundägaren som har brist i sin tillsyn. Då blir den även ersättningsskyldig till eventuella skador på bilen. Men det kan finnas fall då bilföraren kan bli skyldig också, om den bedöms varit vårdslös i trafiken (t.ex kört på hunden vid ett övergångsställe).

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Beror på situation. I de flesta fall är det hundägaren som är ansvarig, för att man har strikt hundägaransvar, lyckas hunden springa ut på en väg är det ju oftast hundägaren som har brist i sin tillsyn. Då blir den även ersättningsskyldig till eventuella skador på bilen. Men det kan finnas fall då bilföraren kan bli skyldig också, om den bedöms varit vårdslös i trafiken (t.ex kört på hunden vid ett övergångsställe).

Skulle dom köra på den/oss när det står två bilar vid vägkanten med varningsblinkers borde det kännas kan man tycka.

- - - Updated - - -

Dom kör ju glatt över bärgare och vägarbetare så det är jag inte helt säker på :3freak

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag är förbannad för det verkar som att någon uppdatering på sporthoj gör att jag inte kan använda min tapatalk PRO längre. Vanliga tapatalk suger eftersom den innehåller en massa skit jag inte vill ha och ser hemsk ut rent allmänt.
Sånt här kan få mig att lägga ner helt. Orka. :mad:

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...