Idag är jag förbannad därför att...

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Tack! Ja fy fan.. Bästa ordet för att sätt fingret påt är, Man är tom. Livet kommer markant bli tråkigare utan hennes hyss både inne och ute. En riktig busfia som efter en promenad när man va less på henne kom upp i soffan la sig i knät och bara va. Den värmen och kärleken hon gav var enorm...:gråta

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Någon bulldog blir det inte, har ingen användning för den.

Men Wachtel, jaktspaniel känns ganska rätt just nu. Vet inte om familjen klarar av strävhårig tax eller en Basset fauvve.
Sen har jag inte riktigt marken för en långdrivare. Så stötande passar bättre just nu, tankarna går dit i vilket fall.
Men ingen ny hund innan sommaren är bestämt. Men jag undrar om jag kan hålla mej, skyller på barnen om jag måste.

Vorsteh.
Alltid Vorsteh.
http://bilder.avkopplat.se/#!album-11-0

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Förstor hund. Vill ha en "liten".
Men gillar deras jaktsätt.

Då kommer folk att rekommendera Kleine Münsterländer.
Samma uppgifter, samma krav.
Mindre kropp.
Låter bra.
Men:
För att lyckas med det så krävs det mycket "jävlaranamma".
Det har de.
Ingen lått hund att ha att göra med.
Jag rekommenderar fortfarande Strävhårig Vorsteh.
Om de kommer från jaktlinjer, så väger de inte över 30 kg.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Tullen har öppnat ett brev från england, dom klarar inte hålla borta krigsmateriel från landet, men ett brev skall dom in i.:huvet

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Tullen har öppnat ett brev från england, dom klarar inte hålla borta krigsmateriel från landet, men ett brev skall dom in i.:huvet

Dom öppnar allt som är misstänkt.
Kan ju tex vara så att hunden markerat på det eller att de gör stickprov på specifika paket som kommer på ett band.
Så var det iallafall på mitt förra jobb.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Dom öppnar allt som är misstänkt.
Kan ju tex vara så att hunden markerat på det eller att de gör stickprov på specifika paket som kommer på ett band.
Så var det iallafall på mitt förra jobb.

Jovisst, samtidigt rullar det in viktigare saker dagligen som borde stoppats.

Hundar markerar inte gummi...

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jovisst, samtidigt rullar det in viktigare saker dagligen som borde stoppats.

Hundar markerar inte gummi...

Hunden markerar om något taffsat på ditt kuvert med sina snortarfingrar. ;)

Jag har hört att gummina är mindre i Asien annars så det är bättre att du vänder dig till dom i framtiden. :brynad

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Igår morse lämnade jag fredagsöl i postfacken till mina kollegor. Av ingen annan anledning än att det var länge sedan något trevigt som inte har med kärnverksamheten hände på jobbet.

Alla utom en, senast anställd och yngst på stället, tackar glatt. Vafan är felet på valpen?! Är nittiotalisterna helt skevt vaggade från start?

Killen nämnde inte ölen alls... Kanske är alkis?

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Hoj
Superduke 990 -07
Igår morse lämnade jag fredagsöl i postfacken till mina kollegor. Av ingen annan anledning än att det var länge sedan något trevigt som inte har med kärnverksamheten hände på jobbet.

Alla utom en, senast anställd och yngst på stället, tackar glatt. Vafan är felet på valpen?! Är nittiotalisterna helt skevt vaggade från start?

Var väl en sån där jävla bortskämd snorunge som fått allt av mamma och pappa bara han pekat!
Förstår väl inte vad "tack" innebär idag kanske?

däremot fredags öl var ett schysst initiativ :tummenupp

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Var väl en sån där jävla bortskämd snorunge som fått allt av mamma och pappa bara han pekat!
Förstår väl inte vad "tack" innebär idag kanske?

däremot fredags öl var ett schysst initiativ :tummenupp

Sant. Och trist. Ett tack när man fått nåt och "management by mormor" (lova inget du inte kan hålla samt ring upp när du sagt att du ska göra det.) har underlättat för mig på jobbet.

Jupp, fredagsöl är gott.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Jag hyser inte några höga förhoppningar om "min" generation överlag, så troligen är han helt enkelt inte riktigt ordentligt uppfostrad som du säger. Men man ska ju kanske inte anta att alla är dumma i huvudet (även om det är enklast i mångt och mycket), så är du säker på att han ens hittat ölen? Han är ju ny på stället, vet han vem du är så att han har ett ansikte på avsändaren och vet vem han ska tacka? Som sagt, man kan ju alltid få drömma om att det är ett olyckligt missförstånd... :)

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag hyser inte några höga förhoppningar om "min" generation överlag, så troligen är han helt enkelt inte riktigt ordentligt uppfostrad som du säger. Men man ska ju kanske inte anta att alla är dumma i huvudet (även om det är enklast i mångt och mycket), så är du säker på att han ens hittat ölen? Han är ju ny på stället, vet han vem du är så att han har ett ansikte på avsändaren och vet vem han ska tacka? Som sagt, man kan ju alltid få drömma om att det är ett olyckligt missförstånd... :)

Sant, man ska inte anta att alla andra är korkade. Det är bara korkat.

Han tackade i veckan. Så helt förtappad är inte den unga herren.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sant, man ska inte anta att alla andra är korkade. Det är bara korkat.

Han tackade i veckan. Så helt förtappad är inte den unga herren.
Det var ju skönt att höra, det kanske finns hopp ändå! :tummenupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Toaletter med smala rör. :huvet
Finns bara en porslinstron på stället jag sitter nu, och den är så snålt tilltagen att man får mellanspola flera gånger. Inte ens det räcker om man lägger en manlig kabel. :gnissla

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R

Säger det samma här!

Själv har man blivit upplärd av farmor att man ska tacka och buga för de få grejer man får i livet!
Annars :smasha

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...