Idag är jag förbannad därför att...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Försäkringskassan, jag ska aldrig låta mig sjukskrivas igen! Dem får hämta mig med ambulans innan jag e sjuk igen!

Betalat mina räkningar och inser att jag har 268 kronor kvar att leva på tack vare att dem fucktardsen satt och vänta i en och halv månad på att min chef skulle ringa in utan att upplyssa nån av oss att han skulle det, och när han väl har gjort det så ska dem ha 30 dagar att kolla ett papper jag skickar in...

Dem kunde väl iaf upplyst om det så hade jag kunnat spara lite pengar men förutsatte lite att det inte kunde ta mer än 2 månader så har levt upp bufferten

Men i augusti får jag dubbla sjuklöner och semesterersättningen, va fan hjälper det mig nu?! Kul att sälja saker för att om en månad köpa tillbaka skiten..

Nån som behöver elhjälp så blev jag jävligt billig närmaste månaden

Jotnt

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2009
Hoj
DR 650-99
Bajs i går skulle man ut på en runda .Och ivrig som man var så tog man bara bort 1 lås och börja rull ut .Humm skivbroms låset kvar så en fin spricka i framskärmen vid ett fäste :huvet

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Bajs i går skulle man ut på en runda .Och ivrig som man var så tog man bara bort 1 lås och börja rull ut .Humm skivbroms låset kvar så en fin spricka i framskärmen vid ett fäste :huvet

Nått liknande gjorde en kompis till mig på sin Honda Shadow. Vi hoppade upp på hojen, han vid styret och jag där bak och han bräsa på. Kom en meter, sen pang och vi bägge låg på gräsmattan intill. Skivan klarade sig, skärm och vajer pajjade har jag för mig.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Någon jävla mupp har varit och bräckt bort en plastbit som ska sitta för ett par kablar till startmotorn eller dödaren. Jävla avskum som inte kan ge fan i andras saker. Nu har jag en repa på ena styrhalvan och blottlagda kablar.
Nästa inköp blir ett larm med proximity sensor och larmdosa som berättar för mig när någon är på och tallar på hojen. Sedan blir det generalstryk nästa gång. Jävla apor.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Någon jävla mupp har varit och bräckt bort en plastbit som ska sitta för ett par kablar till startmotorn eller dödaren. Jävla avskum som inte kan ge fan i andras saker. Nu har jag en repa på ena styrhalvan och blottlagda kablar.
Nästa inköp blir ett larm med proximity sensor och larmdosa som berättar för mig när någon är på och tallar på hojen. Sedan blir det generalstryk nästa gång. Jävla apor.

Kombineras fördelaktligen med balkong med utsikt och ett sånthär:

3D50.jpg

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Försäkringskassan, jag ska aldrig låta mig sjukskrivas igen! Dem får hämta mig med ambulans innan jag e sjuk igen!

Betalat mina räkningar och inser att jag har 268 kronor kvar att leva på tack vare att dem fucktardsen satt och vänta i en och halv månad på att min chef skulle ringa in utan att upplyssa nån av oss att han skulle det, och när han väl har gjort det så ska dem ha 30 dagar att kolla ett papper jag skickar in...

Dem kunde väl iaf upplyst om det så hade jag kunnat spara lite pengar men förutsatte lite att det inte kunde ta mer än 2 månader så har levt upp bufferten

Men i augusti får jag dubbla sjuklöner och semesterersättningen, va fan hjälper det mig nu?! Kul att sälja saker för att om en månad köpa tillbaka skiten..

Nån som behöver elhjälp så blev jag jävligt billig närmaste månaden

Jag tycker verkligen synd om dig. Ett tips är att du ringer till fk på måndag och ber om att få prata med din handläggare så brukar det lösa sig lite snabbare med utbetalningen. Men det gäller att du har en bra attityd, gorma och skälla kan du göra här efter samtalet.
El hjälp? Vad har du för behörigheter?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj

Hehe sånt suger getballe men de påminner om när jag hitta repor på min gamla hoj och svor långa ramsor barnen fortfarande gråter över om hojtjuvar och idiot grannar innan en granne kom ut och berätta att den blåst omkull (parkera på mjukt grus i Skåne är naivt) och att hon och en annan granne (som jag bussa snuten på för hans 35e fest tre dagar innan :rodnar:) hade ställt upp den och hämtat en platta att lägga under stödet..

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Jag tycker verkligen synd om dig. Ett tips är att du ringer till fk på måndag och ber om att få prata med din handläggare så brukar det lösa sig lite snabbare med utbetalningen. Men det gäller att du har en bra attityd, gorma och skälla kan du göra här efter samtalet.
El hjälp? Vad har du för behörigheter?

De va så jag fick reda på det, hon skulle göra vad hon kunde men hoppas inte på för mycket, är faktiskt rätt bra på att prata mig ur saker, sh fungerar lite som en ventil där jag spyr ur mig irritation istället för att belasta mina nära eller dem jag är beroende av.

Bb1 och bb2 dvs får fortsätta och ändra på en anläggning men inte göra en helt ny (grovt förenklat)

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
namnlsw.jpg

Näe man kanske skulle sälja mc´n och köpa vattenskoter.... Verkar ha större nytta av en sådan med tanke på Sveriges sommarklimat :huvet

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Fest ikväll igen , småbakis sen igår å mår lite småilla av whiskyn som skulle få mig på fötter igen :huvet

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Någon jävla idiot har varit framme och snott en mutter som ska hålla ihop styrhuvudet på min hoj. 25 mil hemifrån. När jag kommer hem blir det första som inhandlas ett larm. Och tillhygge

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Vakna imorse på mage och bägge armarna under kudden... Problemet var bara att bägge armarna "sov" så det gick inte att flytta på dom :3freak :va Efter ett tag så vakna dom men nu har jag ont i ena axeln :huvet :mad:

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC