Köp dunlop. Håller att gå i betong åtminstone några ggr i veckan i flera år?Köpte billiga gummistövlar på Ica Maxi.
De höll något år innan de sprack.
Tänkte köpa kvalitet så ett par Tretorn inhandlades för femdubbla priset.
Såhär ser de ut efter bara några år.
Nästa gång blir det billigt igen.
Det är standard.. Varför kran efter kran. Man monterar inte kranar på acutankar heller om du inte bejär detta.En vattenutkastare på kåken gick sönder. OK, fine, men nån jävla Grobian som installerat skiten någon gång för xx antal år sedan, har inte bemödat sig med att sätta en avstängning på insidan....
Så nu får man tömma hela kåken på vatten och hoppas att det går att finna delar för att lösa problemet på hyllan hos någon som har öppet lördag eftermiddag/kväll.
Därför att utvändiga vattenposter fryser sönder....Det är standard.. Varför kran efter kran. Man monterar inte kranar på acutankar heller om du inte bejär detta.
Därför att utvändiga vattenposter fryser sönder....
Det må vara standard, alla vet att vvs-are är skinnare.
Men bygger man åt sig själv, och installerar något, något öht, som kan tänkas gå sönder, på en 1&1/4" huvudledning, ja då satan lägger man dit en 40kr ballofix...
Redundancy is a beautiful word....
Jag vet jag bygger allt vatten själv så jag har kranar överallt o kan byta varje del utan att tömma något system.Därför att utvändiga vattenposter fryser sönder....
Det må vara standard, alla vet att vvs-are är skinnare.
Men bygger man åt sig själv, och installerar något, något öht, som kan tänkas gå sönder, på en 1&1/4" huvudledning, ja då satan lägger man dit en 40kr ballofix...
Redundancy is a beautiful word....
Nej, jag har inte köpt annat än pluggar ännu, för det är det som fanns på hyllan.Visst köpte du en ny som stänger av vattnet på insidan väggen och dräneras tom när du har vridit av?
Samma här, köpte Tretorn och de höll två somrar när jag tvättar bilen. Farsans gamla höll säkert i 15 år. Det var skarven till sulan som sprack men de tål helt enkelt inte sol med alla småsprickor. Ungefär som biltemas skottkärrehjul som jag knappt fick byta efter en halv sommar. De frågade om jag haft den ute för gummit tål inte sol. Visste faktiskt inte att man skulle ha skottkärran i vardagsrummet.Köpte billiga gummistövlar på Ica Maxi.
De höll något år innan de sprack.
Tänkte köpa kvalitet så ett par Tretorn inhandlades för femdubbla priset.
Såhär ser de ut efter bara några år.
Nästa gång blir det billigt igen.
V70 årsmodell ca2012?Skövdebor kan fan inte bygga motorer.
View attachment 485458
Något sånt.V70 årsmodell ca2012?
Min beter sig likadant. Men vid kontroll av sticka ser allt bra ut. Mecken min hävdade att den varnar litet väl tidigt. Tippade i en skvätt och ett par hundra mil senare ser stickan fortfarande bra ut och ingen varning i displayen.
Då vet jag vad jag har att vänta. Dricker den mycket?Något sånt.
Varnar ungefär halvvägs ner på stickan, men poängen är mer att den dricker upp skiten, det aset.
Nja, inte jättemycket, men mer än man tycker att en motor som inte gått jättelångt ska göra. Tätt under, så den bränner det helt klart.Då vet jag vad jag har att vänta. Dricker den mycket?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|