Inbjudan till stuntkväll 13 september

jompa

FUCK THE POLICE! STUNT IS NOT A CRIME
Gick med
16 Mar 2003
Ort
vallentuna
Hoj
ZX10R/ZX 636R -04
Men Yoshi....

Jag minns att "någon" fick sig en rejäl skrapa efter att ha kört för fort och inte tagit hänsyn till oss som stuntade på riktigt i barkaby inför tävlingen som va nu.... så vem e du att dömma vem som "stuntar"?

Jag va inte där men har hört att det va sjukt kul bortsett från polisen som hade skoj på sitt sätt....så ni som arangerade detta! KEEP UP THE GOOD WORK :yoparty

Jag kommer iaf at komma nästa gång om det blir något. jag har lärt mig nya trix att köra skit fort på bakhjulet.. !!!


_________________:squid____________________

Yoshi_gixxeRR skrev:
2458389 Men enda reaktion är: VARFÖR KALLA NI DETTA FÖR STUNTKVÄLL????

Det enda lilla stunts som gjordes var i en lite hörna längst upp bland grus o skit!!!

Detta var inget annat än en buskväll i över 200km/h

Nu tror folk att streetrace o slanga i 200km/h ÄR stunt!!!!


Så jävla missnöjd med erat ordval: STUNTKVÄLL
Buskväll, alternativkväll eller vad som helst, men INTE stuntkväll!!!

I övrigt hade väl folk kul, men JAG med fler hade aldrig kommit dit för det upplägget som nu rådde...

(vi avbokade mötet med politikerna när ni tilllät dragracing...)

Sedan en fråga: vad hade ni gjort om ngn hade kraschat i 200km/h o kört ihäl en massa folk???
Vart var skyddet för publiken??
Varför tilllät ni race med 5-6st SAMTIDIGT på en smalraka med massa folk runtomkring med grus på banan???
Varför kan ni inte tänka längre en såhär kort??

Denna kväll var inget annat än en kväll för dom som skapar alla problem för oss andra, o ni har inte gjort ett endaste skit för att ta bort det från gatan!!

Det enda ni gjort var att dra in riktiga stuntare i skiten!!!!!!!

Kalla det INTE för STUNTKVÄLL!!!!



En mkt missnöjd Yoshi (med erat val av att kalla detta STUNTKVÄLL)



.../Yoshi



OBS: Hade det kallats ngt annat än stuntkväll hade jag inte sagt ett pip
 

mamba71

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
stockholm
Hoj
v-strom 06
90 procent av alla som skrev på listan kunde inte sitt reg nummer.

TACK för en trevlig kväll
 

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett hål i vägen
Hoj
gixxer 1000 k5
Måste bara skriva lite till... vilken härlig och underbar kväll det var i går... ljudet av hojar som drar på strippen... lukten av bränt gummi... osv. det var som man hade kommit till den mest undebara platsen man kan tänka sig... bättre en i min vildaste fanatasi... om vi hade varit i en kyrka så hade jag blivit religös... det var som en uppenbarelse... helt klart det bästa mc minet -06.

Tack till er alla som gjorde det möjligt att få köra på "brommarakan" igen.

ps.

Personligen så tycker jag att att det visades mkt hänsyn mellan oss som körde... för att minska riskerna för en ev olycka...

//Henkan
 

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett hål i vägen
Hoj
gixxer 1000 k5
Yoshi_gixxeRR skrev:
2458389 Men enda reaktion är: VARFÖR KALLA NI DETTA FÖR STUNTKVÄLL????

Det enda lilla stunts som gjordes var i en lite hörna längst upp bland grus o skit!!!

Detta var inget annat än en buskväll i över 200km/h

Nu tror folk att streetrace o slanga i 200km/h ÄR stunt!!!!


Så jävla missnöjd med erat ordval: STUNTKVÄLL
Buskväll, alternativkväll eller vad som helst, men INTE stuntkväll!!!

I övrigt hade väl folk kul, men JAG med fler hade aldrig kommit dit för det upplägget som nu rådde...

(vi avbokade mötet med politikerna när ni tilllät dragracing...)

Sedan en fråga: vad hade ni gjort om ngn hade kraschat i 200km/h o kört ihäl en massa folk???
Vart var skyddet för publiken??
Varför tilllät ni race med 5-6st SAMTIDIGT på en smalraka med massa folk runtomkring med grus på banan???
Varför kan ni inte tänka längre en såhär kort??

Denna kväll var inget annat än en kväll för dom som skapar alla problem för oss andra, o ni har inte gjort ett endaste skit för att ta bort det från gatan!!

Det enda ni gjort var att dra in riktiga stuntare i skiten!!!!!!!

Kalla det INTE för STUNTKVÄLL!!!!



En mkt missnöjd Yoshi (med erat val av att kalla detta STUNTKVÄLL)



.../Yoshi



OBS: Hade det kallats ngt annat än stuntkväll hade jag inte sagt ett pip


Snälla herr Yoshi tänkte dig att vi var i en skidbacke igår... en del gillar att åka fort, en del ramla, vissa är nybörjare, en del gillar att hoppa och tricka... men alla har skidor och vi hade riktigt kul i backen...
 
Last edited:

Dawe

Guest
Bikerbitch skrev:
2458713 Kjelle är med i Samverkansgruppen och var med på banan för att prata med alla människor. Han är inte delaktig på något sätt i att de andra poliserna stod vid utfarten och plockade folk.

All heder åt er i samverkansgruppen jag tycker ni är på helt rätt spår tycker bara att det är så tråkigt att Polisen inte förstår att skall man bygga något tillsammans så måste man först ha förtronde för varandra. Sen tycker inte jag det spelar någon roll vem som gjort vad inom polisen utan frågan är om dom är bereda att göra något för att reparera skadan.
Kanske skulle polisen kunna få bort Mini-blinkers, miniskyltar och orgelpipor på ett annat sätt om dom samarbetade.

Exempel
Tänk dig att du åker på en 90kmh lansväg och kommer ut på en lång raka. Mitt på rakan åker en traktor i 30 kmh du lägger i din blinkers och kör om.
Helt plötsligt svänger traktorn vänster och smack så sitter du i sidan på traktorn. Efteråt visar det sig att bonden monterat mini-blinkers på traktorn som du inte såg. Förvisso bondens fel men du får det värst.
 
Last edited:

aBuseMe

En blöt man är inte rädd för regn.
Gick med
26 Oct 2004
Ort
Glömsta Hill
Hoj
Hayabusa
RAVESMURF skrev:
2458445 om någon sitter med fötterna över styret och slangar i 200-blås då kallar jag det stunt........seså, sluta spamma och leta reda på innebörden av ordet.

puss å kram! :tummenupp

:corn

Kevorkian skrev:
2458494 och saxat från svenska akademin

[av amerik. eng. stunt, föreskriven uppgift i idrottstävling, svår uppgift vars utfö rande ngn åtagit sig till följd av utmaning, prestation, uppseendeväckande gm den därigm demonstrerade skick ligheten l. styrkan o. d., bragd; handling l. verksamhet avsedd att väcka uppmärksamhet l. skänka ryktbarhet; urspr. amerikansk collegeslang; av ovisst urspr.]


Verkar som det passar in på ganska många typer av åkning...

:fakta Wikipedia.org: http://sv.wikipedia.org/wiki/Stunt
 
Last edited:

aBuseMe

En blöt man är inte rädd för regn.
Gick med
26 Oct 2004
Ort
Glömsta Hill
Hoj
Hayabusa
Miss_A skrev:
2459387 Haha nej så ska vi inte säga, inge kul att skada sig, men jag förstår vad du menar ;) men jag tror inte du vill ramla o göra illa dig för att få lite vård ;)

jorå, om det är du på avataren. :hoppa
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
LTG kan dra åt helvete!!!:mad:
Paja ett seriöst försök att minska buset på gatorna och låta killarna/tjejerna gasa av sig lagligt.
Kommer nog inte på dylika arrangemang på länge, Tyresö eller Nynäsvägen är mycket bättre, då slipper jag träffa tjänstemän med äppelmos i pallet!:FU

Fredrik:tomten
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Tack till arrangörerna för en trevlig kväll.:tummenupp

Angående stunt eller bus:rolleyes:

Hur lär man sig stunta utan att aldrig någonsin busa :va

Allmänheten är nog snarare mer intresserad av att få bort buset från gatorna än att ordna med en träningsplats för s,k "fullärda" stuntare.

Ingen stuntare utan publik. :yoparty
 
Last edited:

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Dawe skrev:
2460479 All heder åt er i samverkansgruppen jag tycker ni är på helt rätt spår tycker bara att det är så tråkigt att Polisen inte förstår att skall man bygga något tillsammans så måste man först ha förtronde för varandra. Sen tycker inte jag det spelar någon roll vem som gjort vad inom polisen utan frågan är om dom är bereda att göra något för att reparera skadan. .

Tack :tummenupp

Sen kan jag inte hålle tyst längra - jag är skittförbaskad över det sätt som man attakerade flera års SMC jobb i Samverknadsgruppen på.
Jag kommer att dra detta för SMC:s styrelse i helgen - det kan inte vara riktigt att vi skal behandlas på så sätt. Och förtroendet till SMC skal sättas på spel!
Jag förvänter att vi i SMC kommer be att få ett reelt svar från Polis ledningen.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Galne Dansken skrev:
2460837 Tack :tummenupp

Sen kan jag inte hålle tyst längra - jag är skittförbaskad över det sätt som man attakerade flera års SMC jobb i Samverknadsgruppen på.
Jag kommer att dra detta för SMC:s styrelse i helgen - det kan inte vara riktigt att vi skal behandlas på så sätt. Och förtroendet till SMC skal sättas på spel!
Jag förvänter att vi i SMC kommer be att få ett reelt svar från Polis ledningen.
De e rätt... på'rom bara. :tummenupp

Fast lycka till med att få en ursäkt av polisen.
Erkänna sina fel å misstag är inte deras grej liksom.
 
Last edited:

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
njelger skrev:
2460083 Gos-Kjelle hit o Gos-Kjelle dit! :mad: :mad: :mad:
Eftersom gos-kjelle då har noll cred hos Polisen eller om han är med på det hela (min teori) Så vet man ju om Kjelle kommer så kommer det bli bakhåll, flygandekoll av skyltbelysning och kontroll av blinkershastighet.
Precis som giftiga grodor har skarp färg har polisen kjelle som varningssignal. Lita inte på honom. Han har försatt sina chanser.
Senast på Sveavägen.
Stod han själv och blev upprörd över kollegorna?
Han kom fram först när de andra åkt och ställt upp fällan. För att ingjuta förtroende?
För att få folk att slappna av och tro på polisen så klart.
Det verkade ha lyckats.

(Vill bara tillägga att jag har en helt legal cykel och har aldrig fått böter så det är inget sånt.)

Om inte detta är bluff så: haha din teori verkar vara från en annan planet

Du pratade inte med kjelle efter att alla åkt från bromma,
han var ingen glad man då. På McD efteråt blev han lite gladare iaf.
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Galne Dansken skrev:
2460837 Tack :tummenupp

Sen kan jag inte hålle tyst längra - jag är skittförbaskad över det sätt som man attakerade flera års SMC jobb i Samverknadsgruppen på.
Jag kommer att dra detta för SMC:s styrelse i helgen - det kan inte vara riktigt att vi skal behandlas på så sätt. Och förtroendet till SMC skal sättas på spel!
Jag förvänter att vi i SMC kommer be att få ett reelt svar från Polis ledningen.


Hoppas att du kommer att dela med dig av svaret om ett sådant kommer... :tummenupp

//Simon
 

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
Stunt är förvisso ett stort begrepp, men det som Yoshi menar är det som kan klassas som sporten stunt, alltså dom som är intresserade av att tävla och utvecklas.
Det var en massa snack innan den här kvällen om att allt skulle vara lugnt, inte föra oväsen och ett ställe för folk att träna stunt. Att det sen blev ett helt annat arrangemang är ju helt fastställt.
Det är jättebra med kvällar som denna, men om man vill få till banor att köra på så bör ju allmänheten tycka att det är lika bra. Har en känsla av att dom golfare som stod och försökte utöva sin sport inte alls är så positiva till ett fortsatt utövande av "stunt" på Bromma tyvärr.
Det Yoshi retade sig på var att kalla kvällen Stuntkväll, eftersom vi faktiskt försöker få politikerna att acceptera just Stunt som en sport och ge dom som verkligen vill träna under seriösa former, en plats att vara. Men det verkar ju som om det då inte finns något som helst intresse i Stockholm för ett sådant arbete. Det är bra att få veta det på ett tidigt stadium så slipper vi lägga ner en massa onödigt arbete på att ordna möten och spendera en massa tid i telefon och vid datorn på att bevisa motsatsen. Alla trivs ju tydligen utmärkt med att ha poliser som kommer och förstör under träningar och vill fortsätta köra under olagliga former. Så, vi tar härmed och lägger ner våra planer på att få politiskt stöd för legal verksamhet.
Tycker dock det är synd speciellt för dom unga killar som verkligen SATSAR på det här och som faktiskt har en chans att ge sig ut i världen och sätta Sverige på kartan även i Stuntsammanhang!!!
 

RAVESMURF

Var är min bensindunk?
Gick med
27 Sep 2003
Ort
hemma
Hoj
En norsk DBS med reflexer och dynamo
Om Yoshi menar något annat än han skriver, varför skriver han bara inte det han menar istället då?
Det han skrev uppfattas ganska lätt som radikal sågning av hela evenemanget som sådant.
Dom killar som satsar på det här kan åka till avlägsna parkeringsplatser och träna precis som killarna från sverige som tävlat i vm innan har gjort...
Alternativt är ju att hitta en sponsor som kan erbjuda vinterträning inomhus, hittas en sådan är jag intresserad av att vara med och träna till och med.:yoparty
 
Last edited:

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
RAVESMURF skrev:
2461142 Om Yoshi menar något annat än han skriver, varför skriver han bara inte det han menar istället då?
Det han skrev uppfattas ganska lätt som radikal sågning av hela evenemanget som sådant.
Dom killar som satsar på det här kan åka till avlägsna parkeringsplatser och träna precis som killarna från sverige som tävlat i vm innan har gjort...
Alternativt är ju att hitta en sponsor som kan erbjuda vinterträning inomhus, hittas en sådan är jag intresserad av att vara med och träna till och med.:yoparty
Hmm, det må vara så att jag utrycker mig dåligt ibland.
Tycker själv att jag e tydlig, men tydligen är jag ju inte det:rolleyes:

Konstigt att du finner att jag sågar "hela evenemanget" då jag skrev att jag bara hakade upp mig på att dom kallade detta för stuntkväll.

Men som vi redan har rett ut i denna tråd så är stunt (i Sverige) all form av extrem hojåkning.

Jag pratade om mcstunt som ÖVRIGA världen menar e stunt, den mer sportsliga varianten.

Så jag hade fel, o ni hade rätt!!



.../Yoshi
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top