Jakt på Mc-tjuvar!

Status
Ej öppen för fler svar.

alex!

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Malmö
Hoj
Triumph Street Triple R
Bra gjort! Idioterna som stjäl vet vad dom ger sig inpå! Bra att dom får "betala" ngn gång ibland också! Hoppas farsan din läker ihop snabbt!
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Till er som tycker jag är en fitta bla bla.

Ni sitter framför era datorskärmar och har aldrig varit med om något liknande. Jag agerade iaf. Tror du itne jag fattade att det var de som hade stulit grejorna när en springer så fort min far frågar det så är det fan ni som borde arkebuseras.

Trött på alla jävla moraltanter hit eller dit. Jag gjorde som jag gjorde, ni hade väl suttit gömda i bilen och tagit regnummret och ringt till polisen. De hade varit långt långt iväg när polisen väl hade kommit fram till er.

Vi lyckades få fast dem och kommer även återfå allt vi blev av med då det hittades i deras bil.

Jag har bott i det kvarteret i 20 år. Jag vet vilka som hör hemma där och vilka som inte gör det.

Hade det varit bättre om tillhygget hade varit en hammare? Bara för att det är lagligt att ha i bilen?

Dem sitter inne och det är tack vare mig och min far. Händer det fler gånger så ska jag så klart bara låta dem ge sig iväg. Annars är man ju helt sjuk i huvudet. Jag står för vad jag har gjort, sen vad en del av er sig rör mig inte. Ni var inte där!

Sen får jag tacka de som tycker jag gjorde rätt!

Får hoppas jag gjorde rätt med "de" och "dem". Är inte så haj på det :näsblod



Slå du en riktigt drogad person med nävarna så får du hålla på länge innan han inte klarar resa sig. Du har ingen rätt att uttala dig, du var ej där och kan tydligen inte sätta dig in i situationen.

Jag har varit i en liknande situation och trots att jag är väldigt sansad i normala fall jagade jag iklädd pyjamasbrallor och schollstofflor och med en släggyxa i händerna då ett drägg, så jag vet precis hur du kände.

Jag fick fast honom men behövde aldrig klippa till eftersom han gav upp.

När polisen kom så sa dom att dom hade tagit fast honom och hans polare massor av gånger men dom blev alltid släppta någon dag efter.

Det är nog inte polisens fel att dom aldrig blir straffade.
 

Denny

#79 Rookie600
Gick med
28 Jun 2005
Ort
som en kung
Hoj
R6-07
Jo jag är väl medveten om det. Gjort är gjort vi får se var det leder........

Han va ju våldsam då e det nödvärn om de så e med en kastrull eller batong.
han hadde nog en pundar mejsel i handen så helt klart nödvärn



Finns många grejor man hade kunnat göra annorlunda, dock får man bara en chans och nu blev det som det blev.

De var rätt gjort ta dom hårt på en gång :huvet


På vilket sätt är jag dummare? Hade kanske varit hemma hos dig som dem hade varit nästa gång.

Du gjorde helt rätt tycker jag synd att farsan din inte hadde en tele batång me då kunde dom båda ha fått nicka stål pinne/dom ska bara ha j-vla pundare hoppas de blir pengar snart på å koka tvål på dom..
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
KlimaX tycker du gjorde helt rätt. Hade jag fått spola tillbaks tiden och fått vara med och ge dessa skithögar vad de tål hade jag lätt gjort det.
Tycker inte du gjorde nåt fel, hade det varit jag hade jag gjort desamma.


Det är för dessa moraltanter som vårat samhålle ser ut som det gör, hade det funnits fler som dig så hade inte dessa lirare vågat sig på sånt som de håller på med.
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Ett tips hur du använder Asp en dvs (teleskop batongen) du slår mot låret o armar och mjuk delar då rör folk sig mycket långsammmare o du får mer tid på dej i skydda dej det e det apsn e tillför skapa distans till hotet enl RSP

O varför du ens har en sådan om du inte jobbar mé säk eller liknade inte mitt problem, vad har du den till i bilen igentligen ? Över huvetaget.

Sen finns det nog folk som har vart med om en hel del i detta forum IRL mm

Sen om du har bott i samma kvarter i 20 år så flyttar väll folk o folk kommer på besök mer eller mindre ja vet inte hur liten stad du bor in men man kan inte ha koll på alla om du fattar vad ja menar ?

Eller sitter ni uppe o håller koll på varandra :rolleyes:
popcorn.gif


Hur känns det o förstöra en annas bil even om den va stulen ? :rolleyes:

O lycka till med rättegången och försäkrinarna mm fortsatt leva efter denna skrivelse på sh :)

Skana in rättegångs papperna om det nu kommer till nogot i rätten :rolleyes:

Softa nu o lungna mer dej :tummenupp

PS Aspen e de 1900 kr i böter för info i fram tiden o det e kniv lagen :D

have fun :D

//Robin
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
anledning till att jag tycker ni gjorde rätt är för att dessa personer som stjäl på orterna känner ofta till varandra och undviker vissa samhällen pga just det ni gjorde, för det finns ingen anledning av dom att åka dit igen när det finns massa andra ställen där folk knappt törs ringa 112
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
"Det är bättre att agera fel än att inte agera alls" som en drös officerare sagt otaliga gånger... Kan stämma. I vissa fall.

Sen noterar jag att det är väldigt många som mest filosoferar runt det juridiska utan att riktigt ha koll på grejerna...

Både poliser och andra filurer i uniform (icke statligt anställda...) jobbar oftast efter "eget huvud" med lagen som stöd istället för manual. Det kan man dividera om hur bra det är men här kommer vi in på det jag skrev först... Vet man att det är knas, lös problemet och hitta lagstöd sen. Det går oftast. :)

Sen kan man lösa problem på olika sätt och man gör det utefter situationer och erfarenheter. Personligen föredrar jag att använda munnen så långt det går. Det brukar gå väldigt långt. Men ibland träffar man folk som är "döva" och bara förstår ett annat språk. Då får man helt enkelt tala det språket istället.

@Klimax: Bra jobbat med att få dit idioterna. Vissa lösningar på problemet var mindre snygga men det spelar mindre roll. Du gör det säkert bättre nästa gång med en smidigare väg till samma resultat.

/Lucky9
 

falsche

Robban
Gick med
17 Oct 2006
Ort
Kalmar (Trekanten)
Hoj
-99 Suzuki (törs inte skriva modell)
Mycke bra gjort, när polisen e så ineffektiv som den är idag måste man ta saken i egna händer. Annars kan man likagärna ge bort sina grejor. Tjuvarna kan skratta sig lyckliga att vi inte har lika najs regler som i usa. Dead Meat big time!

"åka dit för misshandel" när man tar tillbaka sina grejor.. hehe.. låter logiskt.. (derssvärre sant) men logiskt??.. ehh NÄE..
 

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Ort
Osby
Hoj
Z1000 -09
Förövrigt så blåser det nog rätt bra i en bil med bägge sidorutorna på högersidan sönderslagna när man kör i 200. Kan inte varit en rolig upplevelse.
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Herre gud vad har hänt med detta forum, hälften gnäller över att en jävla luffare får smaka batong. Ni suger.

De som skriver här lite rättrådigt vad man BORDE gjort har aldrig känt adrenalinet pumpa som det gör i såna lägen.

Trådstartaren hade säkert gjort på annat sätt OM betänketid funnits..

Fattar inte att det finns så många syltryggade töntar:gnissla

JAG hade aldrig hämtat en fjäderbatong och slagit en människa som står silla och sluddrar.
JAG hade aldrig slitit upp dörren och sparkat och slagit en människa som sitter i bilen.
Inte heller slagit sönder halva bilen :va

Varför inte "bara" lägga ner killen, som står och sluddrar, på marken, och dra ut snubben som sitter i bilen och hålla kvar båda så gott det går tills polisen kommer.
Känns rätt värdelöst att börja misshandla folk oavsett vad deras gärning är. Man lägger sig bara på deras nivå och blir man åtalad själv så känns det lite som om att det är de som vinner.

Givetvis bra att dessa människor blir gripna.

Edit: Jag var inte på plats och kan ju bara föreställa mig händelseförloppet efter din text.

Edit2: Editerade ovanför innan ni hunnit svara (snabba är ni)
 
Last edited:

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
JAG hade aldrig hämtat en fjäderbatong och slagit en människa som står silla och sluddrar.
JAG hade aldrig slitit upp dörren och sparkat och slagit en människa som sitter i bilen.
Inte heller slagit sönder halva bilen :va

Varför inte "bara" lägga ner killen, som står och sluddrar, på marken, och dra ut snubben som sitter i bilen och hålla kvar båda så gott det går tills polisen kommer.
Känns rätt värdelöst att börja misshandla folk oavsett vad deras gärning är. Man lägger sig bara på deras nivå och blir man åtalad själv så känns det lite som om att det är de som vinner.

Givetvis bra att dessa människor blir gripna.


självklart, men är inte lätt när nån tar ens pärla som man slitit ihop för osv
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
JAG hade aldrig hämtat en fjäderbatong och slagit en människa som står silla och sluddrar.
JAG hade aldrig slitit upp dörren och sparkat och slagit en människa som sitter i bilen.
Inte heller slagit sönder halva bilen :va

Varför inte "bara" lägga ner killen, som står och sluddrar, på marken, och dra ut snubben som sitter i bilen och hålla kvar båda så gott det går tills polisen kommer.
Känns rätt värdelöst att börja misshandla folk oavsett vad deras gärning är. Man lägger sig bara på deras nivå och blir man åtalad själv så känns det lite som om att det är de som vinner.

Givetvis bra att dessa människor blir gripna.

och du var på plats o vet hur exakt allt gick till? lätt att snacka o va efterklok!
 

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Ort
Osby
Hoj
Z1000 -09
JAG hade aldrig hämtat en fjäderbatong och slagit en människa som står silla och sluddrar.
JAG hade aldrig slitit upp dörren och sparkat och slagit en människa som sitter i bilen.
Inte heller slagit sönder halva bilen :va

Varför inte "bara" lägga ner killen, som står och sluddrar, på marken, och dra ut snubben som sitter i bilen och hålla kvar båda så gott det går tills polisen kommer.
Känns rätt värdelöst att börja misshandla folk oavsett vad deras gärning är. Man lägger sig bara på deras nivå och blir man åtalad själv så känns det lite som om att det är de som vinner.

Givetvis bra att dessa människor blir gripna.

Fan att inte du var där som hade skött det så snyggt. Kan jag få ditt nummer så jag kan ringa dig nästa gång det händer något. Du vet ju precis hur man skall göra.
 

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Vill först bara säga till trådskaparen: Helt rätt gjort, kunde fan inte gjort det bättre själv. Polisen i detta landet är bara makt kåta idioter(dom flesta iallafall) och hjälper en mer sällan än ofta när det behövs.
E det bara jag som tycker att det borde göras något åt den ständigt återkommande debatten om dessa jävla moraltanter, dom sabbar ju var och varanna tråd. Hoppas allt löser sig för trådskaparen och hans far....

Förlåt om vi fick Er att vara tvunga att försöka byta synvinkel, förstår om det är jobbigt och svårt att behöva försvara ett handlande som inte bara är olagligt utan farligt för en själv. Ber om ursäkt för att jag satte dig i den situationen.
Ni får lägga som förslag att det skapas ett underforum där de som klassas som moraltanter inte kan komma in, skulle vara mycket bättre kanske för det är ju lättare att diskutera om alla håller med en.

Att sen som några sätta likhetstecken mellan att vara feg och att inte hetsa upp sig utan att tänka innan man handlar roar mig kungligt.
Ja jag skulle också bli sne om nån rånar mig men jag skulle inte riskera livet i en biljakt med pundare eller i slagsmål med dom.

Sen kan jag berätta att även om en pundare inte känner smärta så bra så kan ett slag mot skallen med en batong orsaka en hjärnblödning som tar livet av honom och då klassas det som dråp eller mord.
 

Denny

#79 Rookie600
Gick med
28 Jun 2005
Ort
som en kung
Hoj
R6-07
Skummade först igenom lite snabbt och följde sen med i inläggen ett tag, för att sedan läsa igenom med lite mer eftertanke o kritisk syn, kom då fram till att du nog kan bli en hyffsad författare, men jag tvivlar starkt på berättelsens verklighetsanknytning.

öppna ögonen så kanske även du ser hur sverige ser ut i dag eller åk med en patrull en kväll så får du lite verklighet sen kan du komma å vara kritisk.
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Fan att inte du var där som hade skött det så snyggt. Kan jag få ditt nummer så jag kan ringa dig nästa gång det händer något. Du vet ju precis hur man skall göra.

Vi kan väl hoppas att det inte blir någon nästa gång i stället.

Ville bara säga vad jag tyckte ang saken men tvekade lite då jag visste att det skulle leda till storm :näsblod
Klart det är lättare för mig att sitta här framför datorn och uttrycka mig men jag vidhåller ändå att jag i största mån skulle agerat som jag skrev.
Jag vet vad adrenalin kan göra, trust me.
Jag TROR dock att jag skulle, trots adrenalin, förstå att ett slag mot huvet på en människa lätt kan leda till döden.


Det är OS på tv....
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Kan bara börja med att säga rätt och pundarna.

Men det sorgliga är ju hur denna historia kommer att sluta.

Trådskaparen torskar för misshandel och får betala skadestånd till pundarna som ju försökte fly från två galningar.

Motorcykeln är fortfarande försvunnen så att dessa pundare snott hojen vet vi inte. Om hojen hittas och har pundarnas fingeravtryck så kommer pundarna säga att att dom såg den och klämde lite på den.

Sedan torskar pundarna i bästa fall för häleri eftersom dom ju inte erkänner bilstöld. Dom har ju bara lånat bilen av sin polare Lasse som dom ju dessutom inte känner efternamnet på. Att nyckeln var underlig är ju inget konstigt på en gammal bil :rolleyes:

Sedan läggs alla deras brott ihop och dom får mängdrabatt och nån månads vilkorlig dom med en knarkpolare som övervakare
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top