Köra i t-shirt

Kör du i t-shirt?

• Antal röstningar
    0

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Är det bara jag eller börjar moralpredikarna och trygghetsnarkomanerna väldigt tidigt iår? Det snöade för böveln för två dagar sen:rolleyes:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Det stora problemet är folk som kör i shorts. Hur fan klarar ni det? Det är ju svinkallt att sätta benen mot tanken!

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Kör i vad fan ni vill, men jag kommer inte tycka ett skit synd om er när ni transplanterar hud från röven med tillhörande kånkelbär till underarmarna. Ni lever med risken inte jag.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Mitt textilställ är den bästa investering jag gjort.
Svalt och ser inte helidiotiskt ut när man klivit av.

Lite OT.
Men en bekant är FR-domare.
Han var med vid en besiktning innan en tävling där en av förarnas overaller dömdes ut.
En cartingpyjamas.
Han hade ingen förståelse för det, ety han kört med den i flera år och det var ingen som protesterat förut.
Hjälpte inte.
Han fick låna en riktig rallycrossoverall och balaklava (som han aldrig använt tidigare).
Min bekant är han som hörs på filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=gs1vfGhe5IM
Resultat: Ena näsvingen lite bränd.
Sensmoral: Man vet aldrig när eller vad som kommer att hända.

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
:yopartyUrsäkta alla er som kör hoj i t-shirt. Men i mina ögon är det direkt idioti. Då är man inte rädd som sig själv över huvudtaget. Bör i princip vara böter på att köra utan täckande plagg. Sorgligaste är att ni drar omkull i t-shirt. Och det är mina jävla skattepengar som går till sjukvården för att sy ihop er bara för att ni tycker det är skönt och tufft att glida runt i t-shirt.. :yoparty :kulspruta

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
För alla er som säger att ni tar det lugnt, bara till badplatsen, köpa mjölk etc etc ska jag berätta vad som hände mig!

Ska ta hojen till garaget men det ligger en bit bort och jag kör alltid med full utrustning. Kommer ca 200m där jag måste stanna för en övergångsställe i en liten fyrvägskorsning varpå bilen till höger kör ut vänster och får således även han stanna för samma gångare. Då han blir ståendes till viss del i mitt körfält så rundar jag honom men när jag svänger tillbaka så hamnar mitt bakdäck på bortre övergångsstället vilket med kalla däck ger mig en duktig highside. Jag lyckas mirakulöst klara sladden (det fanns sparkmärken ovanpå cutsen) men landar med all vikt på gashanden och får således full gas och hojen lägger sig ner och snurrar ett varv. Jag får en tiometers asfaltskana och in i trottoaren varpå jag reser mig upp och borstar av mig och kör till garaget.

Detta hände i ca 15km/h och jag var öm i en vecka efter i både rygg och kroppen! Hade detta hänt iförd mindre kläder hade utfallet varit helt annorlunda och för alla er fuckon som tror att det bara händer vid höga farter eller pga av andra har FEL! Ni får inte ett gram sympati från mig om ni skadar Er iförda annat än full utrustning!

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Jag har hittills alltid kört med jacka, ryggskydd, hjälm och handskar. Fungerar prima och tar inte mycket längre tid att sätta på sig än en vanlig jacka. Vid de riktiga nöjesturerna tar jag stövlarna och byxorna med, men körde nån slags hybridvariant nån gång då jag hade ont i foten. Crosstövlar kan nog vara nyttigt ändå vid en krasch :tummenupp

Köra i t-shirt har jag gjort tillräckligt mycket med moppen...

vänta bara säger jag :tummenupp

Det är inte 25+ än och du ska hem från affären/till affären

Edit: jag har aldrig kört med t-shirt än förutom med lilla mopeden i ca 70-80, och jag förstår inte vad som ska förändrar när man köper en 125a(enkelturer till gym/affär/strand är det som gäller med t-shirt, skydd på allt annat)det är en annan tänkesättning med en 600-1000 hoj dock,

Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Det beror på vad det står på T shirten ! Det härligaste jag vet är att dra på i e thsirt och surfbyxor på min HYM en solig dag...bada eller klättra och köra vidare !

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Detta hände i ca 15km/h och jag var öm i en vecka efter i både rygg och kroppen! Hade detta hänt iförd mindre kläder hade utfallet varit helt annorlunda och för alla er fuckon som tror att det bara händer vid höga farter eller pga av andra har FEL! Ni får inte ett gram sympati från mig om ni skadar Er iförda annat än full utrustning!

Mjo lyckats med fantastiska saker med första tunga hojen (Puch Dakota :D) .
Skjutsade en kompis, får sladd på en gräsmatta, hamnar under hojen, polarn ovanpå hojen och mig.
Min fot ligger mot ekrarna (osthyvling pågår), tomgången är tillräckligt hög för att bakhjulet ska snurra hyggligt fort utan gaspådrag.

Jag skriker som en tok och polarn ligger och asgarvar åt den lustiga kraschen.

Skavde av en cm häl och det tog bra många månader innan det ville läka.

Sensmoral, se upp för Puch!
:D

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
YZF600R Dunderkatt -97 (Såld)
Hade iof varit mer sport om dessa skulle ha stekheta skinnställ, racestövlar, integralhjälm
osv... Man vet ju aldrig vad som kan hända, Mycket hudskrap..
Mååånga ömma rövar after 5.20

http://www.youtube.com/watch?v=qBE98Raljwo

Last edited:
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
En aspekt att tänka på är att ordentlig utrustning kan rädda hojsäsongen om man har otur att klota. Skador som kunde ha förhindrats med skydd kanske leder till att man inte kan köra på någon månad eller två, frågan är om det är värt det bara för att det var "skönt" att köra i t-shirt.

Sen tycker jag att det ser jäkligt b ut att köra runt i jeans och t-shirt, det signalerar "jag kör hoj för att det ser tufft ut, inte för för att jag har ett genuint intresse"

Men som nämnts tidigare i tråden, vill man köra i t-shirt så är det upp till en själv. Bara alla är nöjda och glada:tungan

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
Man skrapar sig lika mycket i 80km/h oavsett om man trillat av en 125:a eller en tusenkubikare..

Har vurpat en hel del i mina dagar..
Både med och utan skinnställ. Både på lätta och tunga motorcyklar.

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Man skrapar sig lika mycket i 80km/h oavsett om man trillat av en 125:a eller en tusenkubikare..

Har vurpat en hel del i mina dagar..
Både med och utan skinnställ. Både på lätta och tunga motorcyklar.

har jag påstått något annat eller?

har inte sett något där ja skrivit att man skrapar sig mer på en tung mc?

Jag sa man har en annan tankeställning till det, det har jag iaf

edit:
Får väl förklara vad jag menar med det då,

Om jag skulle sätta mig på en 600-1000 kubikare nu så finns där ingen chans i helvete att jag skulle ha något mindre än full mundering,

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Hur orkar ni bry er om vad andra har på sig när dom kör?
Vill folk köra i Mankini och flipflops så får dom väll göra det?
Det är apskönt att köra ner till stranden i shorts och tischa. Ni borde testa:tummenupp

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
:yopartyUrsäkta alla er som kör hoj i t-shirt. Men i mina ögon är det direkt idioti. Då är man inte rädd som sig själv över huvudtaget. Bör i princip vara böter på att köra utan täckande plagg. Sorgligaste är att ni drar omkull i t-shirt. Och det är mina jävla skattepengar som går till sjukvården för att sy ihop er bara för att ni tycker det är skönt och tufft att glida runt i t-shirt.. :yoparty :kulspruta

Tycker synd om alla som kör mc, sätta sej på ett fordon som går 200 kmh + utan abs, antispinn, säkerhetsbälte och deformationszoner.

IDIOTI!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...