team toker
Gudomlig sporthojare
jag kör ALTID i t-shirt
ibland har jag andra kläder över t-shirten
ibland har jag andra kläder över t-shirten
Jag har hittills alltid kört med jacka, ryggskydd, hjälm och handskar. Fungerar prima och tar inte mycket längre tid att sätta på sig än en vanlig jacka. Vid de riktiga nöjesturerna tar jag stövlarna och byxorna med, men körde nån slags hybridvariant nån gång då jag hade ont i foten. Crosstövlar kan nog vara nyttigt ändå vid en krasch
Köra i t-shirt har jag gjort tillräckligt mycket med moppen...
det är en annan tänkesättning med en 600-1000 hoj dock,
Varför?
Detta hände i ca 15km/h och jag var öm i en vecka efter i både rygg och kroppen! Hade detta hänt iförd mindre kläder hade utfallet varit helt annorlunda och för alla er fuckon som tror att det bara händer vid höga farter eller pga av andra har FEL! Ni får inte ett gram sympati från mig om ni skadar Er iförda annat än full utrustning!
Varför?
Man skrapar sig lika mycket i 80km/h oavsett om man trillat av en 125:a eller en tusenkubikare..
Har vurpat en hel del i mina dagar..
Både med och utan skinnställ. Både på lätta och tunga motorcyklar.
Det stora problemet är folk som kör i shorts. Hur fan klarar ni det? Det är ju svinkallt att sätta benen mot tanken!
Ursäkta alla er som kör hoj i t-shirt. Men i mina ögon är det direkt idioti. Då är man inte rädd som sig själv över huvudtaget. Bör i princip vara böter på att köra utan täckande plagg. Sorgligaste är att ni drar omkull i t-shirt. Och det är mina jävla skattepengar som går till sjukvården för att sy ihop er bara för att ni tycker det är skönt och tufft att glida runt i t-shirt..
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |