Ursäkta alla er som kör hoj i t-shirt. Men i mina ögon är det direkt idioti.
Du tog hojkort för det säkra transportmedlets skull?
Är ju direkt idioti att sitta på en explosionsmotor utan suspensoar!
Ursäkta alla er som kör hoj i t-shirt. Men i mina ögon är det direkt idioti.
Får väl förklara vad jag menar med det då,
Om jag skulle sätta mig på en 600-1000 kubikare nu så finns där ingen chans i helvete att jag skulle ha något mindre än full mundering,
Du tog hojkort för det säkra transportmedlets skull?
Är ju direkt idioti att sitta på en explosionsmotor utan suspensoar!
Sorry, förstår fortfarande inte din tankegång.
Personligen är krashrisken högre för mig när jag kör 125:a jämfört med större cyklar.
Man vill inte släppa gasen på samma vis då det tar tid att komma upp i fart igen.
Detta kombinerat med den höga kurvhastigheten man kan hålla på en sportig 125:a gör att åtminstonde jag skulle hamna i diket oftare på en långsam cykel.
Men jag är kanske inte som alla andra barn..
Tycker synd om alla som kör mc, sätta sej på ett fordon som går 200 kmh + utan abs, antispinn, säkerhetsbälte och deformationszoner.
IDIOTI!
Hehe mjo. Men man behöver ju inte göra ett redan utsatt läge ännu värre genom att vara direkt korkad?
Ursäkta alla er som kör hoj i t-shirt. Men i mina ögon är det direkt idioti. Då är man inte rädd som sig själv över huvudtaget. Bör i princip vara böter på att köra utan täckande plagg. Sorgligaste är att ni drar omkull i t-shirt. Och det är mina jävla skattepengar som går till sjukvården för att sy ihop er bara för att ni tycker det är skönt och tufft att glida runt i t-shirt..
Säga att ja aldrig kör i t-shirt vore till att ljuga både för mig själv å andra..
Men inte så jättesugen på dra på mig full mundering vid 25+ för att åka en sväng till ica/coop.
Så härligt med folk med sköna argument!
Men bara för att ska ja ta å dra en sväng i t-shirt redan nu =)
Och föresten, hoppas du inte kör mc! Hört att de är farligt..
Att bedöma någon intilligens för han inte vill ha full mundering på en solig sommardag är idioti,
Nä, men där finns ju skyddskläder som funkar även när det är varmt.. Ingen som säger att man måste dra på sig värsta kroppsstrumpan till mc-ställ, eller hur?
Även smarta personer kanske inte har råd med flera uppsättningar
MC kläder, för alla typer av väder..
Dessutom så inträffade min enda trafikolycka en av de ytterst få gånger jag inte körde med helt skinnställ. Skulle köra en resa på 5-10 min till ett kundmöte.
Jag körde med skinnjacka, hjälm, ryggskydd, men jeans och gympadojor när det small. Klarade mig på ren tur helt oskadd från det. Ett litet skrapsår på ett ben.
Minns fortf. känslan av luftfärden + kullerbyttan på marken när överkroppen kändes helt perfekt skyddad, skydden tog alla smällar, allt satt där det skulle..
Sen dess kör jag alltid med full utrustning.
Säga att ja aldrig kör i t-shirt vore till att ljuga både för mig själv å andra..
Men inte så jättesugen på dra på mig full mundering vid 25+ för att åka en sväng till ica/coop.
Så härligt med folk med sköna argument!
Men bara för att ska ja ta å dra en sväng i t-shirt redan nu =)
Och föresten, hoppas du inte kör mc! Hört att de är farligt..
Mer än 30% av alla olyckor med hojar beror inte på föraren utan pga andra faktorer, så som bilar, underlag, djur etc. Och då kvittar det hur snabb du är på bromsen om en kärring kapar din körbana på en 70 väg.
Mer än 30% lagtekniskt ja, men en väldigt stor del kan undvikas med försiktighet.
Eftersom jag kör moppe i t-shirt (oh mc med för den delen) i Thailand
vore jag en hycklare om jag inte kunde erkänna att jag kommer köra
till jobbet i t-shirt (oh ryggskydd), när det handlar om runt 50km/h.
Undrar om de som predikar om komplett utrustning, oavsett
turens omfattning, hade full mundering när de körde sina trimmade
moppar i 50 knyck, med usla bromsar etc..
Om jag någon gång kommer skada mej allvarligt på mc så är det med största sannolikhet när jag har skinnstället på mej.
Utan ställ så kör jag oftast som normala människor.
Skinnstället ger en sådan falsk trygghet, hjälper föga när man ligger lindad runt en lyktstolpe.
Tror på riktigt att dödsolyckorna hade minskat om man förbjöd skinnställ.
55% av SH borde läsa denna boken.
Eller i mitt senaste fall, 1,5m högt stenrös.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |