Du får köra upp i vilken kommun Du vill i hela landet Lycka till!Svenssson skrev:Någon som vet om man kan köra upp på VV i "grannkommunen"?.....
bad santa skrev:hoppas på mitten av sommaren
Micke_Nilsson skrev:Jag är i samma sitts som dej bara ayy jag redan fixat teorin...men den va lätt så det är lugnt.
Sen klr jag en intensiv direkt när snön släppt ( redan bokat), jag tycker att en intensiv är det enda rätta så det är ett tips...
The_Plumber skrev:Jo det är ganska viktigt eftersom du hela tiden måste bromsa när du står stilla och då ska du ha foten på bromsen så mycket som möjligt. En del blir faktiskt kuggade bara för att de sätter ner högerfoten hela tiden.
Alicia skrev:Seriöst?? Det var inte något min trafiklärare sa till mig, du har fortfarande frambromsen, har dom glömt bort den eller?
Alicia skrev:Seriöst?? Det var inte något min trafiklärare sa till mig, du har fortfarande frambromsen, har dom glömt bort den eller?
ft skrev:Är det så att det lämpligaste är att kliva av hojen, måla arslet pistagegrönt och köra vidare sittande bakfram så skall du i princip få godkänt när du gör just detta - oavsett om det står skrivet någonstans eller inte.
Oan skrev:Men någon som vet, är det samma teori till mc som till bil? isf borde de väll räcka om jag skriver teorin en stund efter jag fyllt år så jag sedan kan använda den när jag ska ta bilkörkortet?
(Man kan väll skriva bil teori 2 år innan man tar uppkörning för bil?)
bad santa skrev:någon som vet om det finns något teori program till datorn för mc kortet?
tackar ska kolla med hanRasorblade skrev:PM:a SirSmokealot Han har ngt program till datorn
Tackroffe_s skrev:Du får köra upp i vilken kommun Du vill i hela landet Lycka till!
Jansen skrev:Kom igen när ni ska ta CE istället och får betala 1400 för en dubbellektion...
Magz skrev:Det där om fotbromsen och att högerfoten jämt skuller vara på är något som min lärare valsat om under hela tiden jag tog lektioner (A1-kortet) så det är nog olika från lärare till lärare
)
Alicia skrev:Men kan någon förklara varför??
Om det endast handlar om att man ska kunna bromsa när som helst så är det bara skitsnack då du fortfarande har en frambroms. Det enda dom sa till mig var att i låga farter är det oftast bättre att använda fotbromsen då inbromsningarna brukar bli mjukare men själv tycker jag att det går lika bra att använda frambromsen.
The_Plumber skrev:Jo det är ganska viktigt eftersom du hela tiden måste bromsa när du står stilla och då ska du ha foten på bromsen så mycket som möjligt. En del blir faktiskt kuggade bara för att de sätter ner högerfoten hela tiden.
Argyle skrev:Uppkörning för MC är jävligt svår, ungefär 50% kuggar varje gång
ft skrev:Du behöver hantera gasreglaget med högerhanden, varför du skall släppa frambromsen och istället hålla cykeln med fotbromsen. Detta då du blir stående i uppförslut. I övrigt har du högerfoten i backen om du kör enligt boken.
Visst går det att sköta både gas och frambroms samtidigt, men det är lite av ett finlir och betydligt lättare att tabba till än om man löser det med bakbromsen. Inget att göra på en uppkörning m a o, och något att försöka undvika även i övrigt - framförallt för ovana förare.
Mvh,
/Fredrik
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |