Är det din åsikt så !Sandstrom skrev:Alicia (och alla andra) diskuterar vilket ben som skall vara nere i marken när cykeln har stannats. Exempelvis vid en en korsning. Hur du kan jämföra det med körning på grusväg förstår jag inte... kan du förklara lite närmare? Och finns det fler paralleller mellan grusvägskörning och att stanna med en mc enligt ditt sätt att se på det?
Sedan det lite smått har glidit in lite på kostnader här i tråden tänkte jag spinna vidare på det. Vi skall alltså diskutera ekonomi.
För oss som inte har möjligheten att köra något privat kommer det bli mycket dyrare än för de som får köra med mossan/fassan/morbror osv. Hur mycket pengar har ni undanlagda för era körlektioner? Jag har stoppat undan ca 20k (men ber till gudarna att det inte ska gå åt såna ofantliga summor). Man vet ju inte hur sopig man kommer vara innan man satt sig på hojjen för första gången. Jag har hört om folk som klarat sig undan på 3000 pix och om såna som fått lägga runt 20 tusen.
Så alltå, vad har ni räknat med att det får kosta?
Linusp3 skrev:Sedan det lite smått har glidit in lite på kostnader här i tråden tänkte jag spinna vidare på det. Vi skall alltså diskutera ekonomi.
För oss som inte har möjligheten att köra något privat kommer det bli mycket dyrare än för de som får köra med mossan/fassan/morbror osv. Hur mycket pengar har ni undanlagda för era körlektioner? Jag har stoppat undan ca 20k (men ber till gudarna att det inte ska gå åt såna ofantliga summor). Man vet ju inte hur sopig man kommer vara innan man satt sig på hojjen för första gången. Jag har hört om folk som klarat sig undan på 3000 pix och om såna som fått lägga runt 20 tusen.
Linusp3 skrev:Sedan det lite smått har glidit in lite på kostnader här i tråden tänkte jag spinna vidare på det. Vi skall alltså diskutera ekonomi.
Ktm'arn skrev:Är det din åsikt så !
Dessutom så citerade jag Alicia, inte dig (inget illa/tyket menat).
sevehem skrev:Tjena hela gänget!
Vilket program och vilken littearur finns det specifikt för mc-körkort?? Hade varit bra att veta hela namnet på programmet om man vill,...ähummm... "kolla in" det på nätet!
mvh Sevehem
Argyle skrev:Stackars alla er som inte har A kort =)
inte kul ,men säger som Motin kom igen i MajArgyle skrev:Stackars alla er som inte har A kort =)
hordac skrev:Vilken mc-bok är det man ska inhandla egentligen?
Den här? http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9147052481&checked=1
Hittar ingen från STR.
Motin skrev:STR:s böcker finns o köpa om ni går in på Vägverkets hemsida o letar er fram lite ! Sen så rekommenderar jag att ni behåller Mcboken tills uppkörningen är klar då det finns övningar osv i boken som ni ska klarar inför uppköningen..
Eller här: https://www.str.se/butik/valkommen.asp
hordac skrev:Tack för svaret!
Hur kunde jag glömma att kolla deras hemsida? :kocko
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|