Birdiegbg skrev:2072650Den enda markering som finns är en begränsning på 4 meter sista konen. ingen begränsning i sidled
Hela banans bredd är 8meter, 4m åt varje sida av konerna.
Birdiegbg skrev:2072650Den enda markering som finns är en begränsning på 4 meter sista konen. ingen begränsning i sidled
Mr Helmut skrev:2073116#Slipon (som inte låter så mycket)
#Inte e- märkta blinkers
#Typ halogen blåa ljus
tror ni uppkörnings nissen bryr sig i sånt? 1 vecka kvar
Birdiegbg skrev:2073183Vet inte var du fått dom uppgifterna från. läs alla paragrafer o lagtexter samt ring till vv så får du se, finns ingen begränsning i sidled.
Mitt jobb... Mc Lärare
Birdiegbg skrev:2073211Inte mycket eftersom jag inte vet nåt om dig, men lägg mycket tid på kryp o styr samt bromsning. I gbg är prövarna mycket hårda på dom. nöj dig inte med halv taskiga resultat, träna tills du kan göra dom 10-15 gånger eftervarandra med godkänt resultat hela tiden. ha inte för bråttom fram i utbildningen för det kommer bara tillbaks vid uppkörningen
Birdiegbg skrev:2073183Vet inte var du fått dom uppgifterna från. läs alla paragrafer o lagtexter samt ring till vv så får du se, finns ingen begränsning i sidled.
Mitt jobb... Mc Lärare
Motin skrev:2074445Så då var första mc-lektionen avklarad ! Läraren tyckte väl iaf inte att jag var helt hopplös, gjorde några typiska nybörjarfel som att kika ner ibland när jag ska kika rakt o långt fram samt släpper upp kopplingen ibland för fort osv.. Nästa gång (måndag) så blir det bromsning och krypkörning ! Can´t wait Jag ska därför ut o köra privat med någon (2 att välja på hoppas jag) tills dess..
F-n va kul det är att köra mc !!
Mr Helmut skrev:2074475vilken körskola är du på?
Får du köra med egen cykel?
Har ingen att köra med nu inför uppkörningen nästa vecka så funderar på att försöka ta ett par lektioner på min egen cykel. Har 2 dagen innan men dom är ju på körskolans cykel
Motin skrev:2074445Så då var första mc-lektionen avklarad ! Läraren tyckte väl iaf inte att jag var helt hopplös, gjorde några typiska nybörjarfel som att kika ner ibland när jag ska kika rakt o långt fram samt släpper upp kopplingen ibland för fort osv.. Nästa gång (måndag) så blir det bromsning och krypkörning ! Can´t wait Jag ska därför ut o köra privat med någon (2 att välja på hoppas jag) tills dess..
F-n va kul det är att köra mc !!
b_randen skrev:2074846J
Tjoho!
Kör du upp i örebro sen då eller?? Jag tar mina lektioner i k-hamn så får ja köra upp där sedan också.. känns bättre med k-hamn är örebro!!
Motin skrev:2075654Hade tänkt Örebro.. hade INGEN aning om att man fick köra upp i K-hamn..?!?! Måste ju vara bra mycket enklare.. iofs har ja inte kört i K-hamn så mycket men man kan ju inte köra så mycket fel hehe..
Tydligen så är hela maj uppbokad för mcuppkörningar i Örebro.. Men jag är realistisk o tror väl att ja försöker få en tid Juni - Juli att köra upp.. Får se hur jag lär mig på privatlektionerna oxå.
Min första lektion var ju inte en hel katastrof enligt vad Birger verkade tycka iaf.
Mr Helmut skrev:2075676Kan tipsa dig om håkanssons körskola i kristinehamn där kan du ordna ditt kort fort. Dom skulle börja med körlektioner i slutet av april så se till att höra med dom. Kristinehamn har i stort sätt bara högerregeln.
Juni- juli är du galen de är ju jätte långt bort sattsa på april- majl
Gratulationer!! Den känslan går inte av för hackor!poZ skrev:2075925Japp, imorse klarade man teorin då. Så nu ska det köras så man får lappen så fort som möjligt
Ripper skrev:2075926Gratulationer!! Den känslan går inte av för hackor!
poZ skrev:2075948Tackar tackar, ne jag är så j-vla glad nu
Motin skrev:2076033Grattis ! Själv kände jag väl en viss lättnad när jag tog teorin i Februari men inget lyckorus då ja visste att ja har det svåraste kvar (för mig iaf). Nu gäller det bara att ligga i !
poZ skrev:2076049Japp, jag körde också hos birger förra året. Klarade inte teorin just då, om jag hade gjort det så ville han boka uppkörning, det var innan jag flyttade till Kalmar.
Ska väl gå dit när jag kommer hem till kga och snacka med honom.
Så körningen är jag inte direkt orolig för
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |