Hinkas
Sege säger: KÖR!
Hur många rätt ska man ha på skrivningen? Är det 52 rätt som på B-kortet eller är det 55 rätt eller hur är det?
Torlejf skrev:2161951FRÅGA:
Om man gått igenom samtliga övningar på körskolan UTOM höghastighetsbanan, hur mycket tid brukar det då ta att lära sig köra just den banan?
Ungefär alltså.
Mvh. David.
Hinkas skrev:2162159Hur många rätt ska man ha på skrivningen? Är det 52 rätt som på B-kortet eller är det 55 rätt eller hur är det?
Hinkas skrev:2162159Hur många rätt ska man ha på skrivningen? Är det 52 rätt som på B-kortet eller är det 55 rätt eller hur är det?
Motin skrev:2162246Minst 52 rätt, allt under det är underkänt. Samma för A som för B
Motin skrev:2162246Minst 52 rätt, allt under det är underkänt. Samma för A som för B
PerJohan skrev:2162301En liten fundering där.. Är det bara antal rätt som räknas eller är det som när man skrev upp för B för några år sen, att man kan kugga med fler rätt än 52 om man har oturen att svara fel på frågor inom smama område? Nu har jag iofs gjort teorin, men jag funderade på detta under tiden men det blev aldrig av att jag frågade nån...
Robertzon skrev:2162358fick körkortet i onsdas förra veckan
äntligen kör jag lite lagligare iaf.....
Hinkas skrev:2162345Det ska väl vara 52 rätt av dom 65 frågorna man får. Sedan brukar det ju komma med några övriga frågor som ska utvärderas, dom räknas inte med i resultatet. Så igentligen kan du ha alla fel på MC frågorna men fortfarande klara provet. Så har jag uppfattat det IAF.
LayDeeOmega skrev:2162624Grattis!
Längtar själv tills man klarar uppkörningen. Inte lång tid kvar nu!
Hämtade hem motorcykeln igår och körde lite på en stor parkering.
Om möjligt har jag nu ännu mer längtan efter att klara körkortet!
Detta tips rockade..Hardrock Ragge skrev:2159198Efter på tok för många på tok för dyra lektioner bestående av konbanenötande, samt ett par nedläggningar, fick jag ett tips av min lärare: Se till att du inte har armen som "skjuter ifrån styret" (vid högersväng då vänsterarmen o virseversa) rak utan se till att du har en ganska rejäl vinkel vid armbågen!
Då flyttar man automatiskt över kroppen dit och balansen infinner sig lättare! Man ska ju samtidigt gärna flytta rumpan lite "ifrån" svängen (hoppa lite vänster vid högersväng) och jag försökte också att trycka/lägga vikt på vänsterfoten för att känna att hojen inte kunde falla in i svängen.
Motin skrev:2162763
Shit pommesfrit ! Gött eller hur ?? Ja alltså att köra sin EGEN hoj.. och speciellt då CBR:en som e ljuvlig.
storcken89 skrev:2162897ååååååååååå, uppkörning imorrn i borlänge. Så jävla nervös så jag nästan spyr.
Nån mer som ska dit??
Värsta är att jag har varit dum och tagit för givet att jag ska klara det så jag har tyvärr planerat vad jag ska göra de närmsta veckorna, jag går under om jag inte lyckas.
Torlejf skrev:2161951FRÅGA:
Om man gått igenom samtliga övningar på körskolan UTOM höghastighetsbanan, hur mycket tid brukar det då ta att lära sig köra just den banan?
Ungefär alltså.
Mvh. David.
storcken89 skrev:2162897ååååååååååå, uppkörning imorrn i borlänge. Så jävla nervös så jag nästan spyr.
Nån mer som ska dit??
Värsta är att jag har varit dum och tagit för givet att jag ska klara det så jag har tyvärr planerat vad jag ska göra de närmsta veckorna, jag går under om jag inte lyckas.
Boodh skrev:2164668JJJAAAAAA!!!!!Klarade Uppkörningen för 2 timmar sedan...
"Kunde knappast blivit bättre" - Besikningskvinnan
Tyvärr blir det ju inget åka än på ett par timmar måste harva klart först!
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|