Idag klarade även jag uppkörningen För A-kortet. Riktigt jäkla gött. Körde upp i västerås med körkortsXpress, underbart bra körskola.
kostnaden för körkortet:
220:- körkortstillstånd
300:- mc-boken
220:- teorin
6900:- Intensivkurs inkl lån av hoj och boende
1500:- Uppkörningskostnad till VV.
--------------------
tot ca:9200:- Tycker jag är prisvärt då det ju hamnar under 10.000kr
Kan rekommendera denna skola till flera då de var kanontrevliga och enormt duktiga på att lära ut. Man slipper betala för massa X:tra lektioner som vissa andra skolor försöker pracka på en.
Fick Jussi som uppkörningsförättare, väldigt sympatisk och trevlig person som får en att känna sig säker trots nervositet.
//Mvh Joakim.J
Grattis!
Hur väl förberedd kom du upp dit? Kunde du exempelvis manöverbanorna? Trafiken?
Jag hade tränat på lågfartsbanan med min fars hoj, men ej kört en meter i trafik. Har dock b-körkort vilket måste anses som ett måste för att klara intensivkursen enligt min mening.
jag tycker lågfartsbanan ska sitta hyfsat innan intensivkursen börjar. För att slippa känna stress. resten tar man på utbildningen.
Du kommer inte ha några problem att klara körkortet!. Alla som var från körkortsexpress i min uppkörningsgrupp klarade sig.
lycka till med din uppkörning
//Mvh Joakim.
Tjenare Jocke. Antar att det var du som var in min grupp idag. Skönt att höra att alla satte det. Jussi var riktigt bra, kunde lika gärna varit ngn riktig surpul.
Dammade hem direkt och upp på hojen. Kom hem 19,45 . Har fan kört i princip hela dagen med kortare pauser bara.
//Linus
Jag hade tränat på lågfartsbanan med min fars hoj, men ej kört en meter i trafik. Har dock b-körkort vilket måste anses som ett måste för att klara intensivkursen enligt min mening.
jag tycker lågfartsbanan ska sitta hyfsat innan intensivkursen börjar. För att slippa känna stress. resten tar man på utbildningen.
Du kommer inte ha några problem att klara körkortet!. Alla som var från körkortsexpress i min uppkörningsgrupp klarade sig.
lycka till med din uppkörning
//Mvh Joakim.
Fick Jussi som uppkörningsförättare, väldigt sympatisk och trevlig person som får en att känna sig säker trots nervositet.
//Mvh Joakim.J
Jaså riktigt skoj att du också hänger på sporthoj. Får ännu en gång gratulera dig till körkortet!. Och ta det lugn nu, R1 och nytaget körkort är ju en farlig kombination
//Jocke.
Hej,
Ny här igår fick jag min lapp!!!
32 år gammal det var på tiden säg!
Har kört ca 50 mil på min buell idag, fan va livet är underbart just nu!
Är det vanligt att man får köra på grus på uppkörningen?
Körde säkert 50% av min uppkörning idag på grus (med sporthoj men lika glad för det är jag för nu har man ett A bland bokstäverna på körkortet!
Jobbit.. nytt kort och ny hoj.. tyvärr är den precis på 100mil där första servicen är..
Congrats!
Privat denna gång eller?
Klarade teorin här i veckan...mums
Ett steg närmare!
Bara ösa på med lektioner och fixa en uppkörningstid!
VILL HA KORTET NU!
/Jocce
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha