Krilllan
Ny medlem
Vad kollar vv gubben mest på när man kör lågfartsdelen?
Borde inte du veta det, som redan har kört upp en gång?
Vad kollar vv gubben mest på när man kör lågfartsdelen?
Borde inte du veta det, som redan har kört upp en gång?
Vad kollar vv gubben mest på när man kör lågfartsdelen?
Vad spelar det för roll om hojen inte har central stöd ? Lagren måste ju kollas för det. Var glad att du fick kortet, för enligt mig borde du inte ha det.
Att jag klarade kortet visar ändå att jag e grym på köra hoj
grattis Gös i agenthatt, klart alla nån gång ska ha tur
Mr.Q, va roligt att du är så byråkratisk och härlig....
jag tycker såhär, vi skippar bullshitet, centralstödet e bara till för fjollor!! jag fick upp hojen på central stödet sittandes på hojen, det du!! jag har aldrig sett ett centralstöd. Att jag klarade kortet visar ändå att jag e grym på köra hoj, jag har kört hoj i 15 år, mest på bana så för mig e ett central stöd en onödig märklig 70 tals uppfinning som idag är värdelös. Angående din åsikt om styrlagren, ifall de e trasiga märker jag ganska lätt när jag bromsar in efter rakan på gelleråsen och du, jag byter inte de, jag har folk som gör det.
sluta va en pajjig snut och ha kul istället, du har helt rätt, klart du inte skulle ge mig kortet för det kommer aldrig hända att vv anställer en lirare som du, de är ändå såpass duktiga att de ser att jag kan köra hoj, 15 års bankörning märker en snubbe från värket och klart fan att han inte kan kugga mig för att jag aldrig sett ett centralstöd. Jag tyckte att efter 15 års banåkning så va det dax o ta kk men du kan ju puttra vidare med din husaberg och du- le mer, liver e för kort för att vara så bitter och snutig.!!!
Du tar ju inte åt dig iaf märker jag
Det jag menar är att, ber han en kolla lagrena, så går det inte dirkt säga att det gör jag när jag bromsar där borta senare !!
Varför går inte det?? det har funkat för mig i alla år...
Sen vet jag också att ett central stöd andvänds sällan om en alls, kanske till vinterförvaringen.
Somsagt, centralstödet är oerhört fjolligt
Tycker bara det som sas upp i tråden var så jävla nonchalant. Och vad spelar det för roll om du kört bana i 15. Det är på vägen du ska åka nu.
Du har helt rätt, jag ska köra på vägarna nu, därför körde jag upp o tog kortet på 1a uppkörningen. Lite fördel har man från bankörning. och trafik känner man till eftersom jag har kört bil i drygt 20 år.
Sen skiter jag fullständigt i om du har folk som byter dina styrlager, efter 15 år på "bana" borde man veta vart dom sitter om man är så duktigt som du vill verka vara.
Klart jag vet var de siter utan vägverket snubben ville veta hur man märker att den undre är dålig. Om jag e duktig? inte på skriva poetiska beskrivningar hur undre strylagren låter när den börjar bli dålig.
Och du, jag är en ganska glad prick imellan åt
Bra
Ps. kan väll köpa mig en r1:a eller liknande när jag får lust, Just nu vill jag ha en husa.
spikade manöverbanorna senaste lektionen..
hjälper enormt o byta lärare tydligen..
blev verkligen en "ahaaa, jasså det var så man skulle göra" grej, var ju inte så svårt egentligen..
så nu får man sitta o vänta till slutet av augusti på uppkörning..
måste höra om man inte kan ligga på och ringa efter återbud själv istället eller så, vill ju bli klar innan "hösten"..
eller skulle skolan invända mot det tro?
Kan säga liksom bara att ni som har kört upp i andra delar av sverige har det soft.På min uppkörning så var det en Sur jävla gubbe som kuggade mig för att jag körde 47-49Km/h på högfartsdelen.Han sa till mig innan provet kör nu sakta så att du inte välter på grund av att det har regnat rejält!
jag har sett lite grann att ni skriver att man ska kolla styrlagren på säkerhetskontrollen...men hur fan gör man det när man inte har ett centralstöd?
Ställ den på vanliga stödet, och ryck "vicka" på framhjulet, kånns så det inte finns några glapp, samma sak med bakhjulet. Sen drar du lite längs bak på svingen och kollar så det inte glappar något uppe vid sving lagret.
Är dom dåliga så märks det direkt, men det behöver man knappast vara orolig för att dom ska vara på skolans hojar då dom kollas hela tiden.
jag har sett lite grann att ni skriver att man ska kolla styrlagren på säkerhetskontrollen...men hur fan gör man det när man inte har ett centralstöd?
Av vad jag läst i den här tråden så tror jag samma sak. På min uppkörning så kom jag nog aldrig upp i mer än 40 efter väjningen på högfarten, jag avslutade lågfarten på "fel" sida och vid bromsprovet fick jag lite ABS-darr i 90. I trafiken blåste jag på i en påfart trots att inte båda körfälten var fria (och farten var lite väl hög ) och som grand finale höll jag på att klippa en cyklist när jag svängde in på VV-parkeringen. Blev nog godkänd tack vare att min körskolelärare smorde VV-farbrorn rejält med kaffe å beröm samt att jag hela tiden försökte se ut som att jag visste vad jag gjorde. Fick mej ett långt och befogat förmaningstal om oskyddade trafikanter men han skrev under likafullt.Kan säga liksom bara att ni som har kört upp i andra delar av sverige har det soft.På min uppkörning så var det en Sur jävla gubbe som kuggade mig för att jag körde 47-49Km/h på högfartsdelen.Han sa till mig innan provet kör nu sakta så att du inte välter på grund av att det har regnat rejält!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |