Kampsportsintresserade, MISSA INTE DETTA (16/12)!

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
I det här fallet är det svartvitt. Tillåtet eller förbjudet. Två lägen. Av eller på.
Är det inte det vi diskuterar?

Ang att proffsboxning och kampsport sänder ut fel signaler. Japp. Det är min alldeles egna slutsats att proffsboxning/kampsport inte på något vis bidrar till minskad gatubrottslighet. Unga tar efter sina idoler. Oavsett om de är fotbollsspelare, kickerproffs eller GRs . Dessa förebilder attraherar en skara av wannabes som försöker vara likadana. På gott och ont.

Vill man vara duktig på att spela fotboll så spelar man fotboll (både på träning och fritid). Vill man vara duktig på att slåss så slåss man (både på träning och på fritid). Inte så konstigt i mina ögon. Observera att jag hårddrar det här lite nu. Säger inte att alla ungar som tränar kampsport är potentiella ligister, men den som hävdar att inga av ungarna nyttjar sina färdigheter annat än på träning ljuger.

Vad som skiljer proffsboxningen från amatörboxningen!? (Du har boxats ganska mycket va?)

Proffsboxningen är våldsammare, det är pengar och stora stjärnor inblandat. Det arrangeras stora galor som dessutom är TV-sända i flera fall. Stor mediatäckning. Se vad jag skrev om idoler ovan.

Är det verkligen meningen att man ska puckla på varandra? Vad ska det vara bra för? Ska vi lära våra barn att det är bra att slåss? Ska vi lära dom att den som slår hårdast är bäst? Är det bra tycker du?

I MINA ögon är det väldigt primitivt och gagnar knappast mänskligheten. Snarare tvärtom.

stoffer skrev:
2657047 Din form av argumentation i stil med "Det som inte är bra är garanterat inte bra" känns helt off. Du missar gång på gång det viktiga, nämligen att jag aldrig sagt att det är nyttigt att bli slagen. Men om du vill fortsätta resonera med bara två lägen, svart eller vitt, bra eller dåligt, så varsågod. Jag tänker inte ge mig in i det iaf. Risken (om än obefintlig) är att du drar ner mig på din nivå och vinner på grund av din stora erfarenhet.

Mina sista anmärkningar får bli:

Vad är det som skiljer proffsboxningen från amatörboxningen som gör att den ena har existensberättigande? Som jag ser det så skiljer de sig inte utifrån dina två "aspekter".

Var får du påståendet att proffsboxning sänder ut fel signaler ifrån? Är det också något du själv kommit på, eller är det universal law, om du förstår?

/Feven.

Ben_Dover skrev:
2657059 Är inte det den enklaste lösningen på ditt problem, i stället för att vilja förbjuda nåt som vääääldigt många tycker är roligt att utöva/titta på och kanske kunna försörja sig av?

Jodå. Att byta kanal när det är något dåligt på TV är ett hett tips. Men det är ju inte lösningen på hela problemet.

Skadorna försvinner inte för att jag byter kanal. Och bara för att jag byter kanal så gör inte alla andra det. Du kanske har en bättre fjärrkontroll än jag?

Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Starstriker skrev:
2657083 I det här fallet är det svartvitt. Tillåtet eller förbjudet. Två lägen. Av eller på.
Är det inte det vi diskuterar?

Jo visst är det det vi diskuterar, men det jag menade med svart eller vitt var din syn att antingen är något bra, eller så är det dåligt. Du kanske vill förbjuda allt som kan vara skadligt, jag vill det inte.

Starstriker skrev:
2657083
Ang att proffsboxning och kampsport sänder ut fel signaler. Japp. Det är min alldeles egna slutsats att proffsboxning/kampsport inte på något vis bidrar till minskad gatubrottslighet.

Och alltså måste det bidra till ökad brottslighet, allt enligt Starstrikers patenterade argumentationsmodell alá trångsynt 14-åring. Milt sagt, jag är inte övertygad.

Starstriker skrev:
2657083
Vad som skiljer proffsboxningen från amatörboxningen!? (Du har boxats ganska mycket va?)

Nej, just boxning har jag bara sysslat med några år före jag började intressera mig för annan, friare kampsport. Sen har jag tränat en hel del annan kampsport också, vad det nu har med saker och ting att göra.

Som tur är har vi en idrottsminister som är positivt inställd till proffsboxningen, så förhoppningsvis får den lilla minoritet som inte gillar boxning och beskyller den för samhällets förfall nöja sig med att bara byta kanal. Ni kommer inte att lyckas förstöra för oss andra. :tummenupp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Tycker det är självklart att kampsporter skla tillåtas, tycker dock att det är lika självklart att de ska bära sina egna kostnader för skador och annat.

Välj fritt vad du vill göra och betala därefter:tummenupp

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Chris Ash skrev:
2657103 Tycker det är självklart att kampsporter skla tillåtas, tycker dock att det är lika självklart att de ska bära sina egna kostnader för skador och annat.

Välj fritt vad du vill göra och betala därefter:tummenupp
Bra ståndpunkt. Jag tycker som du, idrotter borde bära sina egna skador.

Men tror du förresten inte att unga ishockeyutövare skulle bli drabbade då? Jag är lite orolig för det, det är ju redan dyrt att låta sina barn spela ishockey, och med alla skador i den sporten.. ojojoj. Stackars föräldrar.

För att inte tala om de stackare som sysslar med fälttävlan.

Men du har rätt, det håller jag med om!

Det verkar som du liksom jag valt bort att köra motorcykel. Jag har bara en fråga hur du vill lösa motorcykelproblematiken, man ska ju välja vad man vill göra och betala därefter.

Bör de som skadar sig i MC-olyckor få vänta med vård tills de hostat upp pengar för operationer och sjukhusvistelser?
Eller tycker du det är mer humant att man utför de akuta operationerna först och lägger det som en skuld på personen i fråga?
Bör man kanske vänta med de inte livshotande skadorna tills man har fått borgensbrev eller lånebevis från bank som kan täcka sjukhuskostnaderna?

Jag tycker dina åsikter här är oerhört intressanta och väntar med spänning på förslag hur man ska lösa dessa problem.

/Din lärljunge :tummenupp

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
stoffer skrev:
2657030 Om du verkligen vill veta mer om funktionerna som leder till knockout så bör du läsa på om balansorganen istället. (De skadas inte vid boxning) :pannkyss

Jag vet inte varför de tränar med hjälm. Kanske för att det är obehagligt att bli knockad? Kanske för att ge en känsla av säkerhet så fler vill gå match? Vet du varför de tränar med hjälm?
Det där om balansorganen får du gärna berätta för mig.

Jag har för mig att hjälmen är till dels för att skydda huvudet mot slag (vilket förmodligen funkar halvbra eftersom ett KO-slag inte bara nuddar utan "går förbi" huvudet), men framförallt för att skydda huvudet från golvet vid KO.

stoffer skrev:
2657047 Vad är det som skiljer proffsboxningen från amatörboxningen som gör att den ena har existensberättigande? Som jag ser det så skiljer de sig inte utifrån dina två "aspekter".
Proffsboxningen har pengar inblandat. Ett proffs boxas även om han inte borde eftersom han/hon måste ha sin inkomst. Fanns ju någon mexikan? som var med på Eurosport som förlorade varenda match, men han behövde pengar till familjen.

Tror att man överdriven säkerheten när man säger att en läkare är med brevid ringen. Vad jag vet så kollar de att pupillerna är lika stora, ev att boxaren kan se hur många fingrar som hålls upp och att personen kan följa en penna med blicken.
Misslyckas man med något av ovanstående är hjärnan betydligt mer mos än vad som är hälsosamt.

/Hycklaren :hihi

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
General E skrev:
2657120 Det där om balansorganen får du gärna berätta för mig.

Jag har för mig att hjälmen är till dels för att skydda huvudet mot slag (vilket förmodligen funkar halvbra eftersom ett KO-slag inte bara nuddar utan "går förbi" huvudet), men framförallt för att skydda huvudet från golvet vid KO.

Har du sett hur svårt det är för en knockad boxare att veta vad som är upp och ner när han ställer sig upp? Ibland verkar han mer än lovligt yr och drösar rakt åt sidan när han försöker hålla balansen. Vid nästan varje knockout så utsätts huvudet för en snabb, oväntad rotation. Detta "slår ut" balansorganen och gör att man faller. I vissa fall kan man tappa medvetandet. Därför kan man se knockar där slaget inte var speciellt hårt eller i en del fall bara just nuddade vid hakspetsen utan att överföra särskilt mycket kraft i huvudet. Detta är också orsaken till att man ofta kallar hakan för "the button" (som en off-knapp ungefär), för att träffar du här har du oftast en rätt stor hävarm till att sätta huvudet i rotation med.

Det finns såklart inte bara en orsak till varför någon knockas, men det här är en stor del.

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Såld
Starstriker skrev:
2657083Jodå. Att byta kanal när det är något dåligt på TV är ett hett tips. Men det är ju inte lösningen på hela problemet.

Skadorna försvinner inte för att jag byter kanal. Och bara för att jag byter kanal så gör inte alla andra det. Du kanske har en bättre fjärrkontroll än jag?
Jag tror inte det är så stort problem som många tror (obs jag TROR)
Jag tror oxå att om alkohol skulle förbjudas så skulle otroligt många mer problem försvinna!
Hur många fall av misshandel beror på alkohol tex.?
Det lär vara nån promille av misshandelsfall som beror på att nån kollat på kampsport och ska testa, jämfört med alkohol-relaterade fall, för att inte tala om övriga skador, fyll-körningar m.m.
Där kan du spara in dina skattepengar!

(Förbjud hockey oxå :näsblod )
http://www.youtube.com/watch?v=Q0uelpdAJ5o

Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Ben_Dover skrev:
2657140 Jag tror inte det är så stort problem som många tror (obs jag TROR)
Jag tror oxå att om alkohol skulle förbjudas så skulle otroligt många mer problem försvinna!
Hur många fall av misshandel beror på alkohol tex.?
Nu var det ju kampsportgalors vara eller icke vara som diskuterades.Fyllebråk är väl ingen etablerad idrott(vad jag vet).

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
ironimode on:
Varför inte förbjuda rökning helt det skadar folk i massor
Varför inte förbjuda motorcyklar det skadar massa folk
varför inte förbjuda bilar det skadar dödar massa folk
varför inte förbjuda bussar det skadar dödar massa folk
varför inte förbjuda flygplan det skadar dödar massa folk
varför inte förbjuda alkohol det skadar dödar massa folk
varför inte förbjuda cyklar det skadar massa folk
varför inte förbjuda grästrimmers det skadar massa folk
varför inte förbjuda alla sporter det skadar massa folk
varför inte förbjuda allt det skadar dödar massa folk?
ironimode off:

Svärmode on:
Varför fan ska vi förbjuda allt, jag vill INTE leva i en förmyndigare stat!
Ush och tvi! Förbjud inget mera nu så det blir ett jävla bigbrother land!
Svärmode off:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Såhär skrev jag i ett tidigare inlägg:

Spelar ju ingen roll om du blivit slagen hårt eller löst när du går ner på KO. Du har fått en tillräckligt hård smäll på nöten för att tuppa av helt enkelt. Det kan väl ALDRIG vara nyttigt?

Det jag menade med att ta upp KO som exempel är att syftet med sporten är att drämma till den andra så hårt man kan så att han/hon tuppar av. Då vinner man.

Såhär svarade Stoffer:

stoffer skrev:
2657030 Du siktar, skjuter och missar stort. Fortfarande inte kraften som gör att du tuppar av. Det är inte för att hjärnan blir påverkad som du tuppar av. Om du verkligen vill veta mer om funktionerna som leder till knockout så bör du läsa på om balansorganen istället. (De skadas inte vid boxning)
.

Hur menar du att jag siktar och missar? Du menar alltså på ALLVAR att hjärnan inte skadas om man går ner på KO? Inte balansorganen heller? Hjärnan och balansorganen kanske rent av är dimensionerade för att kunna klara såna här smällar vid upprepade tillfällen?

Skärp dig nu.

Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Starstriker skrev:
2657353 Såhär skrev jag i ett tidigare inlägg:

Spelar ju ingen roll om du blivit slagen hårt eller löst när du går ner på KO. Du har fått en tillräckligt hård smäll på nöten för att tuppa av helt enkelt. Det kan väl ALDRIG vara nyttigt?

Det jag menade med att ta upp KO som exempel är att syftet med sporten är att drämma till den andra så hårt man kan så att han/hon tuppar av. Då vinner man.

Såhär svarade Stoffer:

Hur menar du att jag siktar och missar? De menar alltså på ALLVAR att hjärnan inte skadas om man går ner på KO? Inte balansorganen heller? Hjärnan och balansorganen kanske rent av är dimensionerade för att kunna klara såna här smällar vid upprepade tillfällen?

Skärp dig nu.
Skärp dig själv killen.

Har jag skrivit att hjärnan inte skadas? Nej just det. Du argumentarar emot något jag inte ens har sagt. Det är såna här inlägg av dig som gör att jag skriver att du "siktar och missar".

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Klart man inte kan förbjuda allt.

Men att uppmuntra till riktigt våld (dvs inte låtsasvåld på film etc) tycker jag är FEL FEL FEL. Boxning/boxarna är INGA bra förebilder.

Tyvärr tycker många ungar att det är ballt att kunna slåss, att ha stora muskler och stygga tatueringar osv.

Tänk om man genom olika åtgärder kunde vrida deras beteende och få dom att lägga sin tid på annat istället? Att förbjuda proffsboxning är bara en i en lång rad möjliga åtgärder som jag ser.

Proffsboxning bidrar knappast till att skapa lugnare och mer harmoniska ungdomar.

ReDan skrev:
2657205 ironimode on:
Varför inte förbjuda rökning helt det skadar folk i massor
Varför inte förbjuda motorcyklar det skadar massa folk
varför inte förbjuda bilar det skadar dödar massa folk
varför inte förbjuda bussar det skadar dödar massa folk
varför inte förbjuda flygplan det skadar dödar massa folk
varför inte förbjuda alkohol det skadar dödar massa folk
varför inte förbjuda cyklar det skadar massa folk
varför inte förbjuda grästrimmers det skadar massa folk
varför inte förbjuda alla sporter det skadar massa folk
varför inte förbjuda allt det skadar dödar massa folk?
ironimode off:

Svärmode on:
Svärmode off:

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
ReDan skrev:
2657205
Svärmode off:
BRA ReDan!! Att jämföra seriösa idrottare med kickers på stan är som att jämföra Rossi med moppefuckon... GÅR INTE!

Finns ju läkare som vill förbjuda hojar som går över 110 km/h också...Är det rimligt :va :tummenupp

stoffer skrev:
2656993
Du har väl inte missat att vi ska ha en proffsboxningsgala i Göteborg?
Nope, tyvärr med väldigt få ronder (max 12 min match tror jag det var)men kul iaf! sugen på att dra ner, men som för dig känns det lite långt, annat var det när man tävlade själv, land och rike runt, hehe..Hoppas det kommer mycket folk!:tummenupp

Last edited:

Petter89

Petter
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
lättviktare
Vill bara ge Stoffer en enormt stor kram i sin kamp mot ignoransen och okunnigheten!

Sen frågetecknet till varför boxare har hjälm på sig när dom tränar handlar främst om trygghet och att ett slag övertrummhinnan kan leda till en spräckt trummhinna om man har riktigt med otur eller bara smärta....

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Starstriker skrev:
2656524 Kom igen nu. Kampsport, boxning etc är sporter där syftet är att lappa till (skada) sin motståndare. Iaf i proffssammanhang.

Varför ska man slå på varandra överhuvudtaget? Allvarligt?

Om syftet med MC-åkning var att köra i diket med högsta möjliga fart så hade jag tyckt att det också skulle förbjudas.

Har inte pekat ut kampsport som ensam syndabock. Tvärtom. Jag har själv tränat kampsport och det är en utmärkt motionsform.

Stöttar dock förslaget att förbjuda proffsboxning etc.

Såg en Pride-gala från Japan på Eurosport häromdagen. Där slog de varandra så att blodet sprutade. Båda kämparna var helt inkletade i varandras blod och hela golvet i ringen var nedsölat. Är sånt bra tycker du?

Är det hälsosamt för de inblandade, och är de hälsosamt att titta på för åskådarna? (Jag bytte kanal).

Var tycker du att det är rimligt att man drar gränsen?

Vill avsluta med nåt tänkvärt jag läste i Åhléns skyltfönster på väg till jobbet:

"Om alla begärde fred på jorden istället för en ny TV så skulle vi ha fred jorden" - John Lennon.

Lite naivt kanske, men det ligger lite i hans påstående.

Vårdkostnader? Har du utövat boxning, thaiboxning osv på hög nivå? Det är ett fåtal som har blivigt rejält skadade i sina dagar pga boxning. Knappt några men från thaiboxning osv. Vet du vad PrideFC är? Titta på de matcherna och se hur dom slåss, dom lider inte av några speciella hjärnskador heller.

Att låta någon sitta med fingret och bestämma får mig att tänka på komunisttiderna. Varför inte låta folket själva bestämma vad dom vill syssla med. Eftersom du själv antagligen aldrig har provat kamsport så har du heller inte rätt att uttala dig om det. För du har seriöst så jävla dålig koll.

Att man sopar på och slår varandra, ja, i de få matcher tyson va med på hände detta. Och i vissa andra pro-boxnings-matcher i USA. Men detta är också mycket för publikens skull. Att vi andra som tränar thaiboxning osv går in med att man skall skada motståndaren bäst möjligt är helt befängt.

Du verkar ju sitta på information som jag, efter 7 års träning, inte har en aning om. Men sedan är du väl så svensk och svenskt uppfostrad man kan bli. En äkta socialdemokrat vriden åt komunisthållet..

Ta du och sköt din skit så sköter vi andra våran, då blir det bäst. Leta sedan reda på lite egen fakta innan du yttrar dig, skaffa lite kött och prova på lite kampsport.

Starstriker skrev:
2657375 Klart man inte kan förbjuda allt.

Men att uppmuntra till riktigt våld (dvs inte låtsasvåld på film etc) tycker jag är FEL FEL FEL. Boxning/boxarna är INGA bra förebilder.

Tyvärr tycker många ungar att det är ballt att kunna slåss, att ha stora muskler och stygga tatueringar osv.

Tänk om man genom olika åtgärder kunde vrida deras beteende och få dom att lägga sin tid på annat istället? Att förbjuda proffsboxning är bara en i en lång rad möjliga åtgärder som jag ser.

Proffsboxning bidrar knappast till att skapa lugnare och mer harmoniska ungdomar.

Många ungar tycker om att slåss, har stora stygga tatueringar osv. MMM, skall du nu inte också säga att alla som sysslar med kampsport är kriminella, invandra och sånna som inte har någon plats i samhället?

Dina resonemang håller ungefär lika långt som ditt eget IQ. Du förstår väl att det är skillnad på elitidrottare och nån snorunge som vart med på någon träning? Eller du kanske förresten inte gör det? De matcher jag har gått har det vart obligatorisk läkare. JAG har fått betala hjärnröntgen och bevisa att jag inte har några fel på blodkärl osv. Vi går in rätt mycket för säkerheten i sporterna, men det visste du väl säkert redan? stolpskott, stick till nordkorea!

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Suck. Var ska jag börja.

Med rena personangrepp tar du inte precis den här debatten till nästa nivå.
(Där hjärnan tar slut tar nävarna vid. Hoho. Du skjuter dig själv i foten grabben)

Jag tränade karate på amatörnivå när jag var ung och dum. Inga hjärnskador såvitt jag vet (har gjort MR-röntgen om du undrar)

PrideFC verkar vara riktigt nyttigt. Grabbarna drös i backen så blodet sprutade. Det är ju hälsosamt?

Jag är inte kommunist. Är förmodligen blåare än vad du är.

Jag kan stava, men det är nog för att jag inte tränat kampsport på elitnivå.

Jag uttalar mig om vad jag vill. Rätt eller fel. Hittils har ingen kunnat säga emot mig på punkten att boxning på elitnivå medför större eller mindre hjärnskador. Rätta mig om jag har fel där.

Din skit blir min skit den dagen jag blir påhoppad av nån snorunge på gatan som vill impa på sina polare. Därför lägger jag mig i.

"Många ungar tycker om att slåss, har stora stygga tatueringar osv. MMM, skall du nu inte också säga att alla som sysslar med kampsport är kriminella, invandra och sånna som inte har någon plats i samhället?"

Nej, jag tänker inte dra alla över samma kam. Men det du säger skulle iofs inte förvåna mig. Det är förmodligen fler kriminella som sysslar med kamsport än med pingis. Eller vad tror du?

vbg_snake skrev:
2657687 Vårdkostnader? Har du utövat boxning, thaiboxning osv på hög nivå? Det är ett fåtal som har blivigt rejält skadade i sina dagar pga boxning. Knappt några men från thaiboxning osv. Vet du vad PrideFC är? Titta på de matcherna och se hur dom slåss, dom lider inte av några speciella hjärnskador heller.

Att låta någon sitta med fingret och bestämma får mig att tänka på komunisttiderna. Varför inte låta folket själva bestämma vad dom vill syssla med. Eftersom du själv antagligen aldrig har provat kamsport så har du heller inte rätt att uttala dig om det. För du har seriöst så jävla dålig koll.

Att man sopar på och slår varandra, ja, i de få matcher tyson va med på hände detta. Och i vissa andra pro-boxnings-matcher i USA. Men detta är också mycket för publikens skull. Att vi andra som tränar thaiboxning osv går in med att man skall skada motståndaren bäst möjligt är helt befängt.

Du verkar ju sitta på information som jag, efter 7 års träning, inte har en aning om. Men sedan är du väl så svensk och svenskt uppfostrad man kan bli. En äkta socialdemokrat vriden åt komunisthållet..

Ta du och sköt din skit så sköter vi andra våran, då blir det bäst. Leta sedan reda på lite egen fakta innan du yttrar dig, skaffa lite kött och prova på lite kampsport.

Många ungar tycker om att slåss, har stora stygga tatueringar osv. MMM, skall du nu inte också säga att alla som sysslar med kampsport är kriminella, invandra och sånna som inte har någon plats i samhället?

Dina resonemang håller ungefär lika långt som ditt eget IQ. Du förstår väl att det är skillnad på elitidrottare och nån snorunge som vart med på någon träning? Eller du kanske förresten inte gör det? De matcher jag har gått har det vart obligatorisk läkare. JAG har fått betala hjärnröntgen och bevisa att jag inte har några fel på blodkärl osv. Vi går in rätt mycket för säkerheten i sporterna, men det visste du väl säkert redan? stolpskott, stick till nordkorea!

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Starstriker skrev:
2657720 Suck. Var ska jag börja.

Med rena personangrepp tar du inte precis den här debatten till nästa nivå.
(Där hjärnan tar slut tar nävarna vid. Hoho. Du skjuter dig själv i foten grabben)

Jag tränade karate på amatörnivå när jag var ung och dum. Inga hjärnskador såvitt jag vet (har gjort MR-röntgen om du undrar)

PrideFC verkar vara riktigt nyttigt. Grabbarna drös i backen så blodet sprutade. Det är ju hälsosamt?

Jag är inte kommunist. Är förmodligen blåare än vad du är.

Jag kan stava, men det är nog för att jag inte tränat kampsport på elitnivå.

Jag uttalar mig om vad jag vill. Rätt eller fel. Hittils har ingen kunnat säga emot mig på punkten att boxning på elitnivå medför större eller mindre hjärnskador. Rätta mig om jag har fel där.

Din skit blir min skit den dagen jag blir påhoppad av nån snorunge på gatan som vill impa på sina polare. Därför lägger jag mig i.

"Många ungar tycker om att slåss, har stora stygga tatueringar osv. MMM, skall du nu inte också säga att alla som sysslar med kampsport är kriminella, invandra och sånna som inte har någon plats i samhället?"

Nej, jag tänker inte dra alla över samma kam. Men det du säger skulle iofs inte förvåna mig. Det är förmodligen fler kriminella som sysslar med kamsport än med pingis. Eller vad tror du?

Ja, du har tränat karate. Det drar jag inte över de kampsporter som blir förbjudna. Jag har träffat flera boxare som tävlat på elitnivå som inte alls har några fel i skallen. Däremot är det folk som du som förstör för Sverige. Är det inte bättre att koncentrera förbuden på anabola steroider, knark, organiserad brottslighet än att peka med ett finger om kampsportsförbud? Varför inte låta alla köra moped istället för motorcykel? eller varför inte låta alla gå?

Nä, jag har tränat kampsport på lite värre än amatörnivå skulle jag nog tro, inga skador för mig heller. i Karate existerar väl knappt slag mot huvud, om ens? Vet inte hur det är med knockdownkarate dock.

När du blir nedsopad av 15-åringen på stan är det nog inte för han har tränat kampsport, utan för att vårt samhälle ser ut som det gör. 15-åringen kanske inte fick gå till träningslokal och slå av sig på en säck, därför väljer han dig.

I Framtiden kommer det bli mycket mer undergroundfighting, mycket mer och omfattande skador, som du till slut kommer få betala för, och du kommer nog få betala mer än om det skulle vart legaliserat.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
vbg_snake skrev:
2657746 Ja, du har tränat karate. Det drar jag inte över de kampsporter som blir förbjudna. Jag har träffat flera boxare som tävlat på elitnivå som inte alls har några fel i skallen. Däremot är det folk som du som förstör för Sverige. Är det inte bättre att koncentrera förbuden på anabola steroider, knark, organiserad brottslighet än att peka med ett finger om kampsportsförbud? Varför inte låta alla köra moped istället för motorcykel? eller varför inte låta alla gå?

Nä, jag har tränat kampsport på lite värre än amatörnivå skulle jag nog tro, inga skador för mig heller. i Karate existerar väl knappt slag mot huvud, om ens? Vet inte hur det är med knockdownkarate dock.

När du blir nedsopad av 15-åringen på stan är det nog inte för han har tränat kampsport, utan för att vårt samhälle ser ut som det gör. 15-åringen kanske inte fick gå till träningslokal och slå av sig på en säck, därför väljer han dig.

I Framtiden kommer det bli mycket mer undergroundfighting, mycket mer och omfattande skador, som du till slut kommer få betala för, och du kommer nog få betala mer än om det skulle vart legaliserat.

"
Tänk om man genom olika åtgärder kunde vrida deras beteende och få dom att lägga sin tid på annat istället? Att förbjuda proffsboxning är bara en i en lång rad möjliga åtgärder som jag ser."

Som vadå? Att åka asien runt med en moped? Det är just samma sak för oss som utövar sporten. Det har med intresse. Men vissa är ju lite snäva i sitt synsätt. Att slåss i en ring betyder inte att man älskar att slåss på gatan. Eller att man är en agressiv person. Men detta är ju ett I-landsproblem. Och vårt land måste väl ha några problem, för vi har ju knappt det. kanske bättre att titta lite på invandrarna som kommer hit och stökar och stjäl... Du får nog betala betydligt mer dit. Du får nog betala betydligt mer till alla idrottsrelaterade skador tillsammans än vad du får betala till lilla kampsportssverige. Så om du ställer dig utanför din kvadrat lite och tittar med ett perspektiv så förstår du nog.

Alla gillar inte motorer, alla gillar inte bandy, alla gillar inte fotboll. Vissa gillar boxning (kanske för att människan har lite instinkter i sig). Men som sagt, inrutat är bäst, man får inte göra för mycket väsen av sig i Sverige, då kan man ju bli klassad som konstig!

AndreasNo skrev:
2657748 Hur kommer det sig att alltid när kampsport eller bråk kommer på tal, så kommer vbg_snake o säger nåt o så blire världens tjaffs..

Ja hur kommer det sig? Jag gillar inte folk som försöker prata ner sporten. Ogillar attityden mot kampsportsutövare i Sverige.

i Japan anses en fighter eller kampsportsutövare som ikon eller nästan gudomlig. I Sverige anses det vara jämstäldt med en hund ungefär.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...