Hur lyckas jag ha min hoj helförsäkrad utan kk?
/mojfen
Det är inga problem att försäkra, problemet är att få försäkringen att gälla när det händer något.
Hur lyckas jag ha min hoj helförsäkrad utan kk?
/mojfen
BRÄKLEEN skadar inte gummit, dock kan det bli väldigt halt.
Kontrollera plast- och gummimaterials förenlighet före applicering. Använd inte på känslig
elektronik. Använd någon av CRC’s precisionrengörare för sådana applikationer.
• Säker på de flesta plaster, beläggningar och gummin (testa före användning).
så skriver CRC själva. DONE
Läs hela tråden det är en done deal ÅF har agerat exemplariskt och tar på sig att återställa hojen utan kostnad för min del.
Vi säger så här du går till din lokala däcknasare vi kan kalla dom vianor köper nya gatlagliga däck till din cbr och kör ut från deras verkstad. Du hinner inte fram till första korsningen och du lägger din cykel i 15 km/h.
Personligen har jag skämts, tigit bort det och limpat hem och plastat kåpor. Knappast Vianors fel att jag kör i.
Jag brukar dock försöka spinna bakdäcket ganska direkt så det "slås upp", likaså med fram så bromsar jag så det låser lite direkt (första 40 metrarna).. Sen är det ett par lugna mil med successivt ökande nedlägg innan jag känner mig trygg på gatdäck.
det är kopierat från CRCs sida , jag har inte skrivit säker.....
det används ju för att få bort beläggningar etc etc, däremot ska du köra varsamt efter applicering.
Menar att däcket inte tar skada så man måste kasta det.
Personligen har jag skämts, tigit bort det och limpat hem och plastat kåpor. Knappast Vianors fel att jag kör i.
Jag brukar dock försöka spinna bakdäcket ganska direkt så det "slås upp", likaså med fram så bromsar jag så det låser lite direkt (första 40 metrarna).. Sen är det ett par lugna mil med successivt ökande nedlägg innan jag känner mig trygg på gatdäck.
Det var inte hans fel men han är ÅF av däck märket och skötte hela montering.
Jag reklamerar hos honom men som sagt inte hans fel att däcken är kassa.
Men han ska stå för garantierna mot mig som kund och kostnaderna tycker jag.
Det bara stinker troll om den här tråden.
Jag har ju väldigt svårt att tro det är däckens fel, klart att ny däck behöver ruggas men det verkar som du gjort ett misstag man halkar inte omkull i 20 eller 50 km/h hur som helts om man inte gör nått misstag.
Det bara stinker troll om den här tråden.
jag tror dessvärre att det är på riktigt![]()
ÅF skickar ut sin son som även han vet om hela historian.
Han själv kommer till första böj och exakt samma sak händer honom men han tycker det är ok att köra in nya däck i 50 km/h det är mer än 300% upp på den hastigheten jag höll vid påbörjad kurva och exakt samma sak händer honom i samma ögonblick som han påbörjar kurvan tappar däcken precis allt vad fäste heter= 0 fästa nada existerar inte.
Jag har ju väldigt svårt att tro det är däckens fel, klart att ny däck behöver ruggas men det verkar som du gjort ett misstag man halkar inte omkull i 20 eller 50 km/h hur som helts om man inte gör nått misstag.
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |