Synpunkter på upplägget:
20 min/pass (15 min i kortaste laget, 30 min för långt) som rullar hela dan.
Gruppindelning, sträva efter att ha så liten fartskillnad som möjligt i grupperna => säkrare åkning.
Det kan vara svårt i praktiken. Lösning=> flytta folk mellan grupperna.
Blanda inte licens+gatåkare => Ni med If och TH, byt bolag till exvis Folksam(och SMC) som har nåt nytt upplägg.
Ha klara regler för hur man beter sig på banan. Flaggor, hur omkörning ska gå till, dvs stor marginal och det är den som kör om som planerar och ansvarar att det går schysst till. Se exvis de regler som LMS RR har för trafikövningarna samt Racingworld.
Föråkare m omkörningsförbud kan tendera att minska krascherna.
Apropå gasning på rakan och stopp i kurvorna, jag brukar dra en sväng genom depån när det blir för trångt och jag inte kommer om med marginal. Avvakta en kort stund och oftast har jag banan fri resten av passet.
//Heino
20 min/pass (15 min i kortaste laget, 30 min för långt) som rullar hela dan.
Gruppindelning, sträva efter att ha så liten fartskillnad som möjligt i grupperna => säkrare åkning.
Det kan vara svårt i praktiken. Lösning=> flytta folk mellan grupperna.
Blanda inte licens+gatåkare => Ni med If och TH, byt bolag till exvis Folksam(och SMC) som har nåt nytt upplägg.
Ha klara regler för hur man beter sig på banan. Flaggor, hur omkörning ska gå till, dvs stor marginal och det är den som kör om som planerar och ansvarar att det går schysst till. Se exvis de regler som LMS RR har för trafikövningarna samt Racingworld.
Föråkare m omkörningsförbud kan tendera att minska krascherna.
Apropå gasning på rakan och stopp i kurvorna, jag brukar dra en sväng genom depån när det blir för trångt och jag inte kommer om med marginal. Avvakta en kort stund och oftast har jag banan fri resten av passet.
//Heino