Vad är det för idiotisk tråd det här... ? alla vet väl att gixxer is the shit!!!
Det där var väl ändå lite onödigt? Att kalla Gixxer för skit var lite hårt. SÅ dåliga är de inte
.
.
.
.
.
Ironi? Va? Wtf är det?
Vad är det för idiotisk tråd det här... ? alla vet väl att gixxer is the shit!!!
Vadå...?Återstår att se vad som säljer också, GS:en eller K-maskinen skapar nog ingen rusning till handlarna längre t.ex.
Du är så fantastiskt dryg... På vilket sätt behärskar DU ämnet? Du väljer att svara på en del av mitt inlägg för att skaffa dig billiga poänger, svagt.Vadå...?
BMW R 1200 GS är ju europas bäst säljande mc-modell!
Det blir knepigt att diskutera en fråga som den ena parten är totalt oinsatt i. Jag förstår att det blir lätt för somliga att känna sig trampade på tårna, men varför ger ni er in en diskussion, med mycket bestämda åsikter, när ni inte behärskar ämnet för fem öre?
Vi har ju konstaterat i en annan tråd att BMW:n har för många växlar. Kanske Suzukin kan kontra med en automatlåda?
Eller att de rationaliserar bort kopplingen helt men att man manuellt får peta i rätt växel både uppåt och nedåt?
Tror att GSX-R som namn kommer att leva länge till.
Edit: Quickshift heter det visst
En helt nyutvecklad modell, som Yamaha gjorde oerhört stort nummer av innan avtäckningen, som inte förmår överglänsa befintliga BMW R 1200 GS på någon punkt. Den är 40 kg (!) tyngre än KTM Adventure. Det imponerar inte precis och R1 med ”cross plane” blir tidningarnas val för sansade landsvägsturer....hur kan du...säga att XT1200Z är ett fiasko...
Då ska jag genast försöka bättra mig.Vi är båda ganska dryga, så det jämnar ut sig.
Att smyga ut en helt ny produkt på marknaden tror inte jag är någon bra idé, antingen gör man ett nummer av det eller så avstår man lanseringen.En helt nyutvecklad modell, som Yamaha gjorde oerhört stort nummer av innan avtäckningen,
Jag kan kanske skicka dig ett utdrag ur testen om du vill Tobias? Yamaha vann flera moment, inte bara över BMW:n utan också över de andra konkurrenterna. Hur viktiga dessa moment är låter jag var och en avgöra beroende på vad man värderar hos en hoj. Jag anser fortfarande att fiasko är ett felaktigt och allt för överdrivet ordval.som inte förmår överglänsa befintliga BMW R 1200 GS på någon punkt.
Just KTM:en är ett exempel på en hoj som på många punkter överträffat BMW, men BMWn finns ändå kvar. Det uppfattar jag som ett tecken på att japanerna också kan finnas kvar på marknaden ett bra tag framöver.Den är 40 kg (!) tyngre än KTM Adventure.
Det är kanske en alldeles utmärkt egenskap som många önskar för sin landsvägshoj? Ska du ha en ren banhoj så kanske BMWn inte är den lämpligaste ändå. Där funkar t.ex. GSXR och ZX10R beviserligen väldigt bra på våra svenska banor.R1 med ”cross plane” blir tidningarnas val för sansade landsvägsturer.
Dina åsikter väger lätt mot en hel världs hyllningar, om du söker på nätet så finns det en sida som listar i vilka länder BMW leder Superbike serien (det finns en värld utanför sverige). Engelska roadracing stjärnor kör snabbare med BMW än sina egna kittade hojar. Idag är gapet enormt till andra sporthojar.
Men när Kawazaki lanserar sin nya 10:a, så tror jag att den har +190hkr och antispinn osv, då börjar kampen på nytt. Idag är det närmast patetiskt att försvara något så erkänt föråldrat som Kawasaki zx10R, det är i princip bara i sverige som den går bra pga förarna, samma som BMW går dåligt i WSBK pga förarna. På Suzuka 8 tim var bmw bäst placerade hoj utan för japan någonsin och toppfart jämfört med de bästa.
Jag tycker min honda är roligare, men man kan inte förneka BMW´s storhet och får inte glömma att de använde en suzuki K5 som modell i sin utveckling
Hur menar du?Jag tror inte du ska sätta alltför stor tilltro till journalistkåren vad gäller nya motorcyklar.
Att bortsett ifrån rena mätningar så testerna inte särskillt vetenskapliga. Spelreglerna hur man korar testvinnaren är inte lika enkla som hur en världsmästare i MotoGP utsesHur menar du?
Vilka egenskaper jag anser viktiga är för personligt för att lämnas till att testlag (där individerna inte sällan själva har en egen personlig favorit skilld ifrån testvinnaren).
Precis - de kunde skicka hem alla andra och ge honom bucklan direkt.Den här tråden påminner mig om när man satt och jämförde hockeybilder på mellanstadiet, blev ju nästan slagsmål tillslut för dom vägrade ju fatta att Wayne Gretski va bäst osv osv osv
Precis - de kunde skicka hem alla andra och ge honom bucklan direkt.
Speciellt inte om man inte har förstått ämnet.hahah det går inte att komma fram till något i såna här diskussioner ju
BMW har ingen fullfjädrad BSB hoj men går bra i deras EVO-klass och i Superstockserien. Det var nog det tocar menade.Jag kollar lite på resultatet i British Superbike. Och jag hittar faktiskt ingen BMW bland topp 10 ens. Men jag kanske kollar på fel ställe?
Däremot ser det ut som en Kawasaki vann senaste tävlingen.
Rätta mig om jag har fel..(Är inte så insatt i BSB. Gjorde bara en sökning på Google)
http://www.britishsuperbike.com/results.aspx
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |