LCHF - Erfarenheter

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Stått stilla (men ej gått upp) lite men väntat då jag varit på utbildning med jobbet, där det är lite svårare att hålla strikt å även unnat mig lite smågodis men sedan hållit strikt å ser resultat neråt igen, märks direkt att man nu "är i ketos" men precis som ovan skriver så tar det ju ngn vecka att komma in i det igen:) (å gud så bra man mår :))

Resultat sedan starten -12 kilo. 12 cm i midjan.

Måste köpa nya jeans ..igen

Edit tjejer har ju som regel lite svårare att gå ner (oundviklig vätskeansamling 1/gång per månad då man, i alla jag, går upp för att sedan tappa igen) men har gått ner mer än min :kär som hållit på lika länge, lite inbördes tävlan :)

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Periodisk Fasta och low-carb börjar ge resultat tror jag, 1.5kg ner sen det började gå trögt!:banana Det finns hopp! :D ÄR nu nere under nästa delmål (75 kg) och nöjdhetsgränsen börjar närma sig, lite magfett kvar att bli av med bara så blir det nog bra detta:tummenupp Har tjöpit nya byxor också, de gamla hängde så satans löst :D

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Upptäckte i vintras att jag gått upp några kilon. :gnissla Så det var bara att ta tag i det igen. :) Har gått ner nästan 10 kg sen dess, så visst funkar det! Även om man som jag är vegetarian. :)

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Upptäckte i vintras att jag gått upp några kilon. :gnissla Så det var bara att ta tag i det igen. :) Har gått ner nästan 10 kg sen dess, så visst funkar det! Även om man som jag är vegetarian. :)

Härligt :) bra jobbat :tummenupp

Sedan förra inlägget den 18 maj har jag gått ner ytterligare 1 kilo, går ju finemang det här..å om två veckor har jag semester=kan simma hur ofta jag vill :banana

Last edited:

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Har en kompis med ADD som kör på lchf, således har jag haft tillfällen att pröva den kosten.

Jag känner mig klart mindre seg efter en lchf måltid, men också mindre mätt, men det är en vanesak. Dock har jag hittills inte kunnat hålla den kosten för att jag får en sånt djävulskt sötsug! Jag är redan smal så viktminskning är inget jag är ute efter, men om det kan stabilisera blodsockret och göra mig mindre seg/yr så vore det kanske något?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
72,3 kg nu, 27,5 har jag gått ner! Börjar närma mig slutet känner jag, ser ljuset i tunneln!:banana
Före:
Före.jpg
Efter:
DSC_0290.jpg

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Tränat en del på gym med eller?

Litegrann, men mest har jag sprungit och vandrat med packning. Försöker ju komma i form till GMU (militärutbildning) och har mer nytta av kondition och förmågan att gå långt under last snarare än fysisk råstyrka (som jag redan har hyfsat gott om, fick högsta betyg på mönstringens styrketest). Men visst, lite överkroppsträning har det ju blivit under tiden :)

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Har en kompis med ADD som kör på lchf, således har jag haft tillfällen att pröva den kosten.

Jag känner mig klart mindre seg efter en lchf måltid, men också mindre mätt, men det är en vanesak. Dock har jag hittills inte kunnat hålla den kosten för att jag får en sånt djävulskt sötsug! Jag är redan smal så viktminskning är inget jag är ute efter, men om det kan stabilisera blodsockret och göra mig mindre seg/yr så vore det kanske något?

:va något måste va knas om du får sötsug OCH mindre mätt:confused: om du höll strikt medans du testade.

Yrsel? Har du okej blodtryck?

LCHF funkar för mig men är helt och hållet medveten om att det inte funkar för alla, hoppas du finner något som passar just dig :):tummenupp

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
inte skrivt på ett tag men nådde mitt delmål och har kört "vanlig" kost ett par veckor nu.
försöker dra ner på käk och kvällsäta och som de ser ut nu har jag gått ner 0,5 kg till.
iaf så sa jag 20 kg till sommarn så jag gick ner 23 kg för att kompensera för vattnet som kommer tillbaka.
känns helt ok. nu håller jag upp i sommar och tar 20 till i höst/vinter =)
skulle dock behöva va ledig länge då jag bygger vatten och inte går ner som jag ska när jag jobbar(skiftarbete)
dock så har jag långa ledigheter så får försöka under dom. over and out!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
Klockan närmar sig midnatt och jag ligger och småtänker på allt å inget då det slår mig, jag hostar inget! Jag som sedan många många år hostat mig sönder å samman och tvingats ta stark medicinering, som jag i och för sig fortfarande får ta tidsvis, har nu minskats ner succesivt från 2,5 till 1 per natt. Det känns helt fantastisk att inte bara att ha gått ner mycket utan även att kroppen mår så bra vad gäller immunförsvaret, helt bra kommer jag aldrig bli från att drabbas av infektioner men kroppen har fått vara fri från dem, för mig, en mycket lång period och det är helt underbart :) Ska bli så kul att få träffa läkaren och tillsammans med henne utvärdera det hela :)

Glad midsommar !

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Hoj
KTM
6 mån, jag känner inte igen mig själv, har bara 5 kg kvar till "slutmål" som är satt till februari då jag ätit lchf i ett år, borde inte vara nga som helst problem då jag på 6 mån gått ner 16 kg (åt inte helt strikt under semester till Nurburgring).

Fortfarande inte haft en enda luftrörsinfektion.
Nu börjar kollegorna på jobbet ställa frågor,( ssk och läkare), ja t om chefen :hihi

Blir det hojåkande i framtiden så behövs definitivt nyt ställ :gnissla

Tack o lov så har jag inte gått ner i skostorlek.
Whoohooo :banana

Last edited:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
6 mån, jag känner inte igen mig själv, har bara 5 kg kvar till "slutmål" som är satt till februari då jag ätit lchf i ett år, borde inte vara nga som helst problem då jag på 6 mån gått ner 16 kg (åt inte helt strikt under semester till Nurburgring).

Nu börjar kollegorna på jobbet ställa frågor,( ssk och läkare), ja t om chefen :hihi

Grattis :tummenupp :)

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas

Bra jobbat :D
Börja styrketräna och fyll ut skinnstället på det sättet istället ;) Billigare än att köpa nytt!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år