Lellesmc gör mig förbannad!

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
sirSmokealot skrev:

Hade Lelles b a r a 10% rabatt????

Jag handlade med 20% och jag fick intrycket av att alla hade 20% rabatt..?

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Zee skrev:
Ytterligare en Lelles-suck-tråd...

Borde vi inte bild någon form av anti-Lelles-klubb?

Tänkte precis samma sak.. alla på sh bojkottar lelles.. sen kan de ju livnära sig på att sälja custom typ eller så :tummenupp

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Tror det är så att de 3 eller 4 personer som sitter bakom disken där på
lelles och har hand om reservdelsbeställnigar och andra ordrar är riktiga nybörjare!
(De fick fråga andra personer om delar osv hela tiden jag stod där och
väntade på att bli servad, som tog 25 min : (
+ att datorerna de skötta detta med såg ut att komma från tidigt 80tal.
+ logistiken bakom dessa är ännu kassare.
+ Deras tempo i butiken är väldigt slött : (

Jag har festat några ggr med personer därifrån och de är trevliga,
de flesta är det där. Men jag tror de skulle behöva ISO certifieras
så det blir ORDNING på stället...........

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
ReDan skrev:
lelles och har hand om reservdelsbeställnigar och andra ordrar är riktiga nybörjare!

Jag har festat några ggr med personer därifrån och de är trevliga,
de flesta är det där. Men jag tror de skulle behöva ISO certifieras
så det blir ORDNING på stället...........
Den ordningen har det varit sedan slutet på 80 talet....
Hur var det nu med att lära gammla hundar....
//Tobbe

Pont

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
sv1000s
ReDan skrev:

Jag har handlat ett par gånger på Lelles (i butiken dvs). Kan hålla med om ovanstående att det är lite halvsegt på reservdelsavdelningen, men på klädesavdelningen är de riktigt bra. Eller så har jag haft tur de gånger jag har handlat där. Köpt skinnställ och tankväska, nöjd med service och pris båda gångerna.

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Jag tycker man får höra skit från polare om alla handlare! :mad:
Detta gäller både Mc och bilar!
Själv har jag både positiva och negativa erfarenheter av Lelles, Ava m.fl. handlare.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Har aldrig haft nått att göra med varken lelles eller ava men efter en sån här tråd lär jag hålla mig där i från i fortsättningen med!

Har handlat på Din Mc och Mc Varuhuset och fått väldigt bra service! Schneiders däremot fick man ju vänta en halvtimme innan jag släpa ut killen på butiksgolvet..

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
sirSmokealot skrev:
Fick du 20% av lelles???

Neeeej! Av alla handlare som sålde saker på plats verkade alla ge 20%, och jag själv handlade med 20% på ett annat ställe (Guru-Racing). Lelles skulle jag aldrig köpa något från.

Tycker bara att det är snålt att Lelles endast gav 10% när alla andra gav 20%. Då är det ju bättre o köpa samma vara hos en annan handlare som faktiskt ger 20%.

Hur tänker ni som handlar hos Lelles egentligen? :va

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Mr Helmut skrev:
det verkar ju som de, men lelles träffen är ju bra :hihi
Rabatt på Lelleträffen som kompensation?
Det tycker jag är på sin plats.

I övrigt så är du tyvärr inte ensam, jag är t ex. en av dom som haft problem med de skojarna. Det gäller allt från att de sålt fel bromskivor till att aldrig leverera i tid.

En gyllene regel när det gäller leveranstid hos Lelles är att ta de antal dagar de anger och byta ut dom mot antal veckor....detta om det överhuvudtaget ens leverar de dom ska.

Förut var det mer kvalitet på bygget, men numera så litar de blint på
kvantitet i stället för kvalitet vilket gör att de skiter i den enskilde kunden. :fatta!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Zee skrev:
Neeeej! Av alla handlare som sålde saker på plats verkade alla ge 20%, och jag själv handlade med 20% på ett annat ställe (Guru-Racing). Lelles skulle jag aldrig köpa något från.

Tycker bara att det är snålt att Lelles endast gav 10% när alla andra gav 20%. Då är det ju bättre o köpa samma vara hos en annan handlare som faktiskt ger 20%.

Enda stället i närheten som har grejer till min gamla cross, så enkelt är det tyvärr :gnissla man måste dock svälja stoltheten, andas lugnt när man står där inne och försöker få hjälp, och knyta handen hårt i fickan när man går ut med 40% av det man behövde.

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Zee skrev:
Nää de är Lelles....inget konstigt med det. :huvet

Visserligen fick polarn 20% (tror ja de var) när han köpte en Ktm hos dom.....men de flesta handlare brukar ju erbjuda något extra så.

Zee skrev:
För min del har det nog alltid handlat om närhet eftersom jag bor i Uppsala, men numera så drar jag med väldigt långt innan jag sätter min fot där.

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Mr Helmut skrev:
men lelles träffen är ju bra :hihi
Jepp, den har dom tydligen lyckas med! :tummenupp

Men jag är lite sur på dom.. :rolleyes: ...ni som var på lelleträffen i sommras (2005) har väl fått en dvdskiva? Hur som helst så verkar dom ha photoshoppa dit min tjej på bilden på själva skivan! Tur att det inte var hennes skinnställ annars hade jag juh trott att hon hade varit otrogen lr nåt! Isf hade det blivit :whip :brinnerup

BTW är någon som vet vem tjejen verkligen är? För det är slående likt min tjej..

Gabor

Guest
Zee skrev:

Fan va det var negativt nu då...

Jämföra rabatter...på samma utgångspris då eller.??

Ja då är det billagare någon annan stans.

Vad man betalar är det viktigaste, sen kan det vara 190% rabatt..skit samma.

Jag handlar alltid där det är billigast, får rätt vara å i tid.
Ingen handlare nämnd eller glömd, alla har problem, då handlar jag en hel del varje år. En del tycker lelle suger, jag har sällan problem, å har jag det, då får lelle gubben en riktig skrapa , sen går det ut över hans underkvalificerade personal, men betalar man minimi löner så får man personal man förtjänar. JA.

Hur ska dom göra för att bli bättre ?? tja kolla med andra handlare, lika problem på de flesta ställena, dåliga underleverantörer....sunkpersonal igen.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
SVooSh skrev:
Verkar som hela motorcykelbranchen är skit... Cash in och skit i kund verkar gälla överallt. Märkligt nog har ingen skit om "Din Mc" dykt upp ännu i tråden... för skit är dom!! Själv kör jag omvägar runt dom för att slippa se stället.

Hmmm, hur ska du göra på Gotland Ring då? DIn MC ställer upp för mc-förare så att det inte ska kosta skjortan för deltagare att vara med där. DOm är sponsor och har vart det 3 år i rad. Det är inte skit anser jag.

Mr Helmut

Man ska alltid begära kvitton och sen spara dessa så man kan bevisa att man betalt.

För övrigt!
Hur mycket skit som kastas på olika mc-företag så kommer det alltid vara från person till person. En del är nöjda med ett ställe och andra inte. Det hänger på mer än bara butiken och dess personal. Till viss del har kunden en bricka i spelet med.

Om alla mc-företag som någon har klagat på och sagt att dom bör bojkottas eller läggas ner, ja då skulle det inte finnas något mc-företag kvar.

Alla kommer aldrig tycka om samma ställe och ha samma erfarenheter av samma ställe. Så är det bara.

Mr Helmut skrev:
men när jag inte blir erbjuden kvitto och dom lovar skicka kvitto+ plagget?

edit:

Anita fixade det där fint, nu får jag hämta ut paketet i morgon och slipper betala något och dom ska sätta in pengar osv

ett tag trodde jag att man blivit lurad på pengar där när dom själva på lelles sa att hon kanske stoppade dom i egna fickor :3freak

Så nu är alla glada:)

Kanon att det löste sig, bra att dom löste det positivt för dig. Kul att dom bryser och försöker hjälpa sina kunder anser jag i alla fall.

/Liwa1

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Alla som kommer klaga på min/vår mc-butik blir bannade :D

Nä, men det är all rätt att klaga. Fast var sakliga och säg inte att någonting bara är skit. Och det finns alltid två sidor av en historia oxå...

EmKao

Småläning
Gick med
20 May 2005
Hoj
Dominator - GSXR 750 K8
Tyckte det var lite småkomiskt när flickvännen kollade på ett Dainese YoYo Lady på mässan och skulle fråga en Lellesäljare en sak om stället.
Han ställer sig och tittar på flickvännen och säger "Det där är ett tjejställ"..
Brukar väl vara fullt normalt att tjejer tittar på ett tjejställ...
Fast jag var riktigt sugen o sagt kommentaren "Ja det vet vi, men det är jag som skall ha det" :rofl

Dale Cooper

Approved by Jenna Jameson.
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6 -99
Shit, nu blir jag nervös när man hör allt negativt om Lelles. Köpte handskar på mässan som jag fortfarande väntar på. Har iaf ett kvitto på att jag betalat... Men de lovade ca. en veckas leveranstid. Känns som om det kan bli lite längre, haha. :va

Jaja, bara skiten kommer tills man ska lufta slynan... :tummenupp

Gabor

Guest
Dale Cooper skrev:
Shit, nu blir jag nervös när man hör allt negativt om Lelles. Köpte handskar på mässan som jag fortfarande väntar på. Har iaf ett kvitto på att jag betalat... Men de lovade ca. en veckas leveranstid. Känns som om det kan bli lite längre, haha. :va

Jaja, bara skiten kommer tills man ska lufta slynan... :tummenupp

T det lugnt, folk sanackar så mycket skit....mycket för att dölja hur jävla kass dom själva är....dags att ransaka sig själva om hur mycket fel dom gör..
Patetiska jönsar, eller är alla världsmästare på SH ??

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln