Mac/Apple-tråden

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Tror faktiskt det är olika loggor/reklamer varje gång, dock inte alltid det sker men säkerligen 70% av gångerna. skumt skumt

*edit*

nej, visst fasen är det Sunbike-loggan det gäller hela tiden:va

Last edited:

Dickhead

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
jävligt snabb hynda
Tror faktiskt det är olika loggor/reklamer varje gång, dock inte alltid det sker men säkerligen 70% av gångerna. skumt skumt

*edit*

nej, visst fasen är det Sunbike-loggan det gäller hela tiden:va

Jag får upp både Roffes och Bikeshop, återkommande, med Safari 4.

MikkE

Guest
Kollade nyss på Apples WWDC 2009 presentation där de visar de nya Mac Book Pro, OS X Snow Leopard, 3.0 till iPod Touch och iPhone, en massa apps och iPhone 3G S. Två timmar lång men var jävligt kul att kolla in.
http://www.apple.com/se/quicktime/qtv/keynote/

Kommer Telia ha monopol på iPhone länge eller?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jo det kan jag förstå, men just nu har jag en SE w880 som är 9 mm tjock och pytteliten på alla sätt som iPhone inte är. Är väldigt kluven faktiskt.

Har aldrig tänkt på att den är stor, snarare att den är så smidig att ha med sig. Jag har min i innerfickan av skinnstället och märker det knappt... plånboken känns mer.

Förrut tänkte jag om alla som sa "IPhonen är den bästa lur jag haft" att de var jävla töntar. Nu säger jag "IPhonen är den bästa lur jag haft".

Jag hoppas att detta skingrar alla tvivel! :)

Har aldrig klassat folk med iPhone för töntar men jag kan däremot hålla med om att det är den bästa telefon jag någonsin har haft.

"gamla" iPhone 3G för 99 us dollar... undra om den kommer säljas utan abonnemang!?
(troligen inte, men fatta vilka marknadsandelar det skulle ge dom, däremot mindre licenspengar osv. från operatörerna, men va fan, få en nisse "hookad" på iPhone och han fastnar med stor säkerhet i Apple-träsket hehe)

Priserna i USA har alltid varit med abbonnemang, så att det skulle vara annorlunda nu har jag svårt att tänka mig. Men visst vore det välkommet.

Själv är jag jäkligt nyfiken på vad TomTom kommer ta för sitt paket, skulle gärna ha en bike-mount för det också. :)

Kollade nyss på Apples WWDC 2009 presentation där de visar de nya Mac Book Pro, OS X Snow Leopard, 3.0 till iPod Touch och iPhone, en massa apps och iPhone 3G S. Två timmar lång men var jävligt kul att kolla in.
http://www.apple.com/se/quicktime/qtv/keynote/

Kommer Telia ha monopol på iPhone länge eller?

Telenor började sälja iPhone i våras...

Last edited:

MikkE

Guest
Telenor började sälja iPhone i våras...
Ja så uppdaterad har jag vart under mina 4 månader i Norge utan kommunikation.. typ :näsblod
Kollade priser med abonnemang och det är fortfarande för dyrt. Minst 299:-/mån i 24 månader. Jisses. 199:-/mån i 12 månader hade ju vart perfa!

Någon som använder MobileMe?

Last edited:

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Hoj
Snart en R6
Hmmm, någon mer än mig som kör på Safari 4 och ofta endast får fram en reklambanner när man går in på SH? :näsblod

händer för mig med, men alla reklam grejor i den raden eller vad man ska säga vissas som bildspel, dock bara när man går in på första sidan inte när man går in på sporthoj.com/forum. För övrigt gillar jag "top sites" funktionen mycket smidigt. När vi ändå pratar Safari, finns det något sätt att se alla flikar
samtidigt typ som exposé?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ja så uppdaterad har jag vart under mina 4 månader i Norge utan kommunikation.. typ :näsblod
Kollade priser med abonnemang och det är fortfarande för dyrt. Minst 299:-/mån i 24 månader. Jisses. 199:-/mån i 12 månader hade ju vart perfa!

Någon som använder MobileMe?

199:-/mån i 12mån betyder förlust... så det kommer inte ske med den nya, däremot är det inte helt omöjligt med nuvarande luren när 3Gs kommer, då skall ju priserna på dagens iPhone sjunka.

Och MobileMe funkar alldeles för segt i Sverige så det har jag inte brytt mig.

Någon här som kör 10.6 redan?

Nope, jag väntar på officiell version.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

Telia har t ex 179/mån i 24 månader om man betalar 895 kontant. Finns fler varianter också.

Men det är väl inte läge att köpa nu innan de nya priserna på 8/16 och 32 blir klara.

Last edited:

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
3.0 kommer vid 19:00 tiden.. Har haft miljontals kunder som ringer och frågar... JAG HAR INTE TID! SER NI INTE ATT JAG SPELAR? :mad:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Fasen... vågar man försöka sig på att uppdatera ens iPhone till 3.0 om det är en gammal 2G som är jailbreakad? (QuickPWN)... Nu blev jag tveksam

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Fan, flickvännen får något error när hon försöker uppdatera till 3.0 (hon har en 3G).

"ingen kontakt med iphone-aktiveringsservern kan göras" (typ)

WTF!? väljer man "mer information" så kommer man till Apple's 404-sida....

sportbike

Guest
Fan, flickvännen får något error när hon försöker uppdatera till 3.0 (hon har en 3G).

"ingen kontakt med iphone-aktiveringsservern kan göras" (typ)

WTF!? väljer man "mer information" så kommer man till Apple's 404-sida....

Lär ju vara ruskigt överbelastat.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Samma för mig :mad: Jag vill ha nu!

edit. Nu funkade det. Bara att testa om och om igen tills det funkar. Lätt överbelastad sida troligen.

:banana

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras