Mac/Apple-tråden

Någon som testat att syssla med .NET utveckling på en air? Duger prestandan på den till det?

Beror väl lite på hur stora projektfiler du jobbar med. Är det bara lite hobbyprojekt fungerar det nog bra. I företaget har vi några projekt modell större, och med uppåt 20-30 projekt att kompilera får tom min Elitebook i7 (pc, inte mac dock) kämpa, och den har ändå rejält mkt mer tryck i cpu, ram och ssd.

Beror väl lite på hur stora projektfiler du jobbar med. Är det bara lite hobbyprojekt fungerar det nog bra. I företaget har vi några projekt modell större, och med uppåt 20-30 projekt att kompilera får tom min Elitebook i7 (pc, inte mac dock) kämpa, och den har ändå rejält mkt mer tryck i cpu, ram och ssd.

Man kan ju faktiskt välja till en i7-processor till MacBook Air. Dock bara dual core, men ändå. SSDn i MacBook Air ligger väl också väldigt bra till prestandamässigt, över 400 MB/s i nåt test som jag inte hittar nu.

Man kan ju faktiskt välja till en i7-processor till MacBook Air. Dock bara dual core, men ändå. SSDn i MacBook Air ligger väl också väldigt bra till prestandamässigt, över 400 MB/s i nåt test som jag inte hittar nu.

Absolut men det finns olika typer av i7, den som sitter i air är ULV (Ultra Low Voltage) och går inte att jämföra med i7 som sitter i "vanliga" laptops, vilken i sin tur är långsammare än fullfjädrade i7 som sitter i workstations och stationära... SSD är också lite knepigt att bara jämföra sekventiell läshastighet på då det knappast är vad man kommer göra dagarna i ända. Snarare är det random små (<4kb) read och write som är intressant.

Men som sagt air är en jättefin maskin och prestandan räcker till de allra flesta. Hade man tänkt köra spel, tung videoredigering och stora programmeringsprojekt finns det dock bättre alternativ. Men då pratar vi såklart om en annan typ av dator som inte har airens supersmidiga förpackning.

Nä jag hade inte tänkt köra mina jobbprojekt på den (samma storleksordning som dina, har också en elitebook med i7).

Mina privata projekt är mer upp mot 7 projekt i en solution typ web/core/base/dal/vm

Men har även behov av att köra WP emulatorn som kan suga en del...

Tjena!
Behöver verkligen hjälp med en sak som jag har googlat efter skiiiitlänge!
Jag har en ipod shuffle, två iphones och en ipad som jag syncar till samma macbook pro/itunes .

Problemet är att så fort jag trycker in sync-kabeln i datorn och iPaddan så raderas RUBBET och jag får intryckt 80 st iPhone-appar.
Jag har tryckt av "synkronisera automatiskt".
Hur lär jag itunes att det är iPaddan som är inkopplad och att den ska ge fasen i att varken ta bort eller lägga til några appar överhuvudtaget, jag vill bara dra över några nya Family Guy-avsnitt?

HJELP MAJ!

Nån som kan förklara bra hur jag får Iphonen och Mac´en att samarbeta? har försökt att föra över mina bilder ifrån telefonen till datorn genom icloud men får det inte att funka. Är ny inom Mac värden också..

Jahopp ny fråga då. Köpte en adapter till Macen för hdmi kabel som man kopplar in i tv´n. Men får bara upp "galax" bilden på tv´n,inte internet bilden eller film/kort. Men slår jag igen datorn dyker dator bilden upp på tv´n men då kan jag ju inte skriva eller använda styrplattan... Nån som har något svar??

Jahopp ny fråga då. Köpte en adapter till Macen för hdmi kabel som man kopplar in i tv´n. Men får bara upp "galax" bilden på tv´n,inte internet bilden eller film/kort. Men slår jag igen datorn dyker dator bilden upp på tv´n men då kan jag ju inte skriva eller använda styrplattan... Nån som har något svar??

När jag gör det är TV:n i standardläge en extra skärm till höger om den vanliga, alltså inte en speglad bild av skärmen. Galaxbilden är ju bara ett standard skrivbordsunderlägg. Tryck på Spaces så ser du var din TV har hamnat i förhållande till den ordinarie skärmen.

När jag gör det är TV:n i standardläge en extra skärm till höger om den vanliga, alltså inte en speglad bild av skärmen. Galaxbilden är ju bara ett standard skrivbordsunderlägg. Tryck på Spaces så ser du var din TV har hamnat i förhållande till den ordinarie skärmen.

Tack! hittade lite på kjell.com också. så nu blir det stora :tuttar

La precis en order på detta:

MBA 11"
2,0 GHz Intel Dual-Core Core i7, Turbo Boost upp till 3,2 GHz
8 GB 1600 MHz DDR3L SDRAM
256 GB flashminne

Time Capsule 2TB

Herregud nästan 19.000:- spänn :3freak:3freak, säg att jag kommer bli nöjd...

MBA 11"
256 GB flashminne

Time Capsule 2TB

För dom pengarna hade jag nog valt en macbook pro i stället, men det är ju jag det. Klart du kommer bli nöjd. :tummenupp

3 års reklamationsrätt inom EU dock, så det där ska du väl kunna få fixat ändå?

Problemet är att datorn är norsk och köpt av mig begagnad. Reklamationsrätten gäller mellan butik och köpare, inte tillverkare och köpare, så det känns som att jag är rätt rökt här :(

MBA 11"
256 GB flashminne

Time Capsule 2TB

Du blir nog nöjd med valet. Jag valde själv en Air fast 13" som ersatte en MacBook Pro 15" jag hade tidigare. Inget val jag ångrar.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick