af Nygren
Go Big Or Go Home
Kvittar fan hur man röstar. Riksdagen är en lekstuga för dom som inte pallar jobba som normalt folk...
Du väljer att bortse från det som ska finansiera detta: höjd avgift till Akassa, Trafikförsäkringen blir höjd även för bilburna i glesbygd. slopad avdragsrätt för fackföreningsavgift som tillsammans medför att de där 700kronorna blir det inte så mycket kvar av.Biturbo skrev:2416384700kr för en ensamstånde mamma i glesbygden är en ganska stor peng. Inte alls lika viktigt för de som redan tjänar massor. Är inte det bra?
Du måste ha missat något - Jag försökte visa att "Sveriges Väl" inte alls står och faller med om moderaterna får makten eller ej.Biturbo skrev:2416384
Du vet inte hur mycket det kommer att kosta. Inte jag heller. Svårt att argumentara då! Hur som helst så är det förhoppningsvis väldigt få som är så egocentriska att de väljer sitt eget MC åkande före Sveriges väl?
Nu är du ute och cyklar tror jag - Vi har aldrig haft sån stark köpkraft som nu - det kan vem som helst se med egna ögon!!!Biturbo skrev:2416384
Detta fenomen du beskriver är det Sossarna som ställt till med. Det finns inga jobb. Å varför då? Jo.
Skatten är hög att svensken inte har råd att konsumera.
Konsumeras det lite behövs det inte produceras.
Produceras det inte behöver inte företagen anställa.
Anställs det inte finns det inga jobb.
Ja de är parasiter och det är väl bara att sluta ge dom pengar.Biturbo skrev:2416384
Moment 22?
Dessa människor lever på bidrag istället för att akivt bidra till en växande ekonomi. Rätt enkelt.
Jag har bott i TENSTA. Jag har ögon att se med.Biturbo skrev:2416384
Vad har du får belägg för att det blir större spänningar och mer kriminalitet och av vad?
Vilken typ av statliga jobb är det där så många är anställda?Biturbo skrev:2416384
Att det inte finns några pengar kvar trot höga skatter är för att varje, icke offentligt anställd svensk, försöjer tre andra. I sverige är det endast 3 kommuner där inte staten är största arbetsgivare. Och vem är det som betalar för dessa? Jo Vi, skattebetalare. Å färre skattebetalare blir det för varje år iom att arbetslösheten ökar.
Med tanke på att de har styrt sverige så pass ofta och länge så måste en majoritet av svenskarna tycka att det är så som landet ska styras...Biturbo skrev:2416384
Själklart kommer det inte gå att vända skeppet på en mandatperiod. men Sossarna har ju försökt, med några få undantag, i 70 år. Var har det tagit oss?
Enligt mig så kan man inte det. Om man inte är extremt trångsynt och egocentrisk. Tyvärr så finns det allt för många som bara ser till själv istället för till sverige som land. Det är därför vi har den regeringen och det sverige vi har idag.
erikp skrev:2416665LAS är den stora boven i dramat och facket har överlevt sig själv. Anställningstrygghet? "Tryggheten" innebär bara att ingen vågar anställa. Se på danskarna, enkelhet att hitta nytt jobb innebär en minst lika stor trygghet på arbetsmarknaden med låg arbetslöshet som följd.
/snip/.
af Nygren skrev:2416664Kvittar fan hur man röstar. Riksdagen är en lekstuga för dom som inte pallar jobba som normalt folk...
Henning! skrev:2416486Du skall INTE gnälla på de som kostar samhället MINST! De som super på torgen i vårat land är fanimej inte de som kostar mest! I förhållande är a-laganrna nästan LÖNSAMMA!
De får 100:-. Av 100:- går 100:- till sprit. Av 100:- spritpris är 80% skatt. Av de 20% som är över är 10% sprittillverkarens pris och 10% bolagets omkostnader. Av bolagets omkostnader är bland annat löner till de anställda varav c:a 50% är statliga avgifter och skatter. Av de skatterna går en liten del av pengarna till socialkontoren som ger a-lagare pengar. De pengarna går till sprit.
Nära sanningen.
/H
SirWankalot skrev:2416605Mitt företag gjorde vinst med 14 miljarder. Ändå kickades 300 pers för att öka vinsten mer.
Vad säger att företagen kommer anställa folk istället för att stoppa mellanskillnaden i fickan?
shoei skrev:2417213Rösta blått då får ni över en massa pengar som ni kan lägga på trafikförsäkringen också.. smart va?
UltraMarine skrev:2416952...slopad avdragsrätt för fackföreningsavgift...
G-L skrev:2417221Om det enbart gällde MIG och MITT då skulle jag rösta blått. Nu är ju ett samhälle lite mer än så plus att man lite då och då får lov att bevisa att man är MÄNNISKA inte SCHIMPANS. Åsså röstar jag INTE blått...
Hur ska försäkringsbolaget veta om man kör ansvarsfullt eller inte?TrueBlue skrev:2417405Jag tycker moderaternas förslag är bra, jag vill inte ha ett samhälle där alla lämpar över sina kostnader på någon annan. Kör man i trafiken tar man ansvar och försäkrar sig. Kör man som en idiot får man en idiothög premie, kör man vettigt får man en vettig premie.
246kr/mån är ju inte mycket att bråka om speciellt med tanke på de som betalar 15-20000kr per år. Var har du hittat dessa siffror?TrueBlue skrev:2417405
/snip/
Den beräknade premiehöjningen för motorcyklar är 246 kronor i månaden. Och då har man inte räknat med premieeffekten av den förbättrade trafiksäkerhet som blir följden.
/snip/
Klabbe85 skrev:2410046
Edit: Att vara ung mc-kille och rösta på moderaterna är som att skjuta sig själv i ryggen!
UltraMarine skrev:2417587Hur ska försäkringsbolaget veta om man kör ansvarsfullt eller inte?
Lugn skrev:2417640Man skulle kunna använda ett poängsystem där man samlar på sig poäng vid trafikbrott som i sin tur påverkar försäkringspremien. Samtidigt erbjuds det kurser i "säker" körning (av tex SMC...) som man kan genomgå för att skala av lite poäng, om man inte vill vänta ut tiden det tar att bli av med dom.
Fast, nä, så funkar det ju i vilda västern, då är det skit...
UltraMarine skrev:2417650Även om jag skulle tillhöra vinnarna så känns det inte som om jag vill att försäkringsbolagen ska ha tillgång till mitt brottsregister...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|