MotoGP - Silly season 2014.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Intressant! Inte sett/hört nått mer än ryktesvägen länge nu ang Checa! Vart lämnar det iså fall Sykes? MGP !!! Yeah .. :) Gode Checa som glatt oss å många gånger har onekligen sin ålder mot sig. Det skulle även förvåna en smula om man hos Kawasaki ser en ny Sykes i 41 årige Checa !! Om det händer blir d om inte annat kul att följa den "utvecklingen".
Sykes får du inte se i MotoGP, han är klar för WSBK - Kawasaki 2014.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Sykes får du inte se i MotoGP, han är klar för WSBK - Kawasaki 2014.

hehe Sant :tummenupp Det var mest ett stort önsketänk samt en återkoppling till trådrubriken! Skulle tänka mig att 2015 är tidpunkten att se Sykes i MGP!
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Inget överhängande (mer än Checaryktet då) verkar tyda på att inte Baz finns på KRT Kawasaki även nästa år!

Baz: I can say that the idea is from both parties to stay together for the next season. I would love to stay, as I believe this is the best we can do: all the work, developments and changes we've done until now will allow us to compete for the front row every race next year. We'll see, maybe I will know something more in Nurburgring."
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Sykes har uttryckligen sagt att han inte är speciellt intresserad av en satellitcykel i mgp utan skulle fundera på det om ett fabriksstall ville ha honom!
Han sa att skälet var att det var roligare att kunna vinna i wsbk än vara midpack i mgp.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Sykes har uttryckligen sagt att han inte är speciellt intresserad av en satellitcykel i mgp utan skulle fundera på det om ett fabriksstall ville ha honom!
Han sa att skälet var att det var roligare att kunna vinna i wsbk än vara midpack i mgp.

Förstår honom på ett sätt! Fast en satellitcykel i dag har det visat sig att med rätt förare är en mkt kompetent hoj, till och med pall kandidat.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sykes har uttryckligen sagt att han inte är speciellt intresserad av en satellitcykel i mgp utan skulle fundera på det om ett fabriksstall ville ha honom!
Han sa att skälet var att det var roligare att kunna vinna i wsbk än vara midpack i mgp.
Sykes kommer få stanna i WSBK för han kommer aldrig få ett erbjudande av ett fabriksstall.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ja, men inte för Sykes.

haha nä inte för honom .. Lika bra att vi bestämmer det på en gång :tummenupp

Fast å andra sidan! Tar han WSBK titeln i år och en till 2014! Borde inte dörren till MGP stå liiite mer på glänt till 2015?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Håller med Gustav: Fabriksteam kan nog Sykes glömma.
Vill han in i MotoGP blir det i ett icke-fabriksteam (eller vad vi nu ska kalla dem från och med nästa år).

Finns redan två engelsmän i MotoGP och Rea kanske blir en tredje vilket talar emot Sykes.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
P€RRA;5887607 skrev:
Håller med Gustav: Fabriksteam kan nog Sykes glömma.
Vill han in i MotoGP blir det i ett icke-fabriksteam (eller vad vi nu ska kalla dem från och med nästa år).

Finns redan två engelsmän i MotoGP och Rea kanske blir en tredje vilket talar emot Sykes.

Skulle kanske vara om Kawasaki får för sig att ge sig in i MotoGP-cirkusen igen och på så sätt tar med sig sin för tillfället bäste förare. Men jag håller nog med om att det känns tveksamt och att bättre alternativ borde finnas.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag tror inte heller att Sykes är en man för MotoGP. Jag talar aldrig illa om förare, men i fallet Sykes / Kawasaki beror nog framgången till största del på Kawasaki, eller i alla fall på deras herrejössesmotor och att de är i en position där de kan modifiera sitt chassi ganska friskt utan att hamna utanför reglementet.

Jag har överhuvudtaget svårt att se någon WSB-förare som riktigt intressant för MotoGP. De framtida MotoGP-förarna kommer helt klart från Moto3 och Moto2. WSB har tyvärr blivit ett ställe där mindre talangfulla förare och de som inte längre får kontrakt inom GP kan avsluta sina karriärer på ett värdigt sätt.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Sannerligen pessimistiska dogmer angående WSBK. Och jag håller med! Serien är inte alls var den en gång var på kartan. Möjligen saknas personligheter som Max m.fl vad vet jag! På nått sätt är det friskt att killar som Cal Crutchlow, Nicky Hayden, Colin Edwards och kanske även Rea i en snar framtid som inte hade den "automatiska" kopplingen till MGP cirkusen. Det skulle ju vara en rejäl devalvering av roadracingvärdet med enbart tidigare Moto3 moto2 förare i MGP:s framtida startfält.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Jag tror inte heller att Sykes är en man för MotoGP. Jag talar aldrig illa om förare, men i fallet Sykes / Kawasaki beror nog framgången till största del på Kawasaki, eller i alla fall på deras herrejössesmotor och att de är i en position där de kan modifiera sitt chassi ganska friskt utan att hamna utanför reglementet.

Vad är det som gör att kawa kan modifiera chassit mer än andra utan att trilla utanför reglementet?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
haha nä inte för honom .. Lika bra att vi bestämmer det på en gång :tummenupp

Fast å andra sidan! Tar han WSBK titeln i år och en till 2014! Borde inte dörren till MGP stå liiite mer på glänt till 2015?
Oavsett om han vinner WSBK så kommer han inte få fabrikskontrakt i för han är inte tillräckligt bra, han är för gammal, han är lite för stor och det finns massor med unga hungriga förare som har betydligt ljusare framtidsutsikter än Tom Sykes.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
P€RRA;5887607 skrev:
Finns redan två engelsmän i MotoGP och Rea kanske blir en tredje vilket talar emot Sykes.

"Numbnut" Rea är inte engelsman, men annars håller jag med.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top