Carpe me skrev:Måste bara se om jag har fel.
Orginal
12V
10w
Nytt:
12V
1w
R = 144/10-1
R = 144/9
R = 16Ohm
Funkar detta motståndet att pararellkoppla bort dom dära 9watt´n med
http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage...bin/dyndok.pl?lang=se&dok=6943.htm?_60_048_99
15Ohm 20w
McB skrev:Det kommer funka alldeles utmärkt, men en lampa på 1 W lyser inte säderles starkt. Om det nu är något du bryr dig om.
Carpe me skrev:Mja vet inte om det, LED lampor för hela slanten
McB skrev:Jahaja. Då blir det nog bra.
Carpe me skrev:Hoppas fasen det, annars så svider det i plånboken med stort S. Just nu svider det bara med lilla s´et .
Btw, finns det någon mer än Elfa i norra sthlm som säljer motstånd? Kollade clashohlson med det är helt fel som säljer, och för den delen så har jag ingen användning för en 6000 motstånd
Gustav O skrev:Vad besviken jag blev när jag öppnade tråden.
Trodde det var en tråd för en sammanslutning mot miniblinkers.
Extreem_ skrev:Vill bara förtydliga för de som kanske uppfattar detta fel, motstånden ska parallellkopplas i kretsen. Bifogar en bild om någon inte riktigt vet vad det innebär.
/mvh Johan
Jag har idag inhandlat ett blinkrelä på Biltema (kr 39.90) som lär vara lastoberoende. Är trött på alla diskussioner i ämnet och vill nu en gång för alla vara säker på att det är en lösning som funkar, även för de som skrotar 2 st 21W lampor och övergår till 2 st 1W LEDblinkers..Muggen skrev:http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=112185
Så jag behöver hitta ett "2 polers 2 watt" relä? (hjälp mig gärna)
Eller lura bort 20w per lampa. Se nedan (E)=Europe?
Såhär står det på orginalen, som gör mig förvirrad:
(J) 12V23W
12V23/8W
(E)P21W
(U)12V32/3CP
12V32CP
Edit: Kollade på lampan o den var på 21w
Kahobe skrev:Jag har idag inhandlat ett blinkrelä på Biltema (kr 39.90) som lär vara lastoberoende. Är trött på alla diskussioner i ämnet och vill nu en gång för alla vara säker på att det är en lösning som funkar, även för de som skrotar 2 st 21W lampor och övergår till 2 st 1W LEDblinkers..
Skall mäta på reläet och kolla vad det kan så snart jag hinner. (är egenföretagare med ibland lite snålt om tid) Har en del trevliga grejer som är ideala för detta ändamål. Bl a variabla elektroniska laster man kan ställa in på att t ex vara en last på 20W (nästan) oberoende av inspänningen.
Valet för 'Muggen' står mellan att koppla in några motstånd parallellt med LEDen eller att byta blinkrelä..
Jag köpte 12V 100W, detalj nr 42-140. Ska kolla så snart jag får tid.psykomotard skrev:vilket köpte du? jag köpte din 100w... det funkade skit. lyser lite svagt bara oavsett hur jag kopplar.. men antar att jag skulle köpt sae 180w... fan va drygt att ta sig till biltema igen!
ok det är samma som jag köpte...Kahobe skrev:Jag köpte 12V 100W, detalj nr 42-140. Ska kolla så snart jag får tid.
Har fått ett par riktigt otrevliga keyloggers i datorn som jag inte får bort...
Gör som alla andra här, svarar utan att "veta"..psykomotard skrev:ok det är samma som jag köpte...
mitt orginalrelä hade bara 2 anslutningar... det nya har 3... berätta gärna vad du kommer fram till!
/T
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |