HanneZ skrev:Jag tycker de låter väldigt onödigt att lägga omkull hojen bara för att du ska svänga!
Nu ska du inte märka ord här!
Även om jag håller med om att det var dummt uttryckt
HanneZ skrev:Jag tycker de låter väldigt onödigt att lägga omkull hojen bara för att du ska svänga!
Skilj på tryck/drag och vridning. Vilket inte är så lätt eftersom vridningarna ärRobban W skrev:Om jag svänger tex vänster så håller jag tryck på vänstra handtaget hela tiden och om jag vill svänga mer vänster medans jag redan svänger vänster så trycker jag lite mer på vänster handtag och hur mycket jag än tittar på styret så ser det rakt ut hela tiden. Jag tror motstyrning handlar om hokuspokus.
NuclearX skrev:Jo jag har läst hela tråden och jag fattar principen.
Min körskola lärde mig även detta vid senaste lektionen, fungerar förövrigt utmärkt på grus oxå då man åker på lite sladd.
Ni som inte fattar kolla in bilden noga, där framgår det rätt tydligt hur de svänger imot ibörjan av kurvan!!
sporTlovEr skrev:Ja man motstyr när man LUTAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!hojen går inte att motstyra när man kör rakt fram"mission impossible"
Du glömde "!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"McB skrev:Du motstyr när du initierar en sväng, dvs. kör rakt fram och börjar svänga. Alltså "mission very possible".
valmers skrev:Du glömde "!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Ring och fråga: http://www.mc-shopen.se/index.shtmlSuperbee skrev:ha ha ha haaa ja de är humor det....
Förresten Valmers är rg500an på bilden till salu?
Tror inte jag fattar poängen med ditt inlägg.Jåke skrev:He, he..mycket snack om att man ska svänga (motstyra) hojen ut ur kurvan åxå.
Jåke skrev:He, he..mycket snack om att man ska svänga (motstyra) hojen ut ur kurvan åxå. Hur många gånger per kurva svänger du?
:corn
McB skrev:Du motstyr när du initierar en sväng, dvs. kör rakt fram och börjar svänga. Alltså "mission very possible".
Det kallas motstyrning pga att man vrider styret åt "fel" håll.sporTlovEr skrev:NOT NOT!!! Kolla själv på filmsnutten...man MÅSTE luta för att motstyra Se själv, han lutar SAMTIDIGT som han motstyr, det är det jag påtalat nu flertal ggr, när man motstyr så "motlutar "man(kanske finns en anledning till att det heter MOTSTYR)
Jag skulle vilja se dig motstyra när du kör rakt fram utan att göra en antydan till att börja svänga(för det går inte)Rundningsmärke skrev:Det kallas motstyrning pga att man vrider styret åt "fel" håll.
Jag skulle för övrigt gärna se en filmsekvens på dig när du "motlutar".
/A
Jo, det är bara att vrida på styret.sporTlovEr skrev:Jag skulle vilja se dig motstyra när du kör rakt fram utan att göra en antydan till att börja svänga(för det går inte)
Är du ett troll? Isf ett relativt gammalt sådant.sporTlovEr skrev:Jag skulle vilja se dig motstyra när du kör rakt fram utan att göra en antydan till att börja svänga(för det går inte)
Är du helt väck? Åk ut och prova för bövelen.sporTlovEr skrev:Jag skulle vilja se dig motstyra när du kör rakt fram utan att göra en antydan till att börja svänga(för det går inte)
Du vet inte vad motstyrning innebär, va?sporTlovEr skrev:Jag skulle vilja se dig motstyra när du kör rakt fram utan att göra en antydan till att börja svänga(för det går inte)
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|