Firefly
Sporthojsnörd
Att ni orkar... Fattar väl fasen vem som helst att motstyrning är grejen... (Eller ja, tydligen fattar ju inte alla det... )
Du har fel.sporTlovEr skrev:Detta blir mitt sista inlägg. Jo jag vet var motstyra är, alla som cyklar, åker moped eller mc, motstyr vare sig de vet vad det är eller inte är annars kan man inte ta någon kurva alls.
Det jag vill få sagt,är att om man kör spikrakt fram(läs nu ordenligt) och det är ett hinder på vägen, så har en del sagt STYR höger så svänger hojen vänster, men om man sagt, men jag kan säga att man GARANTERAT INTE kan motstyra om man kör rakt fram(har provat flera ggr) kör du spik rakt fram, och bara styr åt höger utan att luta till lite eller göra en antydan till styrning, SÅ GÅR HOJEN RAKT FRAM!!!!!!!!!!!!!!!!! Den går inte att rubba en mm med att bara försöka styra om man sitter rakt i sadeln, det är det jag försöker få sagt flera flera ggr, här, man gör en antydan till att svänga, räcker med att man flyttar över tyngdpunkten på rätt sida så går det.
Bra för det börjar bli tjatigt. Du kan aldrig svänga utan att motstyra. Pungt.sporTlovEr skrev:Detta blir mitt sista inlägg. Jo jag vet var motstyra är, alla som cyklar, åker moped eller mc, motstyr vare sig de vet vad det är eller inte är annars kan man inte ta någon kurva alls.
Det jag vill få sagt,är att om man kör spikrakt fram(läs nu ordenligt) och det är ett hinder på vägen, så har en del sagt STYR höger så svänger hojen vänster, men jag kan säga att man GARANTERAT INTE kan motstyra om man kör rakt fram(har provat flera ggr) kör du spik rakt fram, och bara styr åt höger utan att luta till lite eller göra en antydan till styrning, SÅ GÅR HOJEN RAKT FRAM!!!!!!!!!!!!!!!!! Den går inte att rubba en mm med att bara försöka styra om man sitter rakt i sadeln, det är det jag försöker få sagt flera flera ggr, här, man gör en antydan till att svänga, räcker med att man flyttar över tyngdpunkten på rätt sida så går det.
Vi säger nog samma sak, men på olika sätt.
http://californiasuperbikeschool.com/us/machinery/no_bs_machine.shtmlK-Micke skrev:Jag läste en artikel om California superbike school, dom har en hoj med två styren, ett normalt, och ett som är fast i ramen. Den kan alla få prova som tror att man kan svänga genom att luta kroppen. Hojen kallas visst för "Stop the Bullshit bike" eller nåt sånt.
Det trodde jag också först men jag inser nu att du bara har fel...sporTlovEr skrev:Vi säger nog samma sak, men på olika sätt.
Vad är egentligen motstyra för dig i handling? Styra o motstyra är ju samma sak fast tvärtom...sporTlovEr skrev:Det jag vill få sagt,är att om man kör spikrakt fram(läs nu ordenligt) och det är ett hinder på vägen, så har en del sagt STYR höger så svänger hojen vänster, men jag kan säga att man GARANTERAT INTE kan motstyra om man kör rakt fram(har provat flera ggr)
Vad är det för skillnad på att styra till höger o göra en "antydan till styrning"???sporTlovEr skrev:kör du spik rakt fram, och bara styr åt höger utan att luta till lite eller göra en antydan till styrning
Du menar att det skulle inte gå att styra en hoj utan att burka? Du menar att du på allvar byter sittställning varje gång du ska svänga? Även i stan???sporTlovEr skrev:Den går inte att rubba en mm med att bara försöka styra om man sitter rakt i sadeln
Det här är väldigt fel. Jag är nyfiken på vad det är du flyttar över på rätt sida.sporTlovEr skrev:man gör en antydan till att svänga, räcker med att man flyttar över tyngdpunkten på rätt sida så går det.
CorbenDallas skrev:Det trodde jag också först men jag inser nu att du bara har fel...
Vad är egentligen motstyra för dig i handling? Styra o motstyra är ju samma sak fast tvärtom...
Vad är det för skillnad på att styra till höger o göra en "antydan till styrning"???
Du menar att det skulle inte gå att styra en hoj utan att burka? Du menar att du på allvar byter sittställning varje gång du ska svänga? Även i stan???
Det här är väldigt fel. Jag är nyfiken på vad det är du flyttar över på rätt sida.
sporTlovEr skrev:Ok då, vrida styret när man kör rakt fram!
Men du fattar fortfarande inte att du har fel?sporTlovEr skrev:Ok då, vrida styret när man kör rakt fram!
DwD skrev:och ja .. om man är medveten om(motstyrningen) det så kan det nog rädda livet på en när nån jävla kärring svänger ut med sin Fiat uno utan att kolla
P@trik skrev:Det är väl det lättaste sättet att förstå motstyrning..
Åk rakt fram och sväng med styret till höger och motorcykeln kommer svänga vänster.
Vad är problemet ?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |