freddexwing
дьявол
Klart man inte kan svänga utan att hålla i styret, testa att svänga med bilen utan att hålla i ratten! (OBS IRONI)McB skrev:Äh, ni suger.
Klart man inte kan svänga utan att hålla i styret, testa att svänga med bilen utan att hålla i ratten! (OBS IRONI)McB skrev:Äh, ni suger.
GSXR1100R skrev:Du frågar och vi svarar, varför skulle den svänga med styret fastsvetsat
P-E skrev:Varför diskutera något så simpelt? De flesta använder säkert det utan att de vet om det.
Alla.P-E skrev:Varför diskutera något så simpelt? De flesta använder säkert det utan att de vet om det.
Den lilla styrkorrigeringen man gör är så liten och ändå helt avgörande om man svänger eller ej.aci skrev:Naturlagarna är nog det svåraste att förstå näst efter att ta sin egna hoj och testa
Enda gången den hojen svänger är när den står still *bonk* eller en bil smäller den i sidan. testa själv, släpp händerna och sätt dem mot tanken och försök svänga... (ej på tramcykel, där går det asbra!) sen min skiss på sid innan...Kostet78 skrev:Ni missförstår....eller jag är kass på att ge exempel....
Jag menade inte att vinkeln är fast.... utan att man kliver över utan att kompensera vinkeln... då far hojjen åt höger...
Och framjulet då?Kostet78 skrev:Ni missförstår....eller jag är kass på att ge exempel....
Jag menade inte att vinkeln är fast.... utan att man kliver över utan att kompensera vinkeln... då far hojjen åt höger...
Ja mycket mer än så behövs ju inte, godishyllan påväg tillbaka...UrbanTiger skrev:Till mjölkdisken och tillbaka brukar vara den vanliga svängen
McB skrev:Skit samma, det är bevismaterial! Om alla kan titta på filmen så kan vi låsa tråden sen.
Jag motstyr ALLTID min kundvagn... gör man inte det är man förlorad...UrbanTiger skrev:Och givetvis i den långsamma kön sen. Då är det för sent att försöka svänga för då står man redan still. Hänger man på styret välter vagnen.
GSXR1100R skrev:Och framjulet då?
Kostet78 skrev:Det är skoj att diskuttera lite...
Jag har kört hoj snart 3 år... har väl ca 150mil bankörning både med motard och SH.... För mig är motstyrning självklart. Det går inte att göra snabba svängar utan motstyrning... Men när jag kör sakta har jag tagit förgivet att jag inte motstyr men jag kanske har fel....
Det går att luta en motorcyckel utan att motstyra... givetvis mycket trögare men det går... eller hur??
Kostet78 skrev:Det går att luta en motorcyckel utan att motstyra... givetvis mycket trögare men det går... eller hur??Hur fan då? Stanna så den välter och innan den är i backen gasa på lite eller?
Kostet78 skrev:Det går att luta en motorcyckel utan att motstyra... givetvis mycket trögare men det går... eller hur??Det går att luta utan att styra ja, men du kommer bara att åka rakt fram.Läs ovanstående och svara på frågan!! Kompis...
För att du ska kunna svänga måste du vippa till med styret.
GSXR1100R skrev:Det går att luta utan att styra ja, men du kommer bara att åka rakt fram.
För att du ska kunna svänga måste du vippa till med styret.
VassegoastKostet78 skrev:Tnx...
freddexwing skrev:Kostet78 skrev:Det går att luta en motorcyckel utan att motstyra... givetvis mycket trögare men det går... eller hur??
Hur fan då? Stanna så den välter och innan den är i backen gasa på lite eller?
Jonne_boy skrev:Hoj svänger men genom att luta!!...
Robban_C skrev:
Kostet78 skrev:Svetsa fast styret på din hoj och kör sakta framåt får vi se hur långt du kommer....
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|