Detta var en lite skrämmande tråd att läsa!
Att så många har en fullständigt idiotisk mentalitet! Bara för att man lämnar gatan och rullar in på en enkelriktad slinga så får man bete sig hur fan man vill? Och bara för att man kör på en bana så är det helt plötsligt okey att köra in i andra så dom går omkull!
Och i bästa fall kommer denne in i depån och lägger handen på axeln, -Shit happens! Hoppas du får ordning på hojen till nästa gång...
Tråden handlar inte om någon tävlingskörning!!!
Det är helt vanliga motorcyklar för GATA. Har man aldrig kört bana tidigare och tar chansen att prova tex och kör i lugn grupp, så ska man inte behöva bli avprejad, påkörd etc. Där en lätt omkullkörning kostar enorma summor. Orginalkåpor är INTE billigt! Man utsätter sig själv samt sin hoj för risker när man kör på en bana, MEN FAN INTE ANDRA!
"Var och en reparerar sin egen hoj om man kör på bana."
"Kan man inte ta konsekvenserna skall man inte köra bana."
"Att sätta sig ner och skriva skadeanmälan känns lite skevt."
"Så jag anser fortfarande att man är själv medveten om riskerna och får då ta konsekvenserna oxå. Sedan ber man självklart om ursäkt om det är så att någon har gått av pga det. "
"Jag har aldrig fattat allt tjat om trafikförsäkring på bana. Jag tycker det är bra om alla bolag går in och säger att deras inte gäller.
Då slipper vi allt tjafs om ansvar och försäkringar här.."
"Vid banåkning så är det nog aldrig någon annans fel till 100% i någon situation. Det kanske är till 80% motpartens fel om han gör ett oschysst spårbyte, men sen så är du 20% vållande om du på grund av inkompetens inte kan hantera situationen."
"I och med du anmäler dig till en bankörning borde man ju förstå att sådant kan hända.
Anmäla smittning är ju faktsikst lågvatten märke.(på en bana)
Bolaget kräver ju inte det så varför överhuvdtaget en tänka tanken att göra det.
Nu måste du vara ego och göra din anmälan för egen skull.
Tyvär lever vi samhället sköt dig själv å skit i andra.
Om du anmäler smittning och det blir polissak av det. Troligt blir det nerlagt. "
"Jag håller med er. Jag anser inte att man åker runt i trafiken när man kör bana, det är ett inhängnat område och där skall inte trafikförsäkring gälla precis som inte vanliga trafikregler skall gälla. Har man inte råd att vurpa skall man inte vara där, var person lagar sin hoj efter eventuell vurpa. Så ansåg jag det vara när jag körde gathoj och så anser jag nu med."
"Jag tycker du själv verkar ha svårt och acceptera att denna avåkning är DITT ansvar.
Eftersom man får köra om på insidan kan du knappast beskylla den andra föraren för att ha gjort något felaktigt.
Och det är du som ska vara berädd på att någon kommer på insidan och tar ditt spår och hantera det utan att lägga dig i gruset.
Ansvar är inte nåt man bara ska kräva av andra man ska även inse när man själv får ansvara för sig."
"Det är BANÅKNING du är itne ute i trafiken! Jag tycker marksyning är något man får rökna med om man åker bana och inte börja grina över det, det hör liksom till. "