Kneedrag
Guest
Jag tycker fortfarande att man kan ta den 30e april, under cortègen i Gbg, blir nog mycket folk som vill kika på den.
Håller med 30 april låter bra
Någon som snackat med smc om det här?
Jag tycker fortfarande att man kan ta den 30e april, under cortègen i Gbg, blir nog mycket folk som vill kika på den.
får se vad hon säger, tycker ändå att vi kan vara förbereda oss att står någonstans en förmiddag under valborgshelg...Hej Lillemor,
jag skriver angående MC parkerings lagen som kommer att införas på måndag i göteborg, det har gått diskussioner och debatter men det verkar som kommunen får som de vill utan att tänka på konsekvenserna, jag och andra har fått ett svar på våra frågor från Hans Magnusson (jag är säker att du har fått den också) som verkar nonchalant och inte samarbetsvillig, han tar inte hänsyn till våra frågor och funderingar och stänger dörren till en dialog. Har detta gått bättre mellan SMC och kommunen?
Från sporthoj.com funderar vi att köra en protestaktion under valborgshelgen genom att ockupera en parkering i centrum med motorcyklar och informera med infoblad bilisterna (meningen är då inte att uppröra de som kör bil, utan att få kummunen att uppmärksamma problematiken), blanda in GP och lite sånt så att vi får den uppmärksamheten vi vill, jag tycker dock att det är någonting som SMC borde styra upp, delvist för ni rapresenterar oss motocyklister i länet, och sen för att få större kraft i protesten än bara engagera ett femtital sporthojar.. Är det något som klubben kan tänka sig stå för eller ni också tittar bort och accepterar att "det finns ont om platser för cyklar" som mer än skrattretande är rakt av förolämpande för vår intelligens.
Jag tycker inte att syftet med protestet borde vara en bevaring av samma regel som nu, som jag förstår kan vara svårt, utan en betydlig ökande av säsongsförknippta MCplatser, direkt, från och med måndag, och inte " Om vi upptäcker, eller får tips om, sådana platser som inte konkurrerar med behovet av andra prioriterade intressen har vi möjlighet att anlägga fler MC parkeringar" vilket är bara ett annat sätt att undvika frågan.
Så är ni med och ena motocyklister i stan för en protest eller måste varenda klubb göra sin lilla del med respons att folk kommer att tro att det är ett gruppmöte mer än en protest?
Jag kan tänka mig att protestera flera dagar.
Jag är ledig på måndag 20 april hur många kan tänka sig stå på heden då?.
Någon som hört något från SMC? Kan de bestämma en dag så hänger jag med
Jag är redo! Säg en dag så kommer jag!
Men jag tror fortfarande på cortège dagen....eller?
Läste i en tidning idag, jag tror det var Frölunda tidning.
Där dom intervjuat några Mc förare om detta med parkeringarna
Det verkar som är många fler än vi som vill protestera.
Nån som har tidningen? vad stod det? jag minns inte riktigt....
Personligen tycker jag.... Att om SMC Inte engagerar sig i en sån här stor sak, så varför ska vi va medlemmar där över huvud taget?
Ett bra sätt att få SMC att lyssna på sina medlemmar är kanske också att en stor grupp människor droppar av från och med måndag.
Om att ringer in och säger upp sitt medlemskap på måndag, så lär deras växel vara full, samt att dom lär märka att det finns ett samband.
Det går ju alltid att bli medlem igen om man ångrar sig sen, men som en liten protest är det suveränt om vi är ett stort gäng som säger upp medlemskapet på måndag.
Personligen tycker jag.... Att om SMC Inte engagerar sig i en sån här stor sak, så varför ska vi va medlemmar där över huvud taget?
Ett bra sätt att få SMC att lyssna på sina medlemmar är kanske också att en stor grupp människor droppar av från och med måndag.
Om att ringer in och säger upp sitt medlemskap på måndag, så lär deras växel vara full, samt att dom lär märka att det finns ett samband.
Det går ju alltid att bli medlem igen om man ångrar sig sen, men som en liten protest är det suveränt om vi är ett stort gäng som säger upp medlemskapet på måndag.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|