Presidentvalet i USA 2024

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Trots allt märkligt som Trump har gjort den senaste veckan så är diffen knappt 3%. Repbulikanerna gynnas för närvarande av elektorssystemet så det kan fortfarande blir tight

Senaste pollarna är ju efter debatt-fiaskot och "I hate Taylor Swift" och då +2.9% (medel mellan olika pollar), Clinton fick 2.1% fler röster än Trump 2016 men förlorade ändå, om än knappt.

0.8% marginal kan ryka på ett enda korkat uttalande från Harris. Hon kanske ska vara glad att Trump inte vågar ta fler debatter.

1726646717947.png

Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Visst, jag kan släppa det här men inte förrän din ursäkt kom och nu står du här i publik skam med oss andra. 🤗
Jag ber inte om ursäkt för något, mitt inlägg var ett helt perfekt inlägg

I själva verket kom flera forumdeltagare och moderatorer, stora killar med tårar i ögonen, och kramade mig och berättade för mig vilket fantastiskt inlägg jag gjorde. :tungan

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kan någon sätta I hate Taylor Swift i ett sammanhang?

Det är för konstigt för att ha uppstått i ett vacuum, utöver att hon stödjer Kamala.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad

Det är för konstigt för att ha uppstått i ett vacuum, utöver att hon stödjer Kamala.
Tailor Swift är ju tydligen en "cat woman". Kanske var det hennes sympatier han försökte vinna med vurmandet för de uppätna katterna i Springfield, men så landade det fel och han fick nobben. Inte konstigt karln känner sig besviken.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika

Det kom utan kontext på Truth Social, men givetvis i versaler.
Varför skulle det behövas något större sammanhang när det har den källan?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Du är intresserad av vad jag vet mc, jakt, försvaret, friluftsliv och bor på totalvischan. Det är inte direkt akademiska afton runt lägerelden i Norrland.

Hade du varit poet, musiker eller teolog och bodde vid Mariatorget och hade studerat på Södertörn hade du kanske lurat någon men som det framstår just nu är det nog mest att konstatera att det är dina vänner som lurat dig. Som någon skrev, är nog värt fundera på varför det är så.
Jisses vilka fördomar du har Markus! :lol

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Trots allt märkligt som Trump har gjort den senaste veckan så är diffen knappt 3%. Repbulikanerna gynnas för närvarande av elektorssystemet så det kan fortfarande blir tight

Senaste pollarna är ju efter debatt-fiaskot och "I hate Taylor Swift" och då +2.9% (medel mellan olika pollar), Clinton fick 2.1% fler röster än Trump 2016 men förlorade ändå, om än knappt.

0.8% marginal kan ryka på ett enda korkat uttalande från Harris. Hon kanske ska vara glad att Trump inte vågar ta fler debatter.

View attachment 503842
Om man skall vara lite ödmjuk och reflekterande mot alla inblandade så bör man väl ställa frågan:

Vad är det som gör att trots Trumps uppenbara olämpliga stil så vill världens äldsta och starkaste demokrati och ekonomi, tillika hemort för alla världens bästa universitetet och forskare, ändå inte avfärda honom som president. Hur dålig måste inte Kamalas politik vara för att vi skall hamna i detta läge?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Om man skall vara lite ödmjuk och reflekterande mot alla inblandade så bör man väl ställa frågan:

Vad är det som gör att trots Trumps uppenbara olämpliga stil så vill världens äldsta och starkaste demokrati och ekonomi, tillika hemort för alla världens bästa universitetet och forskare, ändå inte avfärda honom som president. Hur dålig måste inte Kamalas politik vara för att vi skall hamna i detta läge?

Tillika hemort för ett proletariat som tycker det är normalt att röka meth när man kommer hem från jobbet.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tillika hemort för ett proletariat som tycker det är normalt att röka meth när man kommer hem från jobbet.
Ja, det är ju helt knasigt att röka bantningsmedicin! :hihi

Man tar sig lite för pannan att en nation med 300+ miljoner invånare inte kan presentera en vettig presidentkandidat på 3 valcykler.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

..och tvärtom, hur j@vla dålig är inte Trump om folket tycker Harris är bättre?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det inte dem man hör på Trumps möten?
Nej det är dem som ligger i basket of deplorables, eller marginaliserade män på landsbygden som vi kallar dem här.

Han jag pratade om som jag jobbade åt som röstade Trump, och också hade träffat honom två gånger, starstruck deluxe, sade att grejen med många av hans väljare är att de äter inte bara middag på McDonalds, de äter även frukost och lunch där. Väldigt förminskande och hemsk härskarteknik, men också så klart delvis sant. Lite som med hundätarna kanske. Halvt sant, lite kul, rätt irrelevant.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln