Snarare är det så att vinner inte Trump mot Biden visar det att folk tom föredrar en halvsenil gubbe över Trump.Vinner inte Trump mot Biden så är valet 110% riggat.
Fast den där rättegången gjorde honom mer populär eftersom att den ser ut som en häxjakt.Snarare är det så att vinner inte Trump mot Biden visar det att folk tom föredrar en halvsenil gubbe över Trump.
Glöm inte att Trump förlorade mot samma då nästan lika senila Biden ganska rejält 2020. Samt faktiskt även om han vann fick färre röster än den extremt impopuläre Hilary Clinton 2016. Och det innan han fick problem med rättvisan och riskerar att tillträda eventuell vinst från finkan. Han är helt enkelt inte så jävla populär utanför närmsta sekten. Även om Biden inte heller är överdrivet poppis. Det är helt enkelt två svaga kandidater som det står emellan. Där en kanske byts ut snart.
Den ser inte ut som en häxjakt, det är en häxjakt och detta är ju helt uppenbart. Det är som när någon i S kallar någon i M till KUFast den där rättegången gjorde honom mer populär eftersom att den ser ut som en häxjakt.
Jo, jag håller helt med dig där. Min åsikt är att det pågår en rabiat häxjakt på Trump. Jag gillar inte karln alls, men inget han gjort sticker ut alls mot andra presidenter så varför ska han jagas med lawfare så jävligt?Den ser inte ut som en häxjakt, det är en häxjakt och detta är ju helt uppenbart. Det är som när någon i S kallar någon i M till KU
Ja exakt så.Jo, jag håller helt med dig där. Min åsikt är att det pågår en rabiat häxjakt på Trump. Jag gillar inte karln alls, men inget han gjort sticker ut alls mot andra presidenter så varför ska han jagas med lawfare så jävligt?
Kan det kanske vara politiskt motiverat?
Mest hos folk som redan var övertygade. Andra är sura över att de har skjutit upp de andra rättegångarna som ansågs viktigare. Speciellt den om hans roll i stormningen av kapitolium.Fast den där rättegången gjorde honom mer populär eftersom att den ser ut som en häxjakt.
Det är en berättigad synpunkt och finns säkerligen dessutom geopolitiska intressen som bidrar på ett eller annat sätt.Det som är mest oroande är inte att USA är splittrat utan att samma krafter fortsätter elda på splittringen, här som där.
Massinvandring, BLM, woke, PLO, transmän osv - allt detta sker över våra huvuden. Ingen har bett om det, varför sker det och vem vill ha konflikten? Vem tjänar på den? Kina är en, finns fler?
Vi kommer aldrig läka så länge det slängs på mer eld på brasan.
Ingen aning faktiskt, vad är det man inte kan leva med rörande Trump sakpolitik, vet du?Det är en berättigad synpunkt och finns säkerligen dessutom geopolitiska intressen som bidrar på ett eller annat sätt.
Om du sedan försöker se saken ur den andra sidans perspektiv (de som är emot Trump osv.), vad tror du de ser som eldar på konflikten?
Det sista du skrev var ungefär min poäng, med tillägget att det finns en annan sida som springer åt andra hållet också, som en motreaktion.Ingen aning faktiskt, vad är det man inte kan leva med rörande Trump sakpolitik, vet du?
Lägger du svensk och europeisk politik i "osv"?
Jag tror det kan handla om allmänna vänsterteorier, tex att man tror att man gör något för utsatta grupper, att man inte har förmåga att se konsekvenserna av sitt handlande (det finns ju miljöpartister i Sverige också) osv.
Jag vet bara att om man inte är överens så går man tillbaka till det läge där man var mer överens och jobbar där, man springer inte ännu längre åt det håll man inte är överens om, som vänstern alltid gör.
Agree to disagree. Vi kan aldrig möta extremvänstern med hövligt beteende, de skall backa först, annars kommer de fortsätta äta sig in i allt.Det sista du skrev var ungefär min poäng, med tillägget att det finns en annan sida som springer åt andra hållet också, som en motreaktion.
När retoriken blivit så extremt uppskruvad läggs en stor del av fokus på att skapa en bild av en hemsk motståndare och reagera på vad denne gör. Människor som annars är relativt sansade och balanserade dras då ut mot ytterkanterna och det blir allt mer omöjligt att finna "common ground", man upplever sig alienerad av motståndarsidan osv.
En sådan utveckling slutar i förlängningen med våld och/eller någon slags sammanbrott för demokratin.
Skall det gå att vända utvecklingen på fredlig väg behöver diskussionen bli mer balanserad. Det behöver vara kandidater som har förståelse av att också förstå motståndarsidans perspektiv även om man inte alls håller med - som kan leda utan att samtidigt alienera.
Observera att detta inte på något sätt är ett försvar för woke-ideologi, massinvandring och det andra du tog upp. Det är i grunden extrema positioner som bör förpassas till historiens skräphög, men för att bemöta dem behöver diskussionen föras bort från ytterkanterna av reaktion-motreaktion. Det är mindre extremism, inte mer, vi behöver.
Och om de inte vill?Agree to disagree. Vi kan aldrig möta extremvänstern med hövligt beteende, de skall backa först, annars kommer de fortsätta äta sig in i allt.
Då är det konflikt.Och om de inte vill?
Om vi skall ha en demokrati så behöver vi kunna lösa saker på ett fredligt sätt.Då är det konflikt.
Jag tror inte på ickevåldsförsvar eller lågaffektivt bemötande. Gör du?
Motståndarna är framför allt de som vill fortsätta destabilisera samhället genom att driva de frågor jag nämnt. Tex öppna gränser. Eller transpersoners rätt att delta i olika förut främmande sammanhang. Osv.Om vi skall ha en demokrati så behöver vi kunna lösa saker på ett fredligt sätt.
Vilka är motståndarna i den konflikten du tar upp? Alla som inte håller med Trump?
Det du beskriver låter farligt nära en utveckling mot fascism. Hoppas det inte är det du vill ha.Motståndarna är framför allt de som vill fortsätta destabilisera samhället genom att driva de frågor jag nämnt. Tex öppna gränser. Eller transpersoners rätt att delta i olika förut främmande sammanhang. Osv.
De som inte förmådde hålla emot dem får gå och sätta sig och vänta på sin tur nu.
Så, nu din tur att besvara frågorna ovan.
Hade det bara rört sig om sakpolitiken tror jag fler hade kunnat tänka sig att leva med Trump.Ingen aning faktiskt, vad är det man inte kan leva med rörande Trump sakpolitik, vet du?
Lägger du svensk och europeisk politik i "osv"?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|