Sportsligt, ja, det har blivit lite tätare i toppen, trots att jimmy spöade alla andra rätt stort, varvtiderna har vart rätt imponerande också.
Medialt vetifan om det vart bättre, det var klar skillnad när cralle, börre, jimmy och folke alla körde, då var det iaf betydligt fler notiser och bilder i aftonbladet/expressen.
Får hoppas av de gör slag av de lovade tv-sändningarna i rätt kanal nästa år bara.
QUOTE] Min "oro" vad det gäller tvsändningarna är att det oxå kan stjälpa om det inte blir jämna spännade race med flera förare som kan tampas om seger än som idag.
Risken finns att man kolla på ngt race på TV och tycker det är ett sömnpiller precis som vi kan tycka om vissa MotoGprace när ngn är överlägsen. Om man är insatt så kan man uppskatta att en förare är kan vara överlägsen för man ser hur otroligt duktiga dom är på att köra och vet vad det handlar om.
För att undvika missförstånd så är jag absolut inte emot att det visas på TV.
När det gäller ProSuperbike tycker jag faktiskt att det rent sportsligt och mediamässigt blev ett lyft i år jämfört med förra året. Har inga vetenskapliga belägg för påståendet, det är bara en känsla. Tror dock att det kommer att bli ännu bättre nästa år!
Det var faktiskt jättelätt att kolla upp vad klubbarna tyckte i den här frågan
Fick precis svar från Lodnert och förslaget om någon typ av samordning med en ansvarig promotor/organisation hade funnits sedan något år men
samtliga klubbar har sagt nej.
Se där.. men eftersom detta är en fråga du brinner för så kanske du får börja lobba i dom olika klubbarna. Maila,ring presentera dej och förklara vad du vill och ha.. vem vet du kanske lyckas