R1:a vs. Audi RS4

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
PMR skrev:
Tycker att en hayabusaturbo borde tas med i jämförelsen!
PMR skrev:
Kom nu inte och prata om sporthoj VS. STCC-bil eller liknande, de har inte så speciellt mycket att göra med de bilarna som rullar på våra vägar...

Det är ju du som jämför äpplen med päron. För vad har en Haya-turbo med en R1 och 1000r att göra då? Inte mer än en RS4 och en STCC bil iaf..
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
fazerfun skrev:
Nybörjare på hoj, kör R1 och rejsar mot bilar....??? :va :va låter moget :kocko ...har du någongång undrat varför det kostar blod att försäkra R-hojar? Titta dig själv i spegeln...trodde den här typen av "jämföra kuken" debatter var förebehållet moppeforum på bike.se men tydligen inte...
hehe sant, det slår dom aldrig att körförmågan kanske behöver lite tid på sig.
Men å andra sidan på sånna småvägar så vinner väl den allra galnaste och dummaste över alla andra.

I övrigt så tycks ju racet här ha gällt rakt fram och inte kurvor i 230, inget har sagts om att bilen skulle vara annat än möjligen måttligt vässad.
Då är utgången ganska given, eller sitter ni på era R1or och 1000r hojar och tror att standard Audis kommer flygande om er hur lätt som helst?:lol
 
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Biturbo skrev:
Inte specielt mycket som skiljer faktiskt.

Sen är jag helt övertygad att S4power vet skillnaden på en S4 å en RS4. ;)

penga mässigt så är det en hel del .... s4 an ser mer gammal ut.... rs 4 har väll typ dubbelt så mycket hk :confused:

nu vet inte jag men har inte s4 an typ 200-250 och rs4 an 350 - 450- 500hk

edit han har väll inte svarat på om han har en rs4 a eller en s4 a :confused:
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
RS "Alex" skrev:
penga mässigt så är det en hel del .... s4 an ser mer gammal ut.... rs 4 har väll typ dubbelt så mycket hk :confused:

nu vet inte jag men har inte s4 an typ 200-250 och rs4 an 350 - 450- 500hk

edit han har väll inte svarat på om han har en rs4 a eller en s4 a :confused:

Nu får du kamma dig lite och leta fram en bilsport. :fatta!

S4power har en RS4. Han har dock haft en S4 förut, därav namnet. (En blå med för små bromsar)

S4 Biturbo och RS4 ser för den otränade väldigt lika ut på utsidan även om det bara är taket som är gemensamt. Motorn är en 2,7L dubbelturbo i båda bilarna. RS4 har dock ett nummer större på allt såsom turbo, IC, luftmängmätare, osv.

S4 levererades med 265 hk och RS4 med 380.

Så är det.
 

D. Vine

Snabbare än Nosler
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Kungälv
Hoj
Honda CBR900RR
S4power skrev:
Till och börja med har jag inte sagt hur mycket trimmad RS4:an är...
Jag har inte heller sagt hur utgången vart...

Sen så handlade det om farter från ca 90 och uppåt


Du lär ju åkt på Bra med pisk!! Eller?

:confused:
 

:samuel:

adrenalin missbrukare
Gick med
6 May 2005
Ort
småland
Hoj
cbr 954 -02 busaberg 650 -04
D. Vine skrev:
Du lär ju åkt på Bra med pisk!! Eller?

:confused:

hade själv en rs4 som jag sålde för nån månad sen,jag körde faktiskt ifrån en ducati sporthoj (kan inte hålla reda på alla deras konstiga mod :kocko .) dock körde vi mellan 150 och uppåt :banana ...när vi låg runt 250 drog jag ifrån mer och mer..that`s it. men typ 0-200 e bara att fetglömma :va
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Biturbo skrev:
Det är ju du som jämför äpplen med päron. För vad har en Haya-turbo med en R1 och 1000r att göra då? Inte mer än en RS4 och en STCC bil iaf..

Det blev lite fruktsallad när jag inte skrev hela tanken :rolleyes: ....
Tanken var:

Rakt fram
Standard häftig bil vs. standard sporthoj
Turbotrimmad häftig bil vs. Turbotrimmad sporthoj

På bana
standard häftig bil vs. standard sporthoj
Sen kan man tänka sig STCC vs. Superbike
Utgången här beror oftast på banan.

Det blir ibland så att en turbotrimmad Supra eller liknande jämförs med std. hoj.
Det låg någon film här där man testade en supertrimmad Viper mot en Hayabusa. Där hade det varit skoj om busan också fått stresfläkt.

Men egentligen bryr jag mig inte..... tror jag i alla fall :va
 

DiaZ

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Diaz
Jag körde mot en Porsche GT3 rs och jag hade fan svårt att hänga med honom med min r1:a. Vi låg väl i en 70-90 på påfarten till motorvägen när han plötsligt drar på. Man är ju inte sen för å race:a så man hänger på så gott man kan tills man ska av på nästa avfart. Jag hängde på ganska bra då ca 70-150 iaf. Sen kom det bilar ivägen och sen så kom min avfart så det blev inte mer race för min del.

En annan gång så körde jag mot en Audi s3. Fast då hade jag r6:an. Ägde honom i acc men vi låg jämsides och pressade i ca 250-260. Ingen kom någonstans så det blev ganska dött lopp där. Men roligt var det!
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
:samuel: skrev:
hade själv en rs4 som jag sålde för nån månad sen,jag körde faktiskt ifrån en ducati sporthoj (kan inte hålla reda på alla deras konstiga mod :kocko .) dock körde vi mellan 150 och uppåt :banana ...när vi låg runt 250 drog jag ifrån mer och mer..that`s it. men typ 0-200 e bara att fetglömma :va

kanske var det en 750 SS....??? :rolleyes: :)
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
PMR skrev:
Det blev lite fruktsallad när jag inte skrev hela tanken :rolleyes: ....
Tanken var:

Rakt fram
Standard häftig bil vs. standard sporthoj
Turbotrimmad häftig bil vs. Turbotrimmad sporthoj

På bana
standard häftig bil vs. standard sporthoj
Sen kan man tänka sig STCC vs. Superbike
Utgången här beror oftast på banan.

Det blir ibland så att en turbotrimmad Supra eller liknande jämförs med std. hoj.
Det låg någon film här där man testade en supertrimmad Viper mot en Hayabusa. Där hade det varit skoj om busan också fått stresfläkt.

Men egentligen bryr jag mig inte..... tror jag i alla fall :va



Var det inte då det var typ 5-6 hojar, hayor och en ninja 12a, orginalbusen körde nästan jämt med en 900 hästarsviper, busa turbon och zx21an hängde av den rätt lätt.. Den du menar?
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
PMR skrev:
Det låg någon film här där man testade en supertrimmad Viper mot en Hayabusa. Där hade det varit skoj om busan också fått stresfläkt.
Det finns en sån film, de testar nån sån monstervässad viper (900 hk eller nåt sånt) bla en standard busa, den blir bara knappt spöad av bilen, sen är det en busa med helsystem, då får bilen pisk.
Sen är det en zx12a med värre väss på(tror den hade turbo bla), den drar bilen som skit.

Men egentligen käns ju dessa saker rätt ointresanta, det finns bilar som kan köra ifrån hojar självklart, men hojar som kan köra ifrån bilar är ju var mans egendom nästan.
Det är ju otroligt sällan man träffar på en riktigt kompetent bil medans man ser supersporthojar och liknade dagligen.
 

Donut

Go ahead. Make my day.
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR 929 -00 / Yamma wr 426 -01
uggla skrev:
Var det inte då det var typ 5-6 hojar, hayor och en ninja 12a, orginalbusen körde nästan jämt med en 900 hästarsviper, busa turbon och zx21an hängde av den rätt lätt.. Den du menar?

Låter som en rätt så kul film.. :banana Någon koll på hur man hittar den? :va
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
PMR skrev:
Det blev lite fruktsallad när jag inte skrev hela tanken :rolleyes: ....
Tanken var:

Rakt fram
Standard häftig bil vs. standard sporthoj
Turbotrimmad häftig bil vs. Turbotrimmad sporthoj

På bana
standard häftig bil vs. standard sporthoj
Sen kan man tänka sig STCC vs. Superbike
Utgången här beror oftast på banan.

Men egentligen bryr jag mig inte..... tror jag i alla fall :va
Lite svar.. eller nått.

0-402m
Koenigsegg CCR vs. R1 = CCR vinner med 1-2sec
Turbotrimmad häftig bil vs. Turbotrimmad sporthoj = Utan förlängd sving eller Wheeliebar kan hojjen hälsa hem..

På bana
Prosche 996 vs. R1 = Bilen vann precis. (sett på Topgear, men sen kan man ju undra hur det hade gått med en GT3 RS alt GT2 ist..)
STCC vs. Superbike = STCC är väll lite snabbare på samtliga svenska banor?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
kajlyl skrev:
Lite svar.. eller nått.

0-402m
Koenigsegg CCR vs. R1 = CCR vinner med 1-2sec
Turbotrimmad häftig bil vs. Turbotrimmad sporthoj = Utan förlängd sving eller Wheeliebar kan hojjen hälsa hem..

På bana
Prosche 996 vs. R1 = Bilen vann precis. (sett på Topgear, men sen kan man ju undra hur det hade gått med en GT3 RS alt GT2 ist..)
STCC vs. Superbike = STCC är väll lite snabbare på samtliga svenska banor?

Ok, bara för att vara lite obstinat eftersom jag vet hur det verkligen ligger till.

Gör Koenigsegg kvartsmilen på 8-9 sekunder? Verkar inte stämma......

GT3 och GT2 har inte en chans mot en R1 runt en bana, det är faktum och oberoende av vilka sneda test med sunkiga hojpiloter Top Gear visar(då kan du lista ut att en 996 i själva verket får fetpisk). Superbike är ganska mycket snabbare än STCC, en riktig Superbike cirka 10 sekunder snabbare runt Anderstorp. En 125 cc var två sekunder snabbare än STCC runt Anderstorp på EM:et 2004.

Inte ens en Radical lyckades slå en riktig Superbike med Niall MacKenzie i sadeln runt Silverstone.
 

z0grd

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Norrland
Hoj
Gammal 600 kubikare med trasig koppling
Tjenare, vilken bil/mc är snabbast runt Nurburgrings nordslinga ? Där hittar vi den rätta värdemätaren med en mix av kurvor och rakor.

Ha det bra
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
z0grd skrev:
Tjenare, vilken bil/mc är snabbast runt Nurburgrings nordslinga ? Där hittar vi den rätta värdemätaren med en mix av kurvor och rakor.
Då den slingan inte håller någon modern standard när det gäller säkerhet så finns det väl inte så färska rekord vad jag vet. Jag tror att en Porsche 956 och en Honda RC30 har rekorden fortfarande och de är nog minst 15 år gamla.

I Bike kunde man läsa om en duell mellan Lamborghini Gallardo och MV Agusta 1000 på Nürburgrings GP-slinga och då vann hojen lätt p g a överlägsen acceleration. Bilen bromsade bättre och hade högre hastighet mitt i kurvorna men det hjälpte inte.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top