red light district

Tyckte du filmen var bra?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

KarateKid

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Svart ZX-10R -04
Roligt att se något annat för en gångs skull. Den här filmen gav helt klart en del skratt! :tummenupp
Bra med lite omväxlande musik också

Och ni som sitter och klagar på att gubbarna kör i 11km/h på trottoarerna är bara för jobbiga. Körningen vid 3:40 är inte speciellt snygg nej, men i övrigt såg det rätt lugnt ut tycker jag.

Varför tog ni mc-kort förresten? För att man sitter skyddat? För att man syns bra? För att en motorcykel är effektsvag? För att det är bra fäste vid väta, rullgrus eller kanske när löven fallit från träden och ligger på vägbanan? För att försäkringen är billig? För att...

Kör ni Gold-Wing hela bunten eller?


Det som stör mig mest är absolut de som gång på gång, trots att det tydligt i första inlägget står att det är buskörning, laddar ner filmjäveln och klagar högljutt över hur förkastligt folk kör.

Nu pratar jag bara för mig själv men det är väl knappast så att man kör hoj för att verka tuff. Jag kör enbart för att det är skoj.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
KarateKid skrev:
Roligt att se något annat för en gångs skull. Den här filmen gav helt klart en del skratt! :tummenupp
Bra med lite omväxlande musik också

Och ni som sitter och klagar på att gubbarna kör i 11km/h på trottoarerna är bara för jobbiga. Körningen vid 3:40 är inte speciellt snygg nej, men i övrigt såg det rätt lugnt ut tycker jag.

Varför tog ni mc-kort förresten? För att man sitter skyddat? För att man syns bra? För att en motorcykel är effektsvag? För att det är bra fäste vid väta, rullgrus eller kanske när löven fallit från träden och ligger på vägbanan? För att försäkringen är billig? För att...

Kör ni Gold-Wing hela bunten eller?


Det som stör mig mest är absolut de som gång på gång, trots att det tydligt i första inlägget står att det är buskörning, laddar ner filmjäveln och klagar högljutt över hur förkastligt folk kör.

Nu pratar jag bara för mig själv men det är väl knappast så att man kör hoj för att verka tuff. Jag kör enbart för att det är skoj.
Om du klagar på att det klagas när klagan inte är efterfrågad, så borde du inte heller klaga för klagandets skull som du gör ovan.

:)

Tror nog knappast man tog MC-kortet för att jävlas i trafiken.
Är du från Göteborg?
 

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
Swedie skrev:
Vad handlar det om egentligen? Trådskaparens beskrivning var genomrutten och dålig.

25%
Trådskaparen tycker nog att han kan selekteras till en viss grupp av lite bättre förare, och därmed har man producerat en film så håller den ju självklart topklass.och ingen vidare presentation nödvändig.
Min summering av filmen den får 3 styren av 5 ,nej grabbar att köra på trottoaren är inte busigt bara lite in i gallerian och burna istället då kanske.
:pannkyss
 

Speedstar

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Götlabörj
Hoj
KTM 950 SM
loser skrev:
Lämnar ett spår i tråden även jag. Är väl samma typ av körning man gör till och från jobbet varje dag, dock så håller iaf jag mig ifrån gångvägarna. Att ni kan hantera en cykel råder det inga tvivel om. Det jag frågar mig är dock: Varför? Ser inte ut att vara ett mål med resan, utan allt ser ut att vara för att provocera. Nästan så jag förstår dem som spelar in denna typ av film för att profitera på det bättre. Att sätta en kamera på en budhoj under en arbetsdag kommer att ge ungefär samma resultat som denna film, dock så har budkillen en "mission", vilket i mina ögon rättfärdigar det hela på ett annat sätt. Oh well, oh hell. Inget nytt under solen iaf! Ses i trafiken snart igen när det blir bättre väder!

word!

Ser ut som ni åker för att provocera. Ser ingen njutning i denna åkning.
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
loser skrev:
Lämnar ett spår i tråden även jag. Är väl samma typ av körning man gör till och från jobbet varje dag, dock så håller iaf jag mig ifrån gångvägarna. Att ni kan hantera en cykel råder det inga tvivel om. Det jag frågar mig är dock: Varför? Ser inte ut att vara ett mål med resan, utan allt ser ut att vara för att provocera. Nästan så jag förstår dem som spelar in denna typ av film för att profitera på det bättre. Att sätta en kamera på en budhoj under en arbetsdag kommer att ge ungefär samma resultat som denna film, dock så har budkillen en "mission", vilket i mina ögon rättfärdigar det hela på ett annat sätt. Oh well, oh hell. Inget nytt under solen iaf! Ses i trafiken snart igen när det blir bättre väder!

Exakt! Lite vanlig "bråttom till jobbet" körning, minus gummieldningen såklart...

Varför tok stressa när man inte har bråttom till något?

Jag ska inte lägga in några menlingslösa moraliska tankar, utan tänkte kommentera filmen.

Jag tyckte filmen var OK, även musiken var bra. Det är så skönt att slippa den vanliga töntrocken men lite motorljud hade varit bättre.
Det jag saknade var de höga farterna och lite action. Nu kändes det lite ryckigt och jobbigt att se på. Kolla på Fastbikes filmerna de är kanon!
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Ähh, jag tycker filmen var rätt harmlös, tom lite underhållande.
I den farten var det väl mindre risk att skada nån gämfört med att slanga i 180 på E4:an.. eller va fan nu den där stora vägen heter utanför fjollträsket.

Då jag själv är petnoga med min välskötta gräsmatta blev jag väl mest irriterad på spekandet på gräsmattan i parken:)
 

ringensmiskarn

Ödmjuk så man blir tårögd
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Honda Goldwing
Nämen pojkar sluta med det där :fatta! :( . Om era mammor får se filmen blir de ju oroliga. Håller med om barnvagnen men annars ganska harmlös om man jämför med andra filmer.
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Tycker filmen var helt ok! :tummenupp

man längtar som fasen till sommarn nu...
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
RAVESMURF skrev:
Tja, har suttit och kikat på D-manns inlägg och filmklipp och skrattat och gråtit lite i trådarna....Kan ju bara konstatera att den här filmen är inget för Tassen, bassen, bajsjanne och allt vad ni heter...Jag tänker inte skriva långa inlägg om hur dålig eller hur bra filmen är eller hur den moraliska aspekten är på den...Grabbarna som kör är säkert jättedålig på att köra och har tagit körkortet förra veckan och allt sånt.
Jag hoppas att alla som har moraliska aspekter låter bli att tanka hem och se denna, ni blir ju ändå bara upprörda och vill bråka.

jag kanske ska satva tlie fle i dne här tdåren så ni blir nöjda med min moppefucko inställning, eller också är det min tandställning tillsammans med finnarna. Ni är säkert sossar hela bunten....puss



http://pplay.sytes.net/red-light-district.mpg

Du är cool :Bugar :Bugar :Bugar
Liksom! vart fan tog all respekt för övriga trafikanter vägen? Ja det är klart som fan reagerar.Jag är såklart inte så präktig som jag låter utan har också dummat mig! men detta är ju helt överdrivet,som att ropa efter Polisen att beslagta KK och aldrig mer ge det tillbaka.Kramas mera:=) I morgon ska jag filma en lek med rysk roulette mitt i en folkmassa!Kanske på ett dagis,ska även filma och slänga upp det:)självklart kommer ingen att skadas...tror inte det iaf :D

KÖRA MOT RÖTT=NEJ
PASSERA ÖVERGÅNGSTÄLLEN UTAN ATT DET ÄR TÖMT PÅ FOLK=STOOORT NEJ.
TROTTOARER=NEJ
SPÄRRLINJER=NEJ

KÖRA LAGOM FORT PÅ KURVIG VÄG= JA.
 
Last edited:

-Freddy-

Guest
Vad har filmen med barnvagnsincidentet att göra då det var ett mc-bud som körde?
 

Jonathan

Guest
Väntar med spänning efter att jag läst alla moraliska aspekter på den här filmen.



Observera gärna att jag är ett så kallat "mÅpPeFuKkO".
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
först o främst tyckte jag filmen var skoj med lite stunts här o där och framförallt burnisarna mitt i korsningarna. däremot alla rödljuskörningar och trotoarkörningar är helt meningslöst, dessutom gör allt det snabba manövererande av kamerahojen att man blir lite åksjuk av att titta.


WilleZL skrev:
Vad ska man säga? Klart underhållande, satt och småksratta hela tiden. Skulle jag köra så själv? Svar: nej.

Tror inte att killarna utsatte sig själva eller någon annan för några risker att skadas. Det såg ganska välkalkulerat ut.

Problemet är snarare att förare som inte är lika skickliga och tränade som dessa grabbar är blir sporrade att göra något liknande. Hoppas att det inte händer!

Sen till frågan om allmänheten tar illa vid sig och sporthojsförare får dåligt rykte. Nja, tror faktiskt inte det. Snarare, tror jag, fanns det en och annan bilist som stördes av att motorcyklarna kom fortare fram än de själva.

precis jag tror oxå att Fredrik Reinfeldt tycker det är helt ok körning. :7peta

twinner skrev:
KÖRA MOT RÖTT=NEJ
PASSERA ÖVERGÅNGSTÄLLEN UTAN ATT DET ÄR TÖMT PÅ FOLK=STOOORT NEJ.
TROTTOARER=NEJ
SPÄRRLINJER=NEJ

KÖRA LAGOM FORT PÅ KURVIG VÄG= JA.

klaga över bilister som kör rakt ut framför en utan att se sig för = nej
 
Last edited:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Idioter. Fortsätter ni så här får Darwin mer vatten på sin kvarn. Vilket i och för sig vore ganska bra för mänskligheten i stort.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top