red light district

Tyckte du filmen var bra?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Robban W skrev:
Det finns nåt som heter dyslexi. Det är inget som man ska håna andra för. Inte för att jag vet att så är fallet men det är lite lågt.
Dyslexi ger en viss typ av stavfel, det gör t.ex. inte att man stavar egentligen "igentligen". Bara för o va lite besserwisser, hoppas jag har rätt :)

tassen skrev:
Jag är jätte uppretad.... :lol :rofl :tummenupp
Smajlisarna döljer inte dom röda kinderna! :D
 

Gabor

Guest
Robban W skrev:
Det finns nåt som heter dyslexi. Det är inget som man ska håna andra för. Inte för att jag vet att så är fallet men det är lite lågt.

Så, nu är det borttaget. Tack för uppmärksamheten med det påpekandet.
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
HanneZ skrev:
Dyslexi ger en viss typ av stavfel, det gör t.ex. inte att man stavar egentligen "igentligen". Bara för o va lite besserwisser, hoppas jag har rätt :)

Där tror jag att du har fet fel. En polare till mig kan knappt skriva 2 ord utan stavfel. Han skulle kunna skriva "egentligen" 20 gånger och stava på olika sätt varje gång.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Robban W skrev:
Där tror jag att du har fet fel. En polare till mig kan knappt skriva 2 ord utan stavfel. Han skulle kunna skriva "egentligen" 20 gånger och stava på olika sätt varje gång.

Det är just det som kännetecknar en dyslektiker. Att stava fel på enstaka ord här och där är inte dyslexi, ej heller grammatiska fel som är så vanligt. Det tyder enbart på slarv och bristande uppmärksamhet i skolan.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Robban W skrev:
Där tror jag att du har fet fel. En polare till mig kan knappt skriva 2 ord utan stavfel. Han skulle kunna skriva "egentligen" 20 gånger och stava på olika sätt varje gång.
Ofan, jag läste lite om det där nån gång när det va massa dyslexi-snack på sh och så förstod jag det inte alls som. Jag fattade det som att odm mest hade svårt att skilja på b och d och hur många m och n det ska va irad etc.
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
McB skrev:
Det är just det som kännetecknar en dyslektiker. Att stava fel på enstaka ord här och där är inte dyslexi, ej heller grammatiska fel som är så vanligt. Det tyder enbart på slarv och bristande uppmärksamhet i skolan.

Okidoki men du tror inte att man får lite problem att hänga med i skolan om man knappt kan läsa? Min polare hinner inte med att läsa på vägskyltar när han kör bil så hur många böcker tror du han har läst? Tror du att man orkar gå genom hela grundskolan glad och allert om man fortfarande stavar fel på sitt eget namn när man är 20 år?
Jag tror nog att man tappar lusten och tycker att grammatik och rättstavning är ett straff.
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Robban W skrev:
Okidoki men du tror inte att man får lite problem att hänga med i skolan om man knappt kan läsa? Min polare hinner inte med att läsa på vägskyltar när han kör bil så hur många böcker tror du han har läst? Tror du att man orkar gå genom hela grundskolan glad och allert om man fortfarande stavar fel på sitt eget namn när man är 20 år?
Jag tror nog att man tappar lusten och tycker att grammatik och rättstavning är ett straff.

Det finns och har under många år funnits hjälp att få, men det har inte med saken att göra. Grejen är den att man enkelt kan se om en person lider av dyslexi eller ej genom att titta på hur personen sätter samman bokstäver och bildar ord och meningar. Genom att göra en enkel bedömning kan man döma ut 75% av alla som påstår sig ha dyslexi bara för att de inte orkar bry sig eller hellre satt och kastade suddgummi i skolan.
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
McB skrev:
Det finns och har under många år funnits hjälp att få, men det har inte med saken att göra. Grejen är den att man enkelt kan se om en person lider av dyslexi eller ej genom att titta på hur personen sätter samman bokstäver och bildar ord och meningar. Genom att göra en enkel bedömning kan man döma ut 75% av alla som påstår sig ha dyslexi bara för att de inte orkar bry sig eller hellre satt och kastade suddgummi i skolan.

Apropå läsvårigheter. Allt jag hörde var "bla bla bla jag är en tönt" =)

Skämt o sidor jag kan inte ett skit om dyslexi så du har säkert rätt.
 

srx600

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
staden
Hoj
Ducati Multistrada 1200s, Ducati Paul Smart LE
kass.. riktig kass... patetiskt är ett annat passande ord... slösa inte bandbredd på detta..
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Liwa1 skrev:
Hade det varit jag med min barnvagn och dotter i...hade jag inte tvekat att kasta första bästa ting efter mc-föraren.

Det här var den pinsammaste film jag sett från någon i PMC


:klappar :klappar :klappar
Så jeffla sant, bättre kan dom!
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Varför måste alla busköra inne i stockholm?
Måste vara nåt behov av att synas och att vilja bli omtyckt... :3freak

Nästa gång kan dom väl ta sin kamera ut o busköra i Tensta,Akalla eller varför inte Bålsta...
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
twinner skrev:
Håller med Liwa,men kan dom verkligen bättre? det skulle vara som att få en amöba att lägga pussel.

Håller inte med dig!
Nu har jag iofs bara träffat ett par av gubbarna i PMC och de är jävligt trevliga killar så det finns ingen anledning generellt kasta skit som du gör.
Vad jag menade var att köra på trottoaren är inte särsklit imponerande, de har ju en del gubbs som är överjävliga på slangning så filma lite sånt med coola klipp, på med lite skön musik så blir det kanonunderhållning.

//Blåskägg
 

Jonathan

Guest
Kapten Blåskägg skrev:
Håller inte med dig!
Nu har jag iofs bara träffat ett par av gubbarna i PMC och de är jävligt trevliga..

//Blåskägg

Tjenare Blåskägget.

Har ni pajkastartävling här eller nåt ? :gnissla
Vem vinner ? :corn
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Jonathan skrev:
Tjenare Blåskägget.

Har ni pajkastartävling här eller nåt ? :gnissla
Vem vinner ? :corn

Tja Jona!

Nej fan, bara en enkel ventilering av åsikter vilket är, som vanligt, både klädsamt och på sin plats.
 

Jonathan

Guest
Kapten Blåskägg skrev:
Tja Jona!

Nej fan, bara en enkel ventilering av åsikter vilket är, som vanligt, både klädsamt och på sin plats.


Aha, men då var det ju inge kul.
Iof, vad kan passa bättre en fredag kväll :) ?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nyhet – Yamaha R9

Rykten om en ny mellanklass...

Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Top