Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

ako

Ny medlem
Gick med
20 May 2004
Hoj
Aprilia RSV250, Honda CR500, Gasgas EC300 och EC500, Suzuki GSXR1000
Teddy skrev:
Tack för den sammanfattningen som ger lite perspektiv på debatten. Från det (perspektivet) så konstaterar jag att det är bara att gilla läget just nu och acceptera att vi får dras med Hayden till dess att Honda har en ny titelutmanare. Hela den här situationen känns orättvis men jag tröstar mig med att historien kommer att ge rättvisa, Hayden kommer att blekna i folks minnen och bli en bortglömd parentes i MotoGP. Hans avtryck i MotoGP är i det närmaste obefintligt. I bästa fall kommer man att minnas honom som den där killen med den coola och lediga stilen. T o m en förare av så hög kvalitet som Carlos Checa behöver en superuppkörning i regn för att göra sig ett namn. Betänk Criville och Roberts Jr som folk knappt minns eller i bästa fall fnyser åt. Vad kommer man att minnas Hayden som? Kommer man att minnas Hayden alls?

Vänligen observera att jag inte har något emot Hayden personligen, hur skulle jag kunna ha det? Jag känner honom inte och jag har överhuvdtaget aldrig träffat honom. Han framstår som en sympatisk och trevlig person men en tillbakalutad stil. Han är bevisligen en mycket bra förare.

Vem är Hayden :va

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Nyteknik skrev:
Notra tillskottet av ett nytt öknamn på en förare som knappt har öppnat käften men som kan bli ett hot mot "Adonis".
Jag tror att det är begynnelsen av ett nytt hatobjekt för Valmers vi beskådar just nu. Så mycket bitterhet i en enda människa, hur är det möjligt?

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Hoppas de testar med telelever också, kunde inte riktigt få fram om de skulle göra det eller inte.

Kul att de testar och jag hoppas de får ihop en bra hoj.

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Zam skrev:
Hoppas de testar med telelever också, kunde inte riktigt få fram om de skulle göra det eller inte.

Kul att de testar och jag hoppas de får ihop en bra hoj.

Ja, det vore skoj men varför kör de med vanlig öhlinsgaffel till att börja med i så fall? De kanske börjar tvivla på televerns förmåga?

Edit: Eller det kanske inte är en öhlinsgaffel på bilden, utan jag som ser som en kratta?

Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Bo_jahn skrev:
Ja, det vore skoj men varför kör de med vanlig öhlinsgaffel till att börja med i så fall? De kanske börjar tvivla på televerns förmåga?

Eller så anser de att telelevern är överlägsen på gathojar men inte når upp till samma nivå som en top of the line Öhlins MotoGP gaffel för just MotoGP.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Bo_jahn skrev:

Edit: Eller det kanske inte är en öhlinsgaffel på bilden, utan jag som ser som en kratta?
Ser det inte ut som en Paioli (heter de så :va )

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bingo skrev:
Ser det inte ut som en Paioli (heter de så :va )
Eftersom det mig veterligen (hahaha säker källa! ) bara är Öhlins som har en så stor trycksatt extern tub så tror jag det är en Öhlins.

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
xyx skrev:
Eller så anser de att telelevern är överlägsen på gathojar men inte når upp till samma nivå som en top of the line Öhlins MotoGP gaffel för just MotoGP.

Om du kollar på min avatarbild så förstår du varför jag måste framhärda i att telelever är bättre. ;)

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Bo_jahn skrev:
Om du kollar på min avatarbild så förstår du varför jag måste framhärda i att telever är bättre. ;)
upupup
Hossack på Britten, telelever är väl en ren BMW "uppfinning"?
Brittens lösning är iofs en förfining av Norman Hossacks lösning som i sig va en uppdaterad lösning av vad Vincent en gång använde.

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
R2 skrev:
upupup
Hossack på Britten, telelever är väl en ren BMW "uppfinning"?
Brittens lösning är iofs en förfining av Norman Hossacks lösning som i sig va en uppdaterad lösning av vad Vincent en gång använde.

Jo, jag vet, men använder inte BMW en slags Hossack på deras nya sporttourer? Antog att det var det de skulle köra med på GP-hojen under namnet telelever av marknadsföringsskäl så att säga.

Edit: K1200S verkar sporttourern heta.

Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Bo_jahn skrev:
Jo, jag vet, men använder inte BMW en slags Hossack på deras nya sporttourer? Antog att det var det de skulle köra med på GP-hojen under namnet telever av marknadsföringsskäl så att säga.

Borde sett Brittenhojen :D

Och du har rätt, "Telelever" är väl BMW-speak för Hossackgaffel med några smärre modifieringar.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Bo_jahn skrev:
Jo, jag vet, men använder inte BMW en slags Hossack på deras nya sporttourer? Antog att det var det de skulle köra med på GP-hojen under namnet telever av marknadsföringsskäl så att säga.

vet ej, inte satt mig in i deras lösningar riktigt tyvärr.
ps, pratade britten med en britten company gubbe idag, ds

Cadalora på hojen.

Last edited:

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Bo_jahn skrev:

Jag tolkade mha babelfish det som att det var en öhlins gaffel som sitter på ducce i sbk i vanliga fall, det känns därför inte som det är en slutgiltlig version. Förhoppningsvis har de bara lite utveckling kvar på telelevern...

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
R2 skrev:
vet ej, inte satt mig in i deras lösningar riktigt tyvärr.
ps, pratade britten med en britten company gubbe idag, ds

Cadalora på hojen.

Fel av mig, DUOLEVER verkar BMW kalla sitt nya, Hossack-baserade system. http://www.webbikeworld.com/BMW-motorcycles/bmw-k1200s/

Återstår att se vad för system de kommer köra på hojen och vad de kommer kalla det.

P.S. Kan jag få din autograf R2. :banana

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bo_jahn skrev:
Fel av mig, DUOLEVER verkar BMW kalla sitt nya, Hossack-baserade system. http://www.webbikeworld.com/BMW-motorcycles/bmw-k1200s/

Återstår att se vad för system de kommer köra på hojen och vad de kommer kalla det.

P.S. Kan jag få din autograf R2. :banana
ja det ser bra ut, vore skitkul om dom började tävla med det.

front_sus_rhs_bg.jpg

Britten :Bugar

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...