Innan gummibanden i knäna blev för slappa/gick av och innan ryggen blev så trött så pysslade jag med motionscross. Vi hade Hallandscupen, en lysande tillställning för ALLA, oavsett fart. Beroende på hur man presterat tävlingen/tävlingarna innan hamnade man i A, B eller C-grupp. Jag var alltid i C-grupp och fifan vad coolt det var!!!
Här fanns ett helt startfält med trötta, långsamma, 5-metershoppande boys som körde SOM FAN! Iaf enligt de själva. STENHÅRDA fighter i ett tempo som de i A-grupp flabbade åt... men OJ vad kul vi hade. Och det jag minns är hur bedfriande det var att slippa bli omkörd i öronhöjd av grymma förare som tog ett 25-meters platåhopp i ett flyg. Det är INTE kul! Vid en del träningar hemma på Anneberg (crossbanan i Varberg) så packade jag och åkte hem för att det var inte kul (och kändes farligt) att bli varvad vart tredje varv I VETTLÖS FART.
Men när det var bara vi... så var jag stark...snygg... modig.. och det var kul! Att tävla, träna tillsammans med jämnsnabba är inte bara säkrare utan även roligare. Tycker jag. Skulle jag ge mig ut i ett Moto gp-fält skulle det kanske vara intressant men DEFINITIVT inte lika kul som ett STK 600-race.
Någonstans bärjade den här diskussionen om det var farligt med alltför långsamma förare i REC... och det tror jag det är. DESSUTOM blir det ännu värre om APsnabba A-förare ÖKAR de redan stora fartskillnaderna. DESSUTOM är jag övertygad om att MÅNGA av de långsamma förarna tycker att det är mindre roligt att bli omkörd ONÖDIGT många gånger och dessutom i ytterligare högre fart än nödvändigt. Så... kanske den farligaste aspekten är de apsnabba... som spär på fartskillnaderna ochDESSUTOM förtar det roliga för de långsamma. För det tror jag de gör.
- Bara B-förare i REC. Då blir det säkert och kul!
- Bara snabba förare i NEC. Då blir det säkert och kul!
- Bara A-förare i A-förarklasser (alltså som det är). Säkert och kul!
- Bara B-förare I Rookieracen (alltså som det är). Säkert och kul!
- Förbjud förare att "ligga och vänta på fria varv" (som ofta sker på träning i STK 600) då detta är FARLIGT, ligga och cikulera i 120!!! Fan! Livsfarligt! Bort!
- Förbjud förare att ligga och cirkulera med kassa hojar i slutet av Endurancerace (köra 2 varv på 6 minuter som någon nämde tidigare). Livsfarligt!!! Bort!
Hmmmm fan vad långt det blev