Ska man vara orolig för USA?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Ähh, det fattar ni väl att Trump "vill ta Grönland", så att han kan säga..."hörrudu lill-putte, om du ger tusan i Ukraina så ger jag tusan i Grönland. Deal?"
Smart som tusan.
Trump kanske inte är superintelligent, men han vet hur man vinner i affärsöverenskommelser = man skaffar sig "bargaining chip"

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ähh, det fattar ni väl att Trump "vill ta Grönland", så att han kan säga..."hörrudu lill-putte, om du ger tusan i Ukraina så ger jag tusan i Grönland. Deal?"
Smart som tusan.
Trump kanske inte är superintelligent, men han vet hur man vinner i affärsöverenskommelser = man skaffar sig "bargaining chip"
Jag trodde att de vill ha mineraler / råvaror.
Enkelt att bryta där bara lite permafrost släpper, det är ju ingen som bor där...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Just nu i Kamratposten:

"Ny konspirationsteori på välkänt MC -forum:

"Det är egentligen Ryssland som vill att USA skall etablera sig mer på Grönland"

Marcus Oscarsson förklarar"

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Den gemensamma nämnaren i utfrågningarna är att dom utnämnda inte vill svara på om dom väljer konstitutionen eller lagen före en direkt order från Trump.
Det kan man ju möjligen ha åsikter om...
Särskilt när det gäller en försvarsminister. Kanske inte riktigt den klippa man vill luta sig mot om det blir storkrig på riktigt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Särskilt när det gäller en försvarsminister. Kanske inte riktigt den klippa man vill luta sig mot om det blir storkrig på riktigt.
Han sa att Jesus har förlåtit honom så vem är vi att döma? ;)

Det pratas nu om att Pam Bondi begick mened vid sin utfrågning.
Fortsättning följer.
Om jag inte missat något verkar iaf Pam ha ett ganska bra CV.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Så, eftersom att alla USAs små skamliga hemligheter, invasioner och traktatsbrott hela tiden dras upp i alla möjliga trådar tänkte jag att det var dags att starta den här tråden. Personligen har jag en lång rad med saker som jag inte gillar med USA, som att de lönnmördade folkvalda i Sydamerika, som att de grundade karteller i Sydamerika, som att de startade invasionen av Kuba och sedan vände sina allierade ryggen och så vidare, så nu kan vi parata om allt sånt här istället för tjäbbel om att USA minsann är elakare än ${DICTATORSHIP}.

Så, det senaste ämnet som föreslogs var USAs invasion av Mexico, ska vi börja där?
Tittar man i historieboken så har både Californien och Texas tidigare tillhört Mexico.
1845 tyckte USA att dom hade rätt till Texas, och i min skolatlas från 1970 ligger Californien fortfarande i Mexico, trots att i februari 1848 skrev USA och Mexico på ett fördrag som avslutade det mexikanska kriget och därmed tillfördes även Californien åt USA.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Pete Hegseth är verkligen en parodi, hans starkaste kort måste ändå vara att han kan komma att överraska positivt.

Tatueringarna är sjukast. 🙈

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vad har han sagt om att pojkar nu vaccineras? Det måste ju vara norm i USA också?

Tja, det skyddar ju mot bland annat kondylom och analcancer hos män, så det kanske inte är helt fel att dom ERBJUDS att vaccinera sig.

Dessutom för dom väl inte HPV smittan vidare till tjejer om dom är vaccinerade mot det?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tja, det skyddar ju mot bland annat kondylom och analcancer hos män, så det kanske inte är helt fel att dom ERBJUDS att vaccinera sig.

Dessutom för dom väl inte HPV smittan vidare till tjejer om dom är vaccinerade mot det?
Har RFK sagt det? För min fråga var inte allmänt ställd.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...