Sionism är ju varken mer eller mindre tron att judar hör hemma i Israel. Men nu ska vi inte fastna i definitioner, min undran är varför du ställer krav på att judar skall vara mer balanserade än andra, speciellt araberna i Israel då. Judar har aldrig civila som mål, araber har alltid civila som mål. Jag undrar varför du beskriver det som att det finns ett övergripande mål att attackera civila araber när det inte gör det.
Du kan nog vara helt säker på att den dag Israel bestämmer sig för att tömma Gaza, då gör de det. Tyvärr sker det ju aldrig.
Sedan är det vidare så att i det hypotetiska fall Israel nu gjorde sig skyldig till några av dessa påstådda brott så röner det alltid mer uppmärksamhet än när andra folkslag begår tex krigsbrott. Är det demonstration i Stockholm City om något annat? Bryr sig arabiska demonstranter någonsin om något annat än judar och muslimer och bla bla? När är demonstrationståget mot Al Shabaab eller mot övergreppen i Sudan?
Kan tycka att det är lika uppenbart att muslimska grupper tycker likadant i detta fall. Men antisemitism som slagord i debatten, blir ganska tafatt, om man ser till definitionen av semiter.
IDF kanske bara är förbannat dåliga på att sikta, och det är därför vi ser palestinska ungar och kvinnor med kulhål i kålroten. Vem vet, har inte varit där personligen. Däremot verkar många volontär-läkare och journalister verkar ha den minnesbilden. Kan väl också tycka att skulle det bara va Hamas IDF siktar på, så är dom en skvätt talanglösa och kanske borde justera riktmedlen
Vet inte hur tomt Gaza borde vara - men jag kan tycka det verkar en ganska effektiv progression hittills
Krigsbrott eller ej, så tvivlar jag på att Stockholms demonstrationer kommer vara en punkt på Hague's dagordning som det ser ut just nu. Men att muslimerna i Stockholm har sneat ur på staten Israels jaktsäsong på terrorister, kan jag förstå.
Tron att detta är judar vs muslimer, skapar en skev bild av situationen i mitt tycke. Annars får judarna gräva utav bara helvete, om alla lik ska få plats. Detta handlar om land, och mördandet ska inte alla judar förtjäna att bära hundhuvudet över