Ang. bilfabrikanter och vinstmaskiner. Porsche är sällsynt lyckat företag i sammanhanget.
Porsche tjänar pengar på sina pengar.. Något som Saab inte direkt kan göra
Ang. bilfabrikanter och vinstmaskiner. Porsche är sällsynt lyckat företag i sammanhanget.
Vad är det för skillnad på bygga en skattesubventionerad bil och ett skattesubventionerat vindkraftverk?
Vill du ha ett vindkraftverk på tomten?
Honda och Toyota gick bättre än många i alla fall.
Dock, få vi väl se ifall företagskonstruktören gör det vid rekonstruktion som verkar bli aktuell.
Kommer bli intressant.
En skillnad mot övrig "nöjesverksamhet" som du nämnde i tidigare inägg så som systembolag, apotek osv. är att dessa verksamheter är lönsamma.
Förstår inte varför folk har problem med vindkraftverken.Du ser alltså inte skillnaden i att subventionera något gentemot att gå in och köpa upp ett företag som dessutom med stor sannolikhet inte kommer överleva någon längre tid?
Måste vindkraftverket stå på just min eller din tomt då?
Sverige är över 450´000kvadrat-km stort, tror nog att det finns ställen som är passande för det. Klarar Danmark det som är 11gånger så litet som Sverige skall nog vi kunna hitta lämliga platser också.
Om nu inte GM kan få lönsamhet i företaget :: någonsin förmodligen
Dom skulle ALDRIG sälja det om det fanns en framtid i saab
Om inte ens dom anställda köper saab ::: varför skall vi köpa fabriken
Om det nu vore ett så bra företag varför köper inte IF-metall och
Måna Stalin SABB det vore en fin investering
vindkraftverk ... så förstår du
Du har förstås helt rätt! Det känns verkligen legitimt att skjuta in (skatte) miljard på miljard för att driva ett företag som redan är kört i botten. Kommer staten in & köper vårat företag om det börjar vackla? Eller var går gränsen? Alla som jobbar på ett företag med 300+ anställda, uppfyller de kriteriena medan alla andra får klara sig själva?
Förstår inte varför folk har problem med vindkraftverken.
ja eller trampcyklar...För att inte vara så politisk korrekt så
Varför inte utnyttja turbokompetensen på saab och göra turbosporthojar med 300+hk
Japanesekiller
Den kompetensen är redan borta.För att inte vara så politisk korrekt så
Varför inte utnyttja turbokompetensen på saab och göra turbosporthojar med 300+hk
Japanesekiller
Honda går inte direkt som tåget det heller.
http://www.e24.se/branscher/verkstadsindustri/artikel_1042649.e24
DU Hårdig.Vad vet du om min fars eller mina meckkunskaper eftersom du skriver på det där sättet.?Så lägg ned skiten baseras på att din far och granne var grymma bilmeckswannabe på 80-talet? för jag antar att du inte vet vad skatteplanering, interndebitering och kreativ bokföring är när du lägger ut texten om förluster i 20år.
Den svenska mentaliteten är underbar....det gååååår inte, vi kan inget utan vi lägger oss ned och dör så räddar vi världen. Lite kul är det när Maud O säger att staten inte skall bygga bilar men skattesubventionerade vindsnurror som ingen vill ha...det går bra.
DU Hårdig.Vad vet du om min fars eller mina meckkunskaper eftersom du skriver på det där sättet.?
Faktum är att dom har och har haft enorma kvalitetsproblem eller lever du med fullständiga skyddlappar.Hört talas om ordet oil sludge? Kokande Saab motorer m.m m.m
/F
DU Hårdig.Vad vet du om min fars eller mina meckkunskaper eftersom du skriver på det där sättet.?
Faktum är att dom har och har haft enorma kvalitetsproblem eller lever du med fullständiga skyddlappar.Hört talas om ordet oil sludge? Kokande Saab motorer m.m m.m
/F
Jag vet inget om din fars meckkunskaper och ber om ursäkt om du tog illa upp. Jag har hört talas om oljeproblemen men det tog ju SAAB på sig och ordnade, själv har jag bara folk omkring mig som är nöjda med sina SAAB:ar förutom taskigt andrahandsvärde, men vilka bilar är en vinstlott idag?
Skrotnisse och Cykelstyre:
Vindkraftverk är förutom att de kommer kosta staten fruktansvärt mycket pengar grymt förfulande för sin omgivning och dessutom ineffektiva och opålitliga som energiförsörjning.
Jag vet inget om din fars meckkunskaper och ber om ursäkt om du tog illa upp. Jag har hört talas om oljeproblemen men det tog ju SAAB på sig och ordnade, själv har jag bara folk omkring mig som är nöjda med sina SAAB:ar förutom taskigt andrahandsvärde, men vilka bilar är en vinstlott idag?
Skrotnisse och Cykelstyre:
Vindkraftverk är förutom att de kommer kosta staten fruktansvärt mycket pengar grymt förfulande för sin omgivning och dessutom ineffektiva och opålitliga som energiförsörjning.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|