Skotermotor i 250R?

Jonas Brunström skrev:
fins ju många som har satt rgv500 motor i rgv 250 ramen :tummenupp
Vad har en sådan uråldrig idé i den här tråden att göra? En sådan motor väger troligen 40 kg mer än en 250 racer-motor och är uppskattningsvis 30-40 hk starkare. Troligen gör den ökade vikten och försämrade fördelnigen av densamma helheten sämre/långsammare.

:5sure
 
Nyteknik skrev:
Grymt sade
36.gif
 
Satan vilken cool hoj. Synd att det var så små bilder på sidan. Mycket sjyssta tekniska lsöningar där, inegn HD låda vad jag såg heller - skönt. ;)
 
Skulle jag sätta en 2-cyl 2-t från en skoter i en mc, skulle jag ta en F7-motor. 700cc,byggd av Suzuki med EFI och 135-140hk orginal. Du kan säkert få fler tips och ideér på www.snowrider.se
 
melly-bike

satan så fränt.
växellådan i ramen :)
kanske ska kasta blade motorn ur projekthojsbygget...

nästa bygge (när nu detta blir klart :rolleyes: ) skall troligen inte ha 4taktsmotor.
 
Det är smått obegripligt varför ingen tillverkare satsar på dessa motorer. Dagens fyrtakts radfyror skulle kännas passé, tunga och trötta över en natt.....
 
Chris Ash skrev:
Det är smått obegripligt varför ingen tillverkare satsar på dessa motorer. Dagens fyrtakts radfyror skulle kännas passé, tunga och trötta över en natt.....

Kan det bero på bensinförbrukning, utsläpp och ljudnivån? :tungan
 
Chris Ash skrev:
Det är smått obegripligt varför ingen tillverkare satsar på dessa motorer. Dagens fyrtakts radfyror skulle kännas passé, tunga och trötta över en natt.....
Det var ännu mer obegripligt att man inte fortsatte att utveckla RD 500 och RG 500 Gamma 1986 - när man skulle komma att fortsätta med tvåtakt i GP i ytterligare 15 år.

995 cc tvåtaktsmotorn från Rotax som det schweiziska projektet bygger på ger tydligen strax under 200 hk och väger troligen hälften så mycket som en fyrtakts radfyra. Även om den drar mycket bensin får man den uppenbarligen tillräckligt ren. Som sagt: det är obegripligt att ingen tillverkare har mod att utveckla en extrem sporthoj med en sådan motor - vilken jävla hoj det skulle bli.
 
Nyteknik skrev:
Som sagt: det är obegripligt att ingen tillverkare har mod att utveckla en extrem sporthoj med en sådan motor - vilken jävla hoj det skulle bli.
men då gör vi la en själva då....

2taktmaffian får konsultera skotermaffian och välja motor.
Ram och sving gör Ghost.
Fjädring och bromsar finns ju i sverige.
Fälgar och tändning köps.

vips en ny hoj..

eller...
 
Last edited:
obruT skrev:
Saxat från hemsidan:

"ALUMINIUMRAM
Kan beställas till alla märken och modeller.
Vridstyvhet, hållbarhet samt viktbesparingen
är helt enastående. Finns ingen motsvarighet
på marknaden idag. Härdningen av ramen kan
göras individuellt för önskad flex i konstruktionen.
Pulverlackas eller poleras. Helt enligt önskemål."

Det där låter ju helt otroligt, vilka är personerna bakom denna firma och varför har man aldrig hört talas om dem tidigare?
 
Bearing skrev:
Dom bearbetar fram ramen ur en solid aluminiumklump!
Det typiskt amerikanska sättet att framställa saker på. Slösaktigt och klumpigt.

Teddy skrev:
Det där låter ju helt otroligt, vilka är personerna bakom denna firma och varför har man aldrig hört talas om dem tidigare?
Är det inte dem som gjort ramarna till Dakar-åkaren Björn Jansson? Han bröt väl båda gånger p g a ändliga problem med rambrott. :rolleyes:
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top