Slippa lumpen. Vinnande taktik belönas.

Status
Ej öppen för fler svar.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
valmers skrev:
Lägg av nu, det blir bara pinsamt. Dina "argument" är lika sakliga och korrekta som Sverigedemokraternas.

39 Gripen är ett tredje generationens stridsflygplan (leveransstart början av nittiotalet), F-16 Fighting Falcon är ett andra generationens (leveransstart mitten av sjuttiotalet).
F16 klarar mer än piloten. F16 har en mycket högre lastförmåga och bätttre räckvidd. Vitalt när det gäller annat än flyguppvisningar. F16 kan helt enkelt leverera mer i målet och längre bort. Amerikanerna knstruerade planet när de höll på för fullt i Vietnam och vet av praktisk erfarenhet vad som krävs av planet. Det är inte dogfighting man sysslar med längre.

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
berggren_martin skrev:
Ja, men skedde det hela på rätt sätt och till rätt pris? Med pris menar jag humanitärt lidande.
Jag har inga siffror men för att vara ett krig så är det ganska få döda och skadade...

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KarlJohan skrev:
Fy fan. Idag damp det ner ett brev från pliktverket i min brevlåda.
De puckona har fått fört sig att jag ska mönstra.

Ok visst, mönstringen slipper man ju inte så lätt, men jag vill EJ göra lumpen.

Hur ska man göra för att slippa? Säga att man inte tål folk?, hävda att man får utslag av vapenfett?, vara besvärlig som fan?, hänvisa till ont i ryggen?

Eller ska man vara ärlig säga att man inte vill och hellre jobbar o betalar skatt för de som ligger inne?

Det ska ju tydligen inte vara så svårt att slippa om man absolut inte vill. Såg nån siffra på hur många som togs in av de som mönstrade, och det var inte många.
Men har man otur får man väl nån sur gubbjävel som var mobbad som barn och som sätter en som skyttesoldat i Boden eller nåt.

Måste fundera ut nåt sätt. Fan, jag kan ju inte rycka in direkt efter skolan. Jag ska ju köra motorcykel!

Har inte läst tråden men det som absolut funkar är att säga att du har sömnproblem. Det sa jag, för det hade jag under en tid när jag mönstrade. Samt att jag sa att jag verkligen inte ville göra det utan jobba eller plugga vidare och såg det som ett bortkastat år.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Fredde Meck skrev:
Jag har inga siffror men för att vara ett krig så är det ganska få döda och skadade...
Kriget har nyss börjat. Det officiella kriget kanske avslutades relativt "snabbt och smidigt", men slå på nyheterna och hör vad som sker där nere dagligen.

Statistiken som kommer från staterna måste man vara extremt kritisk till.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Jag skrev inte att F16 var bättre skrev att jas var dåligt,amerikanarna har inte bara F16 dom har flera plan,varför? för att det behövs plan med olika egenskaper såklart.
Jas klarar flera men är en medelmåtta på dom istället.

Man lär sig inte kriga av att leka med paintball och man lär sig inte kriga av att skjuta träplugg i lumpen.
Man lär sig av praktisk erfarenhet,att se kompisarnas tarmar utan för deras kroppar när dom blivit skjutna,av att se den du drack öl med för 1 vecka sen bli utan ben av en mina,av att inte kunna sova på 1 vecka för att man är livrädd att ständigt höra bomber och gevärseld o vara mitt i det,det här lär dom inte ut i lumpen.
Jag överlever mycket längre outbildad om jag är mindre rädd än en utbildad som ligger o gråter under en buske.
sen visst kan vara bra att veta lite taktik och hur man använder vapnen men det får man lära sig när man får sin snabb utbildning före krig,medans dom som gjort lumpen och är utbildade dör som flugor på fältet för dom kan inte hälften som en annan får lära sig på 2 veckor eftersom dom gjorde lumpen för 25år sen.

Sen har väl sveriges militär utbildning sjukit rejält i nivå nu mer,inte så mycket strids träning direkt iallafall enligt dom jag pratat med som gjort lumpen.

Vad har sverigedemokraterna med det här att göra? mest idiotiska påhopp jag sett (dagis nivå var det på det) men men man kan inte begära så mycket kanske.

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
berggren_martin skrev:
Kriget har nyss börjat. Det officiella kriget kanske avslutades relativt "snabbt och smidigt", men slå på nyheterna och hör vad som sker där nere dagligen.

Statistiken som kommer från staterna måste man vara extremt kritisk till.
Berätta vad det är vi ser.. en massa jävla fegisar som åker runt civilklädda i civila bilar fulla med sprängmedel och spränger sina landsmän!

Undrar vilka som står för oroligheterna?

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
pansarvagnen skrev:
En kille jag känner började dagen under första mötet med hela gruppen med att ställa sig upp och fråga vart fan puffrorna va?!

Sen räckte han upp handen var tredje minut och fråga när han skulle få ett gevär, och om han fick ta med det hem och öva tills lumpen börja... :kulspruta
Lekte krypskytt och siktade på folk med en ihoprullad tidning och skrek PANG och slängde sig sedan på golvet och spelade död...

Hos psykologen satt han och berätta om sina drömvapen och vad han skulle vilja göra med dom, om hur man lätt skulle kunna genomföra en statskupp i sverige och sedan ta över hela norden...... till och börja med! :hihi

Hur som helst, efter syn och hörselprov, där han givetvis försökte muta läkaren med en 500:ing om han skulle fixa fram en pistol, då fick han åka hem...

HAHAHAHA en av dom skönaste varianterna hittills :Bugar

Sen till alla som tjatar hit och dit om hur andra ska göra, lägg ner... Låt killen bestämma själv, han vet ju hur han vill ha det.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Fredde Meck skrev:
Berätta vad det är vi ser.. en massa jävla fegisar som åker runt civilklädda i civila bilar fulla med sprängmedel och spränger sina landsmän!

Det vi ser är ett kaos utan dess like och ett stort misslyckande från USA:s sida. Att bomba är en sak, men att ha några vettiga planer för efterkrigstiden är en helt annan.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
20SK skrev:
Sen till alla som tjatar hit och dit om hur andra ska göra, lägg ner... Låt killen bestämma själv, han vet ju hur han vill ha det.

Fast frågar man efter tips om hur man slipperundan värnplikt så vill man nog ha svar, eller :va

gladh

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Fredde Meck skrev:

Många fula ord förtjänar dom att kallas, men knappast "fegisar".

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
Ugluk skrev:
Många fula ord förtjänar dom att kallas, men knappast "fegisar".
Om man inte vågar uniformera sej och bära vapen synligt så är man feg.

Varför se ut som oskyldiga civila? Jag tycker det är fegt.

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
20SK skrev:
Låt killen bestämma själv, han vet ju hur han vill ha det.
Vill och vill...Om man inte anser att Sverige är värt att försvara har man inte här
att göra, om man av ideologiska skäl inte vill bära vapen finns andra alternativ.
Dessutom tycker jag att tjejer/kvinnor ska göra värnplikt i någon form, det vore
inte mer än rätt i detta jämnställda samhälle. Att försöka smita undan för att man
inte vill eller "orkar" är patetiskt.

/A

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
Holger skrev:
Jag skrev inte att F16 var bättre skrev att jas var dåligt,amerikanarna har inte bara F16 dom har flera plan,varför? för att det behövs plan med olika egenskaper såklart.

Såvida du inte är utbildad jaktpilot och provcyklat båda planen (vilket jag betvivlar) fattar jag inte hur du kan uttala dig...

Man lär sig inte kriga av att leka med paintball och man lär sig inte kriga av att skjuta träplugg i lumpen.
Man lär sig av praktisk erfarenhet,att se kompisarnas tarmar utan för deras kroppar när dom blivit skjutna,av att se den du drack öl med för 1 vecka sen bli utan ben av en mina,av att inte kunna sova på 1 vecka för att man är livrädd att ständigt höra bomber och gevärseld o vara mitt i det,det här lär dom inte ut i lumpen.

Tittat för mycket på platonen och liknande filmer? Återigen fattar jag inte hur man kan uttala sig om försvarsmakten om man inte ens gjort militärtjänst. Jag vet vad man får lära sig, du har inte den blekaste...

Jag överlever mycket längre outbildad om jag är mindre rädd än en utbildad som ligger o gråter under en buske.
sen visst kan vara bra att veta lite taktik och hur man använder vapnen men det får man lära sig när man får sin snabb utbildning före krig,medans dom som gjort lumpen och är utbildade dör som flugor på fältet för dom kan inte hälften som en annan får lära sig på 2 veckor eftersom dom gjorde lumpen för 25år sen.

Enkelt förklarat, ponera att du ska lära dig att åka skidor. Blir du en bättre skidåkare av att träna två veckor istället för minst ett halvår?

Sen har väl sveriges militär utbildning sjukit rejält i nivå nu mer,inte så mycket strids träning direkt iallafall enligt dom jag pratat med som gjort lumpen.

Svenska elitförband håller hög internationell kvalitet, men återigen...hur skulle du kunna veta...

Vad har sverigedemokraterna med det här att göra? mest idiotiska påhopp jag sett (dagis nivå var det på det) men men man kan inte begära så mycket kanske.

En likhet med Sverigedemokraterna och flera inlägg i den här tråden är att de helt saknar verklighetsuppfattning...[/QUOTE]

Last edited:

Fredde Meck

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Scott 2005
berggren_martin skrev:
Det vi ser är ett kaos utan dess like och ett stort misslyckande från USA:s sida. Att bomba är en sak, men att ha några vettiga planer för efterkrigstiden är en helt annan.
Planerna har väl varit glasklara hela tiden, har du missat det?

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Holger skrev:

Varför skulle en utbildad ligga och gråta under en buske?
Den rädsla jag syftade på är den förnuftiga rädslan som får en att överleva längre. Tror inte att det är vidare normalt eller bra att inte vara rädd när man befinner sig i en krigssituation.
På 2 veckor hinner du inte lära dig mycket.
Nu sköt vi ju inte bara träplugg i lumpen utan det blev mycket skjutande med skarpammo. Givetvis inte mot andra människor.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
En fredsivrande människosyn är väl alltid aptitlig, dock inte så ofta verklighetsförankrad.

Till de som inte vill/vågar/orkar göra lumpen:

1. Djupt tragiskt att inte ha någon pliktkänsla.

2. Ett land har alltid en armé. Sin egen eller någon annans. Enkelt.

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Holger skrev:

Man kan väl inte anklaga dig för att vara smart.
Gå och lägg dig för fan.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...