Lennartsson skrev:Angående arrangemang så bestämmer vare sig förare eller Svemo när de blir. Det gör arrangörerna till 85%.
Till 99,9% säker på att MX datumen styrs helt och hållet av Svemo...Dom lägger ut datum sen söker arrangörer på dom datumen.
Håller helt med om tillfälliga arrangemang som jag sa innan...Tror vi ska till publiken och inte tvärs om i dagsläget.
Nja, det är i ett läge då ni vet att ni har fler arrangörer än deltävlingar att fördela. Så är det inte för oss. Vi var glada att vi fick fram 6 tävlingar på olika banor och därför får man tillstor del rätta sig efter när de få som kan tänka sig att arrangera också kan det. Dessutom är supermotardbanor mycket sällan rena supermotardbanor och hänsyn måste tas till vad de primärt används till. Sen åker vi ju med RR och då har vi bara att säga ja eller nej till deras datum. Följden är att valmöjligheten över datumen är mycket låg i år.
Media kommer att ta smällen av att ev missa några stycken för då kommer iaf andra vara 3 av topp 5. Och som sagt, valet är ju fritt att avstå MX för berörda. Vi vill bli en självständig sport och inte en subgren till MX iaf. Dock, som sagt så är det bra att hänsyn så långt det är rimligt tas till att kalendrarna hålls isär. Den hänsynen är tagen så långt det gick, det vet du och det vet jag och alla andra nu. Inget är gjort för att djävlas med dig eller nån annan med mening. Startfältet kommer att bli tillräckligt stort för SM-status i alla race det kan jag sätta min näve, vänsterben förresten , på.
Datumkraschen kan vi väl lägga på hyllan nu va? Den kommer att bli av. Synd men ett faktum.
Daniel